Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Bienotje

Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 23:18

Brutaal vraagstuk misschien , maar het is ieder vrij om niet te reageren of het voor zichzelf te houden uiteraard :-)

Paard(en) houden is best duur namelijk. Pension of een huis met ruimte voor paarden brengen kosten met zich mee.
Evt verbouwingen/ opknapplannen van zo'n plekje kosten geld.

Waar doet iedereen dat toch van?

The unicorn made me do it!

fenijro_tani

Re: Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:20

Ik doe het van mijn fulltime baan :)

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:23

Werken ;)

Heel simpel. En andere dingen laten. Ik geef weinig geld uit aan bv kleding, uitgaan, uit eten etc.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:26

Inderdaad, door te werken en veel andere dingen te laten.
Met de komst van ons paard heb ik de vakanties de deur uit gedaan.
Mijn vakantie loopt nu 365 dagen per jaar in de wei.
Verder gaan we nooit uit; niet naar de kroeg, niet naar pretparken, niet uit eten.
Alleen met verjaardagen halen we iets te eten in huis, maar eten dat dan dus thuis.
Verder geef ik heel weinig uit aan kleding (doe er gewoon lang mee, ben zuinig met mijn spullen)
Kwestie van keuzes maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:30

Ik heb lage woonlasten. En mijn paard staat ook niet al te duur. Als ik 500,- in de maand zou af moeten tikken zou ik hem direct verkopen. Dat heb ik er niet meer voor over :o

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:39

Ik vind het “fijn” dat dit topic er is. Een beetje gedeeld leed :D
Mijn stalling alleen is al 550€ zonder paddockservice meegerekend. Ook al heb ik een leuke baan, ik moet er veel voor laten. We gaan niet echt op vakantie, ik koop weinig kleren, ga niet veel op stap etc.
Maar o.a. door mijn paard heb ik een heerlijk leven!!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:47

Ik heb een erfenis die per maand uit keert. Hiervan betaal ik mijn eigen paard (met pensioen 300 euro) paard heb ik trouwens gekregen (lang verhaal) Daarnaast lease ik een men pony van mijn werk.

Zonder dit was het behoorlijk krap geweest en had ik nooit de lease erbij gepakt.
In de winter moet ik mijn uitgave strak in de hand houden, want anders komt het niet goed.
In de zomer draai ik meer uren en heb ik meer adem pauze.

Maar ik ga zelden tot nooit weg voor vakantie. Als ik al vrij ben is dit meestal 1 week, die ik dan ook vaak thuis doorbreng. Mijn spullen ben ik heel zuinig mee. Als ik het kan maken, dan maak ik het. Zelfs met kleding. Moet ik het nieuw kopen probeer ik het zo goedkoop mogelijk te doen (2de hands enz.)

Doel voor 2025> Weer vele gezellige kilometers met de menwagen. Hopelijk weer rond de 500 km.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:53

Emigreren naar IJsland en in the middle of nowhere gaan wonen drukt de kosten aanzienlijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 23:54

Bedankt voor jullie reacties!

Zelf ook jaren paard gehad met kosten voor en nooit spijt van gehad, het was heerlijk idd:-)

The unicorn made me do it!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:01

Wij werken ieder 38 tot 40u per week, gewoon fulltime dus.
Naast dat we ook geen gekke uitgaves doen. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:01

Werken en ik sta ook op een stal waar ik eigenlijk alles zelf doe. Geen volpension en ook geen luxe voor de ruiter. En verder ben ik niet van vakanties en dure kleding.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:29

Heel hard werken

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 130+2 cross L +5 ( 05-10-24 overleden)
indy : M1 +7
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:41

Ik werk nog net aan part time, maar goed, ik zit voorlopig nog wel bij mijn moeder. Dat is, omdat ik niet anders kan. Ik kom niet aan een woning. Simpel. Ook ben ik redelijk goed in sparen, dus onvoorziene DA kosten komen uit een aparte rekening bijvoorbeeld. Voor mezelf spaar ik ook op een aparte rekening, en het kostgeld wat ik betaal word ook voor mij opgespaard, voor als ik dan ooit het huis uit kan.

Maar ik heb ook een periode 6 dagen in de week gewerkt, soms zelfs 7 tijdens lockdown. Door corona heb ik weinig uitgaven gedaan. Feestjes, uitjes, etentjes etc. konden niet.

Mocht ik een woning vinden kan ik met het huidige aantal werkuren nog toeslag krijgen, een autotje heb ik al het geld voor gespaard, maar ondertussen spaar ik rustig verder. Nu deel ik een auto met mijn moeder en dus ook de kosten.

Voor mezelf shop ik niet zo veel, en ook niet heel duur. Mijn paard heeft ook alles wat hij nodig heeft al. Vakanties hoeft van mij ook niet zo, zou dan liever doorsparen voor een langere reis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 01:01

Soms vraag ik het mij ook af hoe ik het doe en kan betalen. Nu sta ik op een goedkope stalling waar mijn paarden altijd buiten staan. Ik ben dus per maand onder de 300 euro kwijt.

Daarnaast woon ik nog thuis , maar heb absoluut geen top loon hoor! Wordt veelte weinig betaald maar daar ben ik vanaf april vanaf.

Ik wil voor een van mijn paarden wel graag een stal hebben maar dat zit er voor nu nog even niet in. Toch ben ik altijd wel blij als ik de kosten kan betalen soms is het wel krap maar ook daar heb ik straks gelukkig geen last meer van.

en ik wil duo ook graag bedanken :')

Licht uit, zelfspot aan

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 01:11

Heel hard werken .... staan aan huis maar dat maakt het niet veel goedkoper.

Woonachtig in Overijssel op onze voormalig boerderij met onze pony’s aan huis.

Tinkers.... <3

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 05:12

Ik kom mee lezen.

Zie veel werken werken werken.
Maar (fulltime)werken, een huishouden, een paard..
Zitten er niet veel te weinig uren in één dag bij iedereen als je ook nog energie moet steken in man/vriend en eventueel kinderen? :=

Life may not always be fair, but at least I know my horse will be.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 05:41

littlexannie schreef:
Ik kom mee lezen.

Zie veel werken werken werken.
Maar (fulltime)werken, een huishouden, een paard..
Zitten er niet veel te weinig uren in één dag bij iedereen als je ook nog energie moet steken in man/vriend en eventueel kinderen? :=

Bij mij wel :') zou eigenlijk 5 uurtjes meer per dag willen

SHIVA mijn mooie zwarte goud 14-05-22

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:13

Fulltime werken en inderdaad niet teveel andere dingen kopen. :+
Ik [***] overigens vanuit huis en mijn vriend ook dus we zijn al altijd samen.

Die tijd op stal alleen is dus wel heel erg fijn. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:17

Een paard vind ik nog niet zo spannend... een paard (of een paar), dikke auto, groot huis, luxe vakanties... dan ben ik wel benieuwd wat voor werk die mensen doen :D

littlexannie schreef:

Met de komst van ons kind was mijn tijd voor een paard op. Misschien dat dat later weer lukt, maar inderdaad met fulltime werken, man, huishouden, hond, sociaal leven en paar keer per week (verplicht) fitness is mijn tijd echt op.

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:20

Ik werk 24 uur nachtdiensten in de zorg, niet slecht betaald.
Maar mijn paard betaal ik van de 3 poetsadresjes die ik in de week heb. Dat is 9 uur poetsen en daar betaal ik stalling, 250 euro, hoefsmid , potje dierenarts, lessen, en de overige kosten mee. Ik heb een aparte spaarrekening voor mijn paard en die blijft zo goed gevuld.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:23

Fulltime werken, tijdens mijn hele werkzame leven altijd bij blijven leren waardoor ik weer een betere functie kreeg en dan kan er veel :)

Extremely rare and Beyond Compare

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:36

Mijn man heeft een eigen bedrijf en ik had voorheen in Nederland een goede vaste kantoorbaan. Inmiddels wonen we in het buitenland en werk ik ook in/aan zijn bedrijf (we werken volledig online en vanuit kantoor aan huis). Vooral mijn man maakt veel uren, maar het geeft ook heel veel vrijheid en hierdoor zijn we gezegend niets te hoeven laten en ook mijn pony te betalen. Voorheen betaalde ik mijn pony van mijn salaris uit loondienst.

Ik mag mijn werkdagen en uren zelf bepalen, en wij hebben en willen geen kinderen, dus genoeg uren in een dag :j ik kan me voorstellen dat dat lastiger is met vaste werkuren, reistijd, kinderen die naar school moeten en hobby’s hebben etc.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:42

cheybinky schreef:
Heel hard werken .... staan aan huis maar dat maakt het niet veel goedkoper.

Idd, onderhoud bij huis kan je je geld ook in kwijt.

Geen ski/vliegvakantie en zeer beperkt winkelen, uit eten.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:51

Wonen in een goedkopere omgeving, beide een fulltime baan, paarden aan huis, geen kinderen. Wel een dikke auto en geregeld uit eten. Dan weer niet op vakantie. Ook genoeg tijd voor vrienden, sport en andere dingen. Het leven bestaat uit keuzes maken.

Soms is dit leven mij te druk maar dan besef ik weet hoe fijn we wonen en dat we daarvoor echt soms meer moeten doen of laten.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 06:55

Ik heb altijd paarden aan huis gehad en onderhoud en aanleg van het materiaal verzorgen we zelf. Zo kunnen we besparen op de kosten. Ik werk parttime en m'n man fulltime. We kunnen wel elk jaar op vakantie en leuke dingen doen.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3