Ervaring met Made.com

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7798
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 23:36

Mijn moeder gaat kleiner wonen en heeft een andere eettafel nodig. Liefst een ronde uitschuiftafel.
In winkels is er weinig keuze daarin, maar Made heeft een flink aantal modellen. Helaas heeft Made geen winkel waar we kunnen kijken en uitzoeken, voor mij niet zo’n probleem, voor mijn moeder toch wel lastig.

Zijn er bokkers die ervaring hebben met deze webshop en eventueel ook met ruilen en retouren?

herr_balou
Berichten: 1562
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 00:00

Wij hebben er een keer besteld en dat ging goed. Een kennis heeft daar ook een keer wat besteld en dat werd een soort never ending story dat maanden duurde. Geleverde product was telkens beschadigd of miste onderdelen.

daantjuhhh

Berichten: 27510
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 00:31

Ik heb er ook een keer besteld. Weet niet meer wat. Maar ging prima. Anders kon ik het mij wel herinneren. Is wel 2 jaar geleden denk ik.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 01:06

Made heeft een showroom in Amsterdam hoor, als je googled op: made amsterdam zie je t staan :j

tiwi1969

Berichten: 7798
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 08:43

Ah fijn! Ga ik eens opzoeken! Op de webshop zijn ze niet zo transparant.

Ervaringen verschillen nogal en retour kosten zijn hoog dus een showroom is super.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30424
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:47

Showroom in Amsterdam, inderdaad, en verder: hier hele goede ervaringen met ze. Helaas voor het delen van de ervaring: nog nooit iets hoeven retourneren :)

Albert

Berichten: 5761
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:53

2x wat besteld, 1x iets wat toen op voorraad was en dat was er ook binnen 2 dagen en onlangs een vuilnisbak die een hele tijd op een lange levertijd stond.
Toen deze op 9 werkdagen levertijd stond hebben we hem besteld en was hij er met 3 dagen.
Ze hebben echt mooie spullen van goede kwaliteit maar de verzendkosten zijn eigenlijk belachelijk. Voor de vuilnisbak was het 20 euro terwijl de bak zelf al 150 euro kostte
Gelukkig krijg je met de code welkom15 15 euro korting.
Met terugsturen geen ervaring.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30424
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:04

Het loont wel de moeite om hun acties in de gaten te houden als je iets op het oog hebt. Ze hebben geregeld kortingsacties of gratis verzenden. Dat kan behoorlijk schelen.

Bellex

Berichten: 9323
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:34

Ik heb hier afgelopen jaar een twaalftal lampen e.d. gekocht, allen langere levertijden die keurig vooraf aangegeven stonden en over het algemeen uiteindelijk korter waren dan voorspeld. Het werd keurig verpakt geleverd, zag er prachtig uit en is van hele mooie kwaliteit! Raad ze zeker aan. Met retour en ruilen heb ik dan ook geen ervaring tot op heden. Gróót nadeel vind ik wel de verzendkosten, die zijn vaak erg hoog en worden per artikel berekend, niet 1 bedrag voor de gehele bestelling. Dus 2 items met ieder 20 verzendkosten is 40 verzendkosten totaal
Wat betreft ronde uitschuiftafel specifiek, heb je die van de Ikea gespot? Heb ik gehad en was een hele fijne tafel, al hebben wij hem weggedaan omdat de bak voor het uitschuifdeel niet handig gepositioneerd was wat non stop in blauwe knieën resulteerde.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:38

Onze bank, de hondenmand, 2 prullenbakken en nog wat decoratieve dingen komen bij Made vandaan. Wat ik leuk vind is dat het dingen zijn die net even anders zijn dan standaard in de winkel te vinden is. Voor een leuke prijs (niet super goedkoop, maar ook niet de hoofdprijs). Ik ben er erg tevreden over, maar de levertijd kan lang zijn. Daar moet je rekening mee houden. Meestal staat er wel een indicatie van de levertijd bij het product. Met retourneren heb ik geen ervaring. Tot nu toe was alles goed en heb ik niets hoeven terugsturen.

Sem_
Berichten: 7823
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:40

Hier een tv-meubel, prullenbak :+ en lamp van Made. De levertijden zijn vaak lang, dat staat ook zo aangegeven. Wij hebben weleens gehad dat de levertijd nog langer werd, maar daar krijg je dan ook bericht van. Bij ons zat er een (kleine) beschadiging in het tv-meubel en toen konden we kiezen voor een royale waardebon of een bedrag terug. Al met al tevreden dus! :D Maar ook hier geen ervaring met retourneren.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:23

Voordat je af reist naar de showroom midden in centrum Amsterdam zou ik wel eerst even bellen of ze het specifieke product wel hebben staan. Het is vrij klein en veel staat er dus niet en kun je alleen daar ter plaatste digitaal zien.

tiwi1969

Berichten: 7798
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ervaring met Made.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:53

Fijn nog meer reacties! Daar kunnen wij wat mee.

Levertijd hoeft geen probleem te zijn, nieuwe woning is nog in aanbouw en wordt in het najaar opgeleverd. Juist doordat veel dingen een lange levertijd hebben zijn wij nu al aan het uitzoeken.

Ikea tafel lijkt niet zo geschikt voor mijn moeder, oudere mensen hebben snel flinke kneuzingen en we willen haar nog lang op de been houden. Op de foto zie ik goed wat je bedoelt met de bak, wel iets om met welke tafel het ook wordt rekening te houden.

Bedankt voor de tip om te bellen voor we naar Amsterdam gaan. Al is mijn moeder in Amsterdam geboren en is een dagje Amsterdam sowieso leuk voor haar.