Extra kraan aanleggen in de keuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Extra kraan aanleggen in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:17

Dit de huidige keuken kraan:

Afbeelding

Tevens ook de enige waterleiding in de keuken, nu wil ik graag een vaatwasser maar ik vraag me af hoe makkelijk hier een aansluiting voor te maken is met deze situatie? De afvoer is een kwestie van een tussenstuk er tussen om op aan te sluiten zover ik heb gezien, maar hoe zit dat met de kraan?

Anoniem

Re: Extra kraan aanleggen in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:43

Los van de onmogelijke kraan(ondersteboven), loodgieter laten komen en die zal er een t stuk tussen zetten(solderen) met een wasmachinekraan eraan.

Nico12

Re: Extra kraan aanleggen in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:08

1. Enkele muurplaat warmwater vervangen door dubbele muurplaat. 2. Doorlopende muurplaat koudwater vervangen door muurplaat met aftakking (doordat roset aanwezig is, dit niet zeker.) 3. In keukenkastjes kijken of daar geen waterleiding loopt. 4. Indien meterkast grenst aan keukenblok dan van daaruit leiding aanleggen. 5. Indien aanwezig leiding door kruipruimte. Persoonlijke voorkeur nummer 3, 4 of 5.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:13

Morganlefay schreef:
Los van de onmogelijke kraan(ondersteboven), loodgieter laten komen en die zal er een t stuk tussen zetten(solderen) met een wasmachinekraan eraan.

Kraan zit niet ondersteboven hoor, is gewoon een ouderwetse, deze hadden wij ook vroeger in de keuken.

edit:
Ik zie dat ze nog steeds (zo) verkocht worden.

https://sanitairkiezer.nl/keukenkraan-w ... asy-ii-bo/