Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek
Oscar schreef:Hoe oud is de auto?
Er zijn nogal wat problemen met de 'nieuwe' benzine. Een aantal modellen (ook wat nieuwere) zouden geschikt moeten zijn voor de nieuwe euro95, maar geven serieuze problemen.
AmyJamess schreef:Is de startmotor vervangen nou of nog niet?
Is mij namelijk niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
Maar ik heb dat met mijn vorige auto ook gehad. Startmotor vervangen en deed het weer prima zonder problemen.
Dus als het alleen de startmotor is zal ik die vervangen en nog een poging wagen. Mocht wr meer aan de hand zijn dan kun je misschien beter verkopen inderdaad.
ikke schreef:Hier heb je dus een rechtsbijstand voor!
Hoe dat precies zit met garanties, kan zo'n club je haarfijn uitleggen en ze regelen het ook nog voor je!
Technisch gezien: hoe oud is de auto? Wat heeft ie gelopen en als je googled op problemen van jouw merk/type/bouwjaar, wat komt er dan boven?
Een verrotte startmotor is nog een ding, maar ratelen boven 3500 toeren krijg ik niet zo'n lekker gevoel bij, eerlijk gezegd.
JudithGigi schreef:ikke schreef:Hier heb je dus een rechtsbijstand voor!
Hoe dat precies zit met garanties, kan zo'n club je haarfijn uitleggen en ze regelen het ook nog voor je!
Technisch gezien: hoe oud is de auto? Wat heeft ie gelopen en als je googled op problemen van jouw merk/type/bouwjaar, wat komt er dan boven?
Een verrotte startmotor is nog een ding, maar ratelen boven 3500 toeren krijg ik niet zo'n lekker gevoel bij, eerlijk gezegd.
De auto is uit 2002 en heeft nu 140k op de teller. We hebben flink lopen googlen, maar niet écht iets gevonden wat antwoord zou kunnen geven op onze vragen. Veel problemen met de automaat versie van deze auto wel
Ja die ratel is inderdaad erg naar. Tijdens het proefrijden helemaal niks van gemerkt maar nu doet hij het als hij warm is op een specifiek punt rond die 3500 toeren. Erboven niet en eronder ook niet.
ikke schreef:JudithGigi schreef:
De auto is uit 2002 en heeft nu 140k op de teller. We hebben flink lopen googlen, maar niet écht iets gevonden wat antwoord zou kunnen geven op onze vragen. Veel problemen met de automaat versie van deze auto wel
Ja die ratel is inderdaad erg naar. Tijdens het proefrijden helemaal niks van gemerkt maar nu doet hij het als hij warm is op een specifiek punt rond die 3500 toeren. Erboven niet en eronder ook niet.
Als je stil staat en je laat de motor optoeren, wat gebeurt er dan? Ook ratel? Of is ie dan stil?
140k in 20 jaar, dat is 7000 km per jaar. Niet echt een getal waar ik blij van zou worden. Dat betekend zeer waarschijnlijk dat die auto zelden op temperatuur gekomen is en die motor dus relatief veel geleden heeft.
Zit er wel genoeg olie in en hoe ziet die eruit? mooi bruin, of is die ook zwart?
Je zit wat ver weg anders mocht je wel even een compressie-test komen doen, als de boel niet goed meer is, is dat een van de eerste dingen die je kunt aantonen.
Maar als je koud start, welke kleur uitlaatgas heb je dan?
elnienjo schreef:JudithGigi schreef:Oh goed dat jullie het zeggen, hier waren wij ons niet van bewust!
Mijn vriend vond destijds online namelijk dat deze garantie niet voor auto's zou gelden zegt hij nu.
Een betrouwbare dealer biedt bovag garantie.
AmyJamess schreef:Is het een import auto?
Ik denk dat je nu vooral bij jezelf moet nagaan wat ben je bereid te spenderen aan deze auto.
Ik heb ook een auto uit 2002 met nog geen 140k op de teller. Maar behalve kapotte ruitenwissers heb ik geen grote problemen met de auto. Mocht het wel zo zijn dat dat gebeurt en de kosten zijn hoger dan de auto waard is dan gaat die toch echt weg. Ik had overigens geen garantie toen ik mijn auto kocht bewust nagevraagd. Maar toch de koop durfen maken, de verkopen kwam ook over als een eerlijke verkoper.
Verder heb ik geen verstand van garanties en auto. Hopelijk vind je wel snel de juiste oplossing.
Toen ik vorig jaar mijn nieuwe auto kocht gaf mijn broer de tip na de koop eens langs je vaste garage te gaan en de auto na te laten kijken. Hij had namelijk ook een probleem met de auto maar viel net buiten die garantie periode. Heel zuur, maar alleen maar een wijze les voor de volgende keer
kiki1976 schreef:Volgens de wet heb je altijd recht bij een garage op 6 maanden. MAAR, je kan bij een auto van € 1000 euro niet hetzelfde verwachten dan bij een auto van € 15.000. Alles naar verhouding.
Is de auto bovag aangesloten? Ja en heb je rechtsbijstand? Want die helpen je enkel als de garage bovag aangesloten is, anders niet helaas.
JudithGigi schreef:kiki1976 schreef:Volgens de wet heb je altijd recht bij een garage op 6 maanden. MAAR, je kan bij een auto van € 1000 euro niet hetzelfde verwachten dan bij een auto van € 15.000. Alles naar verhouding.
Is de auto bovag aangesloten? Ja en heb je rechtsbijstand? Want die helpen je enkel als de garage bovag aangesloten is, anders niet helaas.
Ik zie op de website zo gauw niks van Bovag staan dus ben er bang voor....
Dees schreef:Een hyundai benzine auto van 20 jaar oud.... daar kun je niet veel voor betaald hebben.
Dikke kans dat het ding de kosten van de reparatie ook niet meer waard is.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je daar enige garantie bij krijgt. En ik denk ook dat die verkoper voor de reparatie kosten zal wegdraaien.
Oftewel: accepteer het maar als leergeld en ruil het ding "as-is" maar in op een betere koop. Al zal die volgende auto vast aanzienlijk duurder in aanschaf mogen zijn, wil je herhaling hiervan voorkomen.
Private lease niet wat voor jullie?