Aandrijffaskeerring auto lekt

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Aandrijffaskeerring auto lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 10:22

Ik heb gisteren een kleine beurt voor mijn auto gehad en daaruit is gekomen dat de aandrijffaskeerring van de auto lekt. Er ligt geen plasje olie onder de auto, dus de lek is niet groot. Ik heb de auto nodig voor mijn werk en helaas werk ik net tussen de openingstijden van de meeste garages, dus de eerste mogelijkheid dat ik voor reparatie naar een garage zou kunnen is vrijdag. Alle kilometers tot vrijdag opgeteld zou die dan ongeveer nog 300 km moeten rijden. Kan dit of zou ik mijn auto hiermee kapot rijden? Ik heb wel een probleem als ik hem tot vrijdag niet zou kunnen gebruiken, want ik heb geen tweede auto en mijn werk is niet bereikbaar met het OV....

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Berichten: 6988
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:35

Vriend (automonteur van origine) zegt: kan prima, zolang er geen hele plas onder je auto ligt. De kans is groot dat je er ook al heel wat kilometers probleemloos mee hebt gereden, aangezien het zo te lezen pas ontdekt is bij de beurt?

Brainless

Berichten: 29922
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:36

Dit kun je beter vragen aan de garage.. die weet hoeveel het lekt en of het in die hoeveelheden kwaad kan.
Daarnaast kun je bij de meeste garages een leenauto krijgen en kun je ook je auto buiten openingstijden ('s avonds/'s ochtends) omruilen.

Brainless

Berichten: 29922
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:37

NadjaNadja schreef:
Vriend (automonteur van origine) zegt: kan prima, zolang er geen hele plas onder je auto ligt. De kans is groot dat je er ook al heel wat kilometers probleemloos mee hebt gereden, aangezien het zo te lezen pas ontdekt is bij de beurt?

Als de meeste olie er al uit is.. dan heeft het weinig meer te lekken :+

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Aandrijffaskeerring auto lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 11:21

Ze hebben er gisteren nieuwe olie in gegaan dus ik hou komende dagen in de gaten of er wat onder de auto ligt. Tot nu toe heb ik nooit een plasje olie onder mijn auto gezien en de garage had ook aangegeven dat het een kleine lekkage is. Ze hadden aangegeven dat het het beste is om het op korte termijn te laten maken, maar ik ben helaas vergeten te vragen hoelang ik precies met dit probleem kan doorrijden. Deze garage biedt geen leenauto's aan en dat zou ook een beetje ingewikkeld worden gezien mijn werk 100 km verderop is.