Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3319
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 20:54

Ik ben een enorme liefhebber van houten vloeren, maar voor ons nieuwe huis gaan we toch echt voor een PVC vloer. Ik weet alleen niet zo waar deze vloer te gaan kopen. Houtlook heeft dus de voorkeur ;) Ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen (a 50 euro per vierkante meter excl. leggen) en kan op internet genoeg goedkopere vloeren vinden, maar vanaf een plaatje is het zo lastig beoordelen en vaak zitten deze winkels in het noorden van het land. We verwachten binnen een paar jaar weer te verhuizen dus het hoeft niet 15 jaar mee te gaan.

Wie kan een zaak aanraden met een flink betaalbaar PVC aanbod in regio Zuid-Holland / Utrecht / Noord-Brabant? Het zou fijn zijn als het ook nog over een maand of 2 gelegd zou kunnen worden..

_Mir
Berichten: 1387
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:21

In ieder geval NIET bij Sandersparket, ken iemand die daar een hoop ellende mee heeft (gehad)

Allejandro
Berichten: 18544
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:58

50 euro per m2 is niet zo heel gek qua prijs dacht ik?
De plaatselijke bouwmarkt hier heeft al prijzen van 38-45 per m2.

Renee1991

Berichten: 6034
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:10

Is je keuze voor PVC echt al definitief gemaakt? Hier komt er absoluut geen pvc in; https://strooming.nl/binnenmilieu/blog/ ... gezondheid.

Mocht je de keuze nog niet 100% hebben gemaakt, dan zou je op marktplaats kunnen kijken voor een eikenhouten vloer die niet is gelijmd. Er zijn vaak goede partijen te vinden voor helemaal niet zoveel geld.

annikavolder

Berichten: 759
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:21

M2 vloeren in Hoogland. meerdere mensen die ik ken hebben daar hele mooie vloeren vandaan en goede service

Plukje
Berichten: 1668
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:28

annikavolder schreef:
M2 vloeren in Hoogland. meerdere mensen die ik ken hebben daar hele mooie vloeren vandaan en goede service

Eens! Onze vloer komt hier ook vandaan. Hele goede ervaringen mee. Beneden hebben wij wel een dure vloer liggen, maar boven wilden we vooral betaalbaar. We hadden daarom bij de bouwmarkt plak PVC voor boven gekocht. Wat een drama! Na één stukje leggen wat constant loskwam de bouwmarkt gebeld en gelukkig al ons geld teruggekregen. Toen terug naar M2 om te vragen of zij ons ook konden helpen met de vloer voor boven. De kleur maakte ons minder uit. Toen heeft M2 vloeren bij hun leveranciers restpartijen opgevraagd en daar de beste keuze in gemaakt. Ik weet de prijs niet meer, maar het scheelde echt veel geld. En in plaats van een bouwmarktvloer hadden we voor nog minder geld een M2- waardige vloer erin liggen.

Sting

Berichten: 12877
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:40

Wij hebben in de keuken sinds een maand of 4 er klik pvc van de gamma liggen. Wat een rot spul. Mijn vriend kan echt wel leggen, maar dit klikt gewoon niet lekker in elkaar... Dus daar zou ik het niet halen in ieder geval.

moonsparkle
Berichten: 22049
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:43

Mijn ouders hebben pvc laten leggen maar het gaat steeds bol staan, de hele vloer is opnieuw gelegd maar na een paar maanden was het weer zo. Het zal misschien liggen aan wie het legt? Maar voor een paar maanden was het dus wel oké.

boemel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:39

Cavallo Floors in Ede.
Onze vloer was eur 60,00 per m2 inclusief leggen, maar elders werd dezelfde vloer voor eur 90,00 aangeboden. Vloer ligt er nu bijna een jaar strak in.

mavantos

Berichten: 3803
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:47

Wij hebben visgraat click pvc gekocht van Noir et Blanc bij de Karwei, waar direct een ondervloer aan zit. Gekozen voor click pvc, omdat wij een woning hebben uit 1840 en zelfs na egaliseren het nog niet 100% strak was. Ook konden we dit 'makkelijk' zelf leggen. Ze hebben heel vaak 25-30% korting.

https://www.karwei.nl/assortiment/le-no ... /p/B161021

DuoPenotti

Berichten: 31744
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:58

Hier een dure gerflor klik pvc.
Wat een rommel.

Eerder hadden we een vinyl vloer.
Dat willen we ook weer een keer terug.

Toplaag is belangrijk.
Hoe dikker hoe mooier het blijft.

Lynn_Nikita

Berichten: 25681
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:02

Ik heb het gekocht omdat het niet snel zou krassen of beschadigen, nou ik heb nog nooit zo snel en veel beschadigingen gehad op een vloer. Klik pvc. Ook zat er kleurverschil in de planken, zagen het pas toen de vloer er lag en gingen geen vloer meer eruit halen

DuoPenotti

Berichten: 31744
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:05

Ja hier krast de klik pvc ook. Ondanks goede toplaag.

De vinyl vloer in ons vorige huis zag er na 8 jaar nog nieuw uit.

En zelfs de goedkope vinyl die de bewoners hier net voor verkoop hadden gelegd zag er na een paar jaar nog beter uit dan de dure klik pvc.

boemel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:09

Over klik PVC hoor ik vaker minder positieve berichten.
We hebben een visgraat verlijmd gekozen om die reden.
Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:13

mavantos schreef:
Wij hebben visgraat click pvc gekocht van Noir et Blanc bij de Karwei, waar direct een ondervloer aan zit. Gekozen voor click pvc, omdat wij een woning hebben uit 1840 en zelfs na egaliseren het nog niet 100% strak was. Ook konden we dit 'makkelijk' zelf leggen. Ze hebben heel vaak 25-30% korting.

https://www.karwei.nl/assortiment/le-no ... /p/B161021

In dezelfde categorie hebben wij Bruynzeel Zwolle, te koop bij de Gamma. Vond het zelf goed te leggen en so far ziet het er ook nog mooi uit. Maar, we zijn pas eind december verhuisd, dus de echte test moet natuurlijk nog komen...

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:15

In Vianen (regio Utrecht) zit Vindjevloer. Nl. Zelf hebben we hier ook voor een PVC vloer gekeken en ze hebben enorm veel keus en nette prijzen. Wij zijn zelf uiteindelijk met een andere winkel in zee gegaan omdat die ook zonwering verkocht en in combinatie een korting daarop kan geven.

Gitana16

Berichten: 25
Geregistreerd: 05-10-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:26

Renee1991 schreef:
Is je keuze voor PVC echt al definitief gemaakt? Hier komt er absoluut geen pvc in; https://strooming.nl/binnenmilieu/blog/ ... gezondheid.

Mocht je de keuze nog niet 100% hebben gemaakt, dan zou je op marktplaats kunnen kijken voor een eikenhouten vloer die niet is gelijmd. Er zijn vaak goede partijen te vinden voor helemaal niet zoveel geld.


Dit inderdaad! Meestal zijn alleen de duurdere pvc vloeren veilig (vooral voor bijv. baby's en dieren evt.)

mavantos

Berichten: 3803
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:28

DuoPenotti schreef:
Ja hier krast de klik pvc ook. Ondanks goede toplaag.

De vinyl vloer in ons vorige huis zag er na 8 jaar nog nieuw uit.

En zelfs de goedkope vinyl die de bewoners hier net voor verkoop hadden gelegd zag er na een paar jaar nog beter uit dan de dure klik pvc.


Het is algemeen bekend dat een pvc vloer gevoeliger is voor krassen etc. Gevoeliger dan laminaat.

Wij wilden pvc, omdat een tegelvloer ivm de leeftijd van het huis op den duur mogelijk kan gaan scheuren (plus erg prijzig én meer arbeidskosten omdat we die niet zelf kunnen leggen) en wij de vloer door hebben gelegd in de keuken. De vloer moet dus beter tegen water kunnen dan laminaat.

Wij hebben dan ook onder echt alle meubels viltjes (zelfs die we niet verplaatsen) en lopen niet met schoenen in huis.

DuoPenotti

Berichten: 31744
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:32

Viltjes hebben we ook.
Maar als er een te grote zandkorrel binnen ligt trekt het al een streep met de stofzuiger.
Terwijl dit op vinyl niet zo was.

Boven heb ik de goedkoopste laminaat van de gamma. Die ziet er nog uit als nieuw. Ligt er dus 17 jaar.
Een stuk langer dan de pvc vloer.

PSvanLot

Berichten: 10350
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:34

Goedkoop pvc is vragen om problemen en onder de 50m2 ook moeilijk te vinden.

Dan kun je beter voor een andere vloersoort gaan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25681
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:00

mavantos schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja hier krast de klik pvc ook. Ondanks goede toplaag.

De vinyl vloer in ons vorige huis zag er na 8 jaar nog nieuw uit.

En zelfs de goedkope vinyl die de bewoners hier net voor verkoop hadden gelegd zag er na een paar jaar nog beter uit dan de dure klik pvc.


Het is algemeen bekend dat een pvc vloer gevoeliger is voor krassen etc. Gevoeliger dan laminaat.



Zo is het ons niet verkocht, zou een sterke laag hebben, slijt en kras bestendig. Daarom ook voor een duurdere vloer gegaan dan laminaat of tegels
Ik heb viltjes maar lopen wel met schoenen en hebben huisdieren en kinderen. Als ik het nog eens moest doen, kwam er een tegelvloer, wel of geen houtpatroom

Sem_
Berichten: 7794
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:28

Wij hebben een verlijmde pvc vloer van Moduleo (nu ongeveer een jaar oud). Bevalt prima! Tot zover geen krassen en makkelijk schoon te maken.

Scum

Berichten: 33103
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:54

Gewoon bij de Gamma? Ik heb deze nu in 2 kamers boven liggen:
https://www.gamma.nl/assortiment/click- ... /p/B164175

Die is ook vaak met 40% korting (toen hebben wij hem gekocht). Hij staat in onze sportzaal en er komen geen krassen op. Ook bij het inrichten van de kamer daarna wat zware spullen erop laten vallen en geen krassen op gekomen. Dit is overigens click laminaat. Ik wil niks verlijmd meer hebben. Hiervoor zat er vloerbedekking in en de lijmlaag die achterbleef na het weghalen van de vloerbedekking was echt niet leuk om weg te halen. Dus niks verlijmd meer in mijn huis.

Azmay
Berichten: 18020
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Waar betaalbare mooie PVC vloer kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:11

Ik ben intens tevreden over Bebo parket. Op de site lijkt het te goedkoop om waar te zijn maar dat bleken de kleine oppervlakken. De grotere partijen zijn nog steeds erg goedkoop. Service was ook super.