Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Sky_As schreef:ik zou eerst een eigen gekozen langs laten komen, en dan gewoon 1 van de 4....
als daar een heel groot gat in zit, weet je ook voldoende en zou ik eens kijken wat je er mee kunt?
Doubtless schreef:Waarom mag je alleen uit die 4 taxateurs kiezen? Ik durf er 2 handen voor in het vuur te steken dat die niét onafhankelijk zijn...
Doubtless schreef:Sky_As schreef:ik zou eerst een eigen gekozen langs laten komen, en dan gewoon 1 van de 4....
als daar een heel groot gat in zit, weet je ook voldoende en zou ik eens kijken wat je er mee kunt?
Taxatie kost 520-720 euro... Dus voor de zekerheid een 2e langs laten komen is wel een relatief duur geintje.
Sky_As schreef:Zal ook niet goedkoop zijn, maar goed, als je twijfelt, lijkt het me dit geld wel waard, want als er een gat van 20.000 euro tussen de taxaties zit...dan was het dat geld wel waard geweest natuurlijk.
Doubtless schreef:Waarom mag je alleen uit die 4 taxateurs kiezen? Ik durf er 2 handen voor in het vuur te steken dat die niét onafhankelijk zijn...
Shiloh schreef:Doubtless schreef:Waarom mag je alleen uit die 4 taxateurs kiezen? Ik durf er 2 handen voor in het vuur te steken dat die niét onafhankelijk zijn...
Ik mag er wel zelf 1 kiezen, maar dan moet ik de kosten zelf betalen.
Ik ben uiteindelijk maar gewoon reviews gaan lezen van de verschillende taxateurs en er maar gewoon 1 uitgepikt die goed voelde.
Ze komen aanstaande maandag. Dus nog even hard aan de bak om de boel op order te krijgen. Ben het hele weekend al bezig geweest met wat kleine herstel werkzaamheden.
Overigens als ik echt ontevreden ben over de prijs, dan kan ik een geschil traject starten. Dan kiest de woningbouw een andere taxateur uit naar hun keus en ik 1 naar mijn keus. En die 3 gaan dan geloof ik samen opnieuw taxeren/tot een conclusie komen, die dan voor iedereen bindend is. Alleen die kosten daarvan zijn dan geloof ik voor mij.
Plus, er is een kans dat ik daar niet echt de tijd toe heb.
Overigens is het ook in het belang van de woningbouw deels dat het bedrag niet te laag ligt. Zij krijgen namelijk ook 37,5% van de winst uiteindelijk als zij het weer opnieuw verkopen. Taxatiewaarde is dan weer leidend voor de nieuwe verkoop.
daantjuhhh schreef:Als je hier geen antwoord op wilt geven beschouw mijn vraag dan als niet gesteld.
Waarom wil je terug verkopen?
Lijkt mij dat als je op de huidige markt je woning te koop zet de kans groter is op waarde die boven de taxatie ligt.
En tegenwoordig staan huizen maar heel kort op de markt.
Shiloh schreef:daantjuhhh schreef:Als je hier geen antwoord op wilt geven beschouw mijn vraag dan als niet gesteld.
Waarom wil je terug verkopen?
Lijkt mij dat als je op de huidige markt je woning te koop zet de kans groter is op waarde die boven de taxatie ligt.
En tegenwoordig staan huizen maar heel kort op de markt.
Verplicht ligt contractueel vast.
Shiloh schreef:Flevolander schreef:Het spreekt een beetje tegen eindelijk als het een koopgarant taxatie betreft dat je je stikende best doet om goed voor de dag te komen.. hoe hoger je woning getaxeerd wordt, des te minder je er zelf aan hebt..
Natuurlijk niet, hoe hoger de taxatie hoe meer ik er voor krijg