Chromecast vraag hoe streamen ?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Chromecast vraag hoe streamen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:15

Ik heb een vraagje betreft chromecasten :list: . Ik heb er namelijk niet 1 en zit te denken om er 1tje te kopen, maar geen idee hoe dat werkt :)* . Nu vroeg ik me af als je nu ziggo wilt kijken, dit kan op mijn tel, maar kan ik niet streamen naar een tv, nu hoorde ik dat dit eventueel wel zou kunnen als je er een chromecast tussen zet.

Wat ik een beetje las of verkeerd begrijp misschien, moet je dan op het zelfde internet zitten ? Want we hebben nu kpn en als we deze op de beamer in de caravan willen streamen dan krijg ik de melding dat dit alleen kan indien je op het zelfde internet zit _-:( . Dus dat schiet niet op, want de wifi op de camping is bagger dus zit op mijn hotspot. Maar we willen desnoods overstappen naar ziggo. Maar kan dit dan wel ??

Lau

Berichten: 16719
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Chromecast vraag hoe streamen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:21

Je telefoon/laptop/tablet moeten op hetzelfde netwerk zitten als de chromecast indd. Alleen dan kan je streamen :)

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:22

De chromecast stop je je in je tv en die moet inderdaad verbinding hebben met dezelfde internetverbinding als je telefoon waarvan je cast en je tv waarnaar je cast. Het maakt niet uit of je Ziggo of KPN hebt (ik heb bijvoorbeeld zelf KPN maar mijn broer heeft Ziggo en ik cast dus ook vanaf Ziggo Go.
Je kunt vanaf een app casten. Dus bijvoorbeeld vanaf Videoland of Netflix.
Hopelijk weet je zo voldoende?

Dorus

Berichten: 13344
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Chromecast vraag hoe streamen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:50

Je moet inderdaad op hetzelfde netwerk zitten. Ik ben voor de camping ook nog op zoek naar een betaalbare oplossing. Daar gaat om 20u de WiFi uit en daarbuiten is het ook niet om over naar huis te schrijven. Netflix ed hebben ze zelfs geblokkeerd.

Tazzey
Berichten: 9782
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:51

Je kunt vanaf je telefoon naar de gewone Chromecast streamen. Maar als ik je een tip mag geven, ga voor de Chromecast met Google tv, die is iets duurder maar heel compleet. Ik heb alle apps voor de diverse streamingdiensten erop en Kodi om films vanaf onze servers te kunnen streamen. Voordeel vind ik dat je van alle diensten de watchlists kunt tonen op de voorpagina waardoor je niet afzonderlijk alle apps af hoeft te zoeken.

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 22:06

Caboby schreef:
De chromecast stop je je in je tv en die moet inderdaad verbinding hebben met dezelfde internetverbinding als je telefoon waarvan je cast en je tv waarnaar je cast. Het maakt niet uit of je Ziggo of KPN hebt (ik heb bijvoorbeeld zelf KPN maar mijn broer heeft Ziggo en ik cast dus ook vanaf Ziggo Go.
Je kunt vanaf een app casten. Dus bijvoorbeeld vanaf Videoland of Netflix.
Hopelijk weet je zo voldoende?


Het rare is dat onze beamer de kpn heeft, maar op de camping wil die dat dus ook niet, dan zegt ie dus dat het alleen met het thuis netwerk kan <3 _-:(

Maar jij cast dus vanaf de ziggo go die dus op je broer zijn naam staat ? Dus dan zit je thuis op jou kpn netwerk ? En zijn abbo ? Begrijp ik dat goed ? Want dan zou ik zeggen dat dat toch zou moeten kunnen.

Of, mijn ouders hebben ziggo en als ik via hun de app neem is het probleem opgelost ? Zoals jij met je broer, of ben ik nu erg blond :o

Want ik heb wel gezien dat je een chromecast zonder internet gelijk met een hdmi kan kopelen en je dan geen internet verbinding nodig hebt om te streamen
Laatst bijgewerkt door Tuittuit op 04-04-22 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 22:09

Tazzey schreef:
Je kunt vanaf je telefoon naar de gewone Chromecast streamen. Maar als ik je een tip mag geven, ga voor de Chromecast met Google tv, die is iets duurder maar heel compleet. Ik heb alle apps voor de diverse streamingdiensten erop en Kodi om films vanaf onze servers te kunnen streamen. Voordeel vind ik dat je van alle diensten de watchlists kunt tonen op de voorpagina waardoor je niet afzonderlijk alle apps af hoeft te zoeken.


Ik heb een beetje zitten lezen en dacht ook aan zoiets, maar ik heb er de ballen verstand van, want wat is in hemelsnaam KODI ?? Las het eens in een review :list:

Heb je suggesties voor mij ? :)*

Ik zag deze : https://www.bol.com/nl/nl/p/nokia-strea ... #open=true

Ik heb de app van netflix en videoland wel en sindskort hebben we viaplay of hoe het ook heet en zag dat deze dat ook zou moeten kunnen

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 22:21

Dorus schreef:
Je moet inderdaad op hetzelfde netwerk zitten. Ik ben voor de camping ook nog op zoek naar een betaalbare oplossing. Daar gaat om 20u de WiFi uit en daarbuiten is het ook niet om over naar huis te schrijven. Netflix ed hebben ze zelfs geblokkeerd.


O dat is helemaal een domper.

Ik heb onbeperkt internet op mijn tel en op de beamer zitten wel wat apps. Zoals netflix, videoland en youtube. Ook de kpn app, maar ja dat wil die dus niet _-:( vind ik wel echt belachelijk trouwens.
Maar ik zou het wel lekker vinden als ik ook gewoon tv kon kijken. Dit leek me dan niet zo ingewikkeld %), omdat ik de rest wel kan kijken %)

Tazzey
Berichten: 9782
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:23

Kodi is een programma dat het mogelijk maakt om media vanaf een server of pc naar je tv te streamen. Eigenlijk een soort lokale streamingdienst. Erg handig als je veel films/series/muziek op zo’n apparaat hebt staan.

Het apparaat wat je gelinkt hebt kan ik je geen advies over geven, ik ken het niet. Het lijkt op een Chromecast maar of het goed werkt dat weet ik niet. Ik heb voor de Chromecast jaren Raspberry Pi’s gebruikt om lokaal te streamen en een console voor de andere streamingdiensten. Die worden nu niet meer gebruikt. De Chromecast is een heel klein dingetje dat in de tv zit, je kunt hem ook gemakkelijk mee op reis nemen.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Chromecast vraag hoe streamen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:31

Cromecast èn je telefoon moeten idd op hetzelfde WiFi netwerk zitten om te kunnen streamen. Zou zoiets een oplossing voor jou zijn?
https://www.bol.com/nl/nl/p/hdmi-kabel- ... 085430336/

Een kabel van je telefoon naar tv om het beeld van je telefoon op je tv te zien.
Nadeel alleen is dat je tijdens het tv kijken niet even wat anders op je tel kan doen.

Ik heb thuis wel een HDMI <-> HDMI voor laptop naar tv en dat werkt top.

Gnome
Berichten: 8585
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:32

Ik ken kodi vooral als een manier om illegaal films en series te streamen.

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:46

Dorus schreef:
Je moet inderdaad op hetzelfde netwerk zitten. Ik ben voor de camping ook nog op zoek naar een betaalbare oplossing. Daar gaat om 20u de WiFi uit en daarbuiten is het ook niet om over naar huis te schrijven. Netflix ed hebben ze zelfs geblokkeerd.

Als je wilt kijken op een laptop, tablet of telefoon zou je kunnen kijken naar een VPN zoals https://www.purevpn.com/best-deal

Met een VPN loopt gaat jouw internetverkeer beveiligd van de camping WiFi naar de servers van de VPN beheerders toe en vanuit daar het internet weer op. Hiermee kan je waarschijnlijk de Netflix blokkade omzeilen omdat de camping de beveiligde verbinding niet kan inzien.

Qua VPN is het handig voor deze situatie als ze een server in Nederland hebben. Vaak schend je de algemene voorwaarde van een streamingdienst als je via een VPN vanuit een ander land de dienst gebruikt (om bijvoorbeeld in Nederland het aanbod van Amerika te krijgen en zo een serie eerder te zien)

Veel VPN aanbieders bieden een gratis proefperiode aan, dus dan zou je kunnen proberen of dat werkt :)

Om de problemen na 20.00 uur te omzeilen zou het downloaden van de series bij bijvoorbeeld Netflix of andere diensten kunnen helpen.

Tazzey
Berichten: 9782
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:36

ingedebruijn schreef:
Ik ken kodi vooral als een manier om illegaal films en series te streamen.


Dat is ook mogelijk inderdaad. Ik heb al eens een mod aan mijn broek gekregen toen ik zei dat VPN diensten niet met iedere streamingdienst werken. Vandaar dat ik deze optie niet gemeld heb ;)

Wij gebruiken Kodi alleen voor het streamen van films en series die wij zelf gedigitaliseerd hebben (de originelen liggen opgeslagen) naar de tv’s. De servers staan in een andere ruimte. Fijne vind ik dat we op vakantie alleen een internet verbinding nodig hebben en dan van waar op de wereld kunnen streamen vanaf die servers. Echt ideaal. Kodi is daar erg fijn voor.

Dorus

Berichten: 13344
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:31

Senas schreef:
Dorus schreef:
Je moet inderdaad op hetzelfde netwerk zitten. Ik ben voor de camping ook nog op zoek naar een betaalbare oplossing. Daar gaat om 20u de WiFi uit en daarbuiten is het ook niet om over naar huis te schrijven. Netflix ed hebben ze zelfs geblokkeerd.

Als je wilt kijken op een laptop, tablet of telefoon zou je kunnen kijken naar een VPN zoals https://www.purevpn.com/best-deal

Met een VPN loopt gaat jouw internetverkeer beveiligd van de camping WiFi naar de servers van de VPN beheerders toe en vanuit daar het internet weer op. Hiermee kan je waarschijnlijk de Netflix blokkade omzeilen omdat de camping de beveiligde verbinding niet kan inzien.

Qua VPN is het handig voor deze situatie als ze een server in Nederland hebben. Vaak schend je de algemene voorwaarde van een streamingdienst als je via een VPN vanuit een ander land de dienst gebruikt (om bijvoorbeeld in Nederland het aanbod van Amerika te krijgen en zo een serie eerder te zien)

Veel VPN aanbieders bieden een gratis proefperiode aan, dus dan zou je kunnen proberen of dat werkt :)

Om de problemen na 20.00 uur te omzeilen zou het downloaden van de series bij bijvoorbeeld Netflix of andere diensten kunnen helpen.

Dat zal niet gaan werken. De kwaliteit van de WiFi is gewoon niet toereikend. Die zal ik met een VPN niet beter kunnen maken. Ik zoek echt een betaalbare optie buiten de WiFi om.