Dilemma: nieuwe uitbouw en keramisch parket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floemii

Dilemma: nieuwe uitbouw en keramisch parket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-22 21:10

Beste mensen,

Gezocht: ervaring aanbouw, vloerverwarming en keramisch parket (tegelvloer).

In september krijgen wij een aanbouw.
Daarnaast gaan wij over op vloerverwarming (alleen beneden) en willen wij door de hele beneden verdieping over de vloerverwarming heen keramisch parket leggen.

Echter zijn we tweemaal gestuit op het volgende:

Er zijn zorgen over de bewegelijkheid van de oude dekvloer ten opzichte van de nieuwe dekvloer van de uitbouw.

We zijn gewaarschuwd voor mogelijke scheurvorming. Dit zou verkomen kunnen worden met een dilatatievoeg tussen de twee gedeeltes.

Nu wij vast niet de eerste zijn die werken met een aanbouw en een tegelvloer, ben ik opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Hoe bent u omgegaan met het risico op scheuren?

Of heeft u een dilatatievoeg en/of de tegels in de breedte gelegd ipv de lengte?

Graag hoor of zie (foto’s) ik uw ervaringen en/of oplossingen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Floemii

P.S. De oplossing pvc hebben we ook aan gedacht, maar de voorkeur gaat echt naar het keramisch parket (tegelvloer met hout motief).

Neem jij een kijkje in mijn vinted kledingkast? Wellicht zit er iets voor je bij!
https://www.vinted.fr/member/59025619-flinkelen

mellamoshan

Re: Dilemma: nieuwe uitbouw en keramisch parket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:25

Wij hebben keramisch hout laten leggen op de benedenverdieping. Hier is een (wel jaren daarvoor al) een serre aangebouwd. Vloerverwarming is ook direct met de vloer aangelegd.
Eigenlijk niet gewaarschuwd of ervaringen met scheuren oid.
Alles ligt super strak en wij zijn er super blij mee.
Die voeg heb ik even naar gegoogled maar die zal nvt zijn bij ons, aangezien de serre van hout is.

Geen idee of je iets aan deze info hebt maargoed, positieve ervaring dus. :Y

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:29

Wij hebben in onze badkamer die deels in het oude en deels in het nieuwe gedeelte zit, een keramische tegelvloer liggen. Ligt er nu bijna 3 jaar in en geen enkele scheur te bekennen. Hier ligt ook vloerverwarming onder (en ja staat ook altijd aan :Y)).

Als je maar zorgt dat na het egaliseren van de vloer je de vloerverwarming langzaamaan tot het hoogste opstookt en vervolgens weer langzaam terug naar "normaal". Daarna pas de vloer betegelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie