Kan iemand helpen met mijn wordpress blog?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 22052
Geregistreerd: 21-03-05

Kan iemand helpen met mijn wordpress blog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 08:49

Op zich ben ik nog redelijk blij met hoe ik als digibeet een website in elkaar heb geknutseld :') echter ik krijg maar niet voor elkaar wat ik zou willen qua blog gedeelte. Het wordt nu zo onoverzichtelijk. Het liefst wil ik dat je als je op blog gaat staan je daaronder bijvoorbeeld een uitklapmenu heb van de categorieën waardoor bepaalde blogs als het ware hun eigen pagina krijgen zoals bijvoorbeeld de moestuin, de wilde natuur, paddenstoelen etc.

Op mijn homepage zie je wel een lijstje met de categorieën

Dit kan volgens mij allemaal wel goed als ik echt een blog thema had gekozen maar de blog wil ik een onderdeel houden van de website en niet de website onderdeel van een blog als je snapt wat ik bedoel :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-04-22 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

boris_rakker

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:59

Herkenbaar dat wordpress best ff een dingetje is :D ik ben een webshop aan het opzetten…

Qua knoppen onder Blog kun je via Menu sub pagina’s toevoegen. Dan moet je vervolgens zorgen dat er op die pagina’s alleen blogs staan die met dat onderwerp komen. Misschien is er een widget die je in kunt voegen op die pagina waar je alleen blogs met een bepaalde tag op naar voren kunt laten komen.

Of anders een andere tussenstap: je blog pagina starten met datzelfde overzicht als je op je homepage hebt staan. Dan kunnen mensen niet direct vanuit je menu doorklikken maar krijgen ze iig niet meteen een hele rits aan blogs onder elkaar te zien.

Bij mij is het echt zoeken en proberen dus gericht een widget aanraden kan ik niet.

moonsparkle
Berichten: 22052
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 09:02

Ik heb ook best wat plug ins geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou inderdaad subkoppen kunnen maken maar hoe zorg ik dan weer dat de ene blog daarin komt een de andere op de andere pagina want ik maak ze via berichten en voor zover ik het vind kan je als het ware 1 blog pagina kiezen waar je berichten komen. Uiteraard kan ik het mis hebben :D

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kan iemand helpen met mijn wordpress blog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:37

Ik werk ook met Wordpress, maar het is per thema heel verschillend wat er mogelijk is.
In het menu kun je normaal gesproken ook categorieën toevoegen, het is alleen wel weer een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb, en ik weet niet meer hoe :=

Matheno

Berichten: 8019
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:38

moonsparkle schreef:
Ik heb ook best wat plug ins geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou inderdaad subkoppen kunnen maken maar hoe zorg ik dan weer dat de ene blog daarin komt een de andere op de andere pagina want ik maak ze via berichten en voor zover ik het vind kan je als het ware 1 blog pagina kiezen waar je berichten komen. Uiteraard kan ik het mis hebben :D


Je kunt categorieen aanmaken en de berichten koppelen aan een categorie.
Voor het submenu kun je dan een categorie selecteren en dan worden daar alle berichten getoond die gekoppeld zijn aan die categorie.

moonsparkle
Berichten: 22052
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 21:17

Matheno schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb ook best wat plug ins geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou inderdaad subkoppen kunnen maken maar hoe zorg ik dan weer dat de ene blog daarin komt een de andere op de andere pagina want ik maak ze via berichten en voor zover ik het vind kan je als het ware 1 blog pagina kiezen waar je berichten komen. Uiteraard kan ik het mis hebben :D


Je kunt categorieen aanmaken en de berichten koppelen aan een categorie.
Voor het submenu kun je dan een categorie selecteren en dan worden daar alle berichten getoond die gekoppeld zijn aan die categorie.


Ah bedankt, dat is in ieder geval gelukt :D