De eeuwige telefoon keuze stress

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

De eeuwige telefoon keuze stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 21:54

Hi! :wave:

Geen idee of er al een soort gelijk topic loopt, maar deze heb ik niet kunnen vinden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar ik ben vrij kieskeurig.

Op het moment heb ik al jaren Huawei en gebruik ik nu de Huawei P30. Fantastisch ding! Ik wil eigenlijk bij Huawei blijven, maar die mogen op de nieuwere modellen geen Google services aanbieden. Best wel prut.

En nu?

Samsung en Apple vallen sowieso af. Die telefoons gooi ik nog net niet door het raam naar buiten als ik daar mee om moet gaan. _O-
Ik hoor hele goede verhalen over One Plus telefoons, maar ik ken niemand die dit kan bevestigen.
Honor, het dochter bedrijf van Huawei, heeft ook goede telefoons èn ze leveren met Google services.

Mijn enige eis is eigenlijk alleen een goede camera.

Wie helpt mij uit de brand?

Liefs, Willemijn

Destination

Re: De eeuwige telefoon keuze stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:28

Wat is je budget? Google Pixel heeft namelijk ook fijne telefoons, de 6 kost €600. Die telefoons staan ook bekend om hun goede cameras.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:33

Ik hoor veel over de oppo,vrijwel allemaal positief. Zelf overigens geen ervaring mee!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:35

Ik heb vorige week mijn Samsung verdronken en toen voor een Oppo gekozen A74 gegaan.
Ik moest snel wat, mijn man zei die moet je hebben, dus maar gedaan :') . Tot nu toe dik tevreden, maar we zijn ook nog geen week onder weg.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:41

Ik ben om dezelfde reden van de Huawei P20 Pro naar de Xiaomi Redmi Note 10 Pro gegaan en daar ben ik echt heel tevreden over. :j Zelf heb ik geen ervaring met OnePlus, maar daar hoor ik alleen maar positieve verhalen over.

Je zou ook eens op https://www.tweakers.net kunnen zoeken naar reviews van specifieke modellen of naar hun Smartphones Best Buy Guides als je nog helemaal geen idee hebt. Ik heb mijn telefoon ook gevonden in één van deze BBG's. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:57

Hier ontzettend fan van OnePlus.
Heb nu de 7pro. Dit is mijn 3e of 4e OnePlus.

Wil ook niet anders meer en heb deze nu alweer een jaar of 3?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:11

Hier ook OnePlus. Heerlijke telefoons, goede camera's en erg betrouwbaar!
Inmiddels alweer bijna 4 jaar oud en werkt nog uitstekend.
We hebben de OnePlus 7pro.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:13

Ik lees even mee. Ik heb nu de p30 pro waar ik nog niet vanaf wil, maar hij begint wel wat te slijten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:20

Ik moest onlangs mijn p20 pro dringend vervangen (opgezwollen batterij, lekker gevaarlijk). Altijd super tevreden geweest van Huawei, maargoed, zonder Google moet ik'm niet. Ik ben uiteindelijk voor een Oppo find X3 neo gegaan, omdat die prijs/kwaliteit een heel stuk beter zat dan Samsung en oneplus. Camera is absoluut goed, ook zeker beter dan de S20 van Samsung (die heeft mijn vriend), maar niet beter dan de Huawei. Video kwaliteit is wél een stuk beter dan de Huawei.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:22

Ik heb altijd afwijkende telefoons gehad :+ Ik heb altijd veel plezier gehad van mijn Asus Zenfone. Ik had toen de 3, inmiddels zijn er al weer nieuwere versies. Ik ken van de nieuwe de specificaties niet, maar die ik had had een goede camera en accu en was goed betaalbaar :)

Ik heb nu wel een Samsung Galaxy S10, mijn vader heeft mijn Asus nog steeds en doet het zo'n 4 jaar na aanschaf nog helemaal prima. Accu wordt nu wel slechter, maar dat vind ik niet gek na zoveel jaar.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:48

Ik heb een Xiaomi Redmi note 9.
Prima telefoon, leuke prijs, prima camera.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:25

Hier hebben mijn vriend & m'n broer al járen OnePlus, die willen niks anders meer. Ze zijn er super tevreden over. Ze hebben inmiddels verschillende modellen gehad, weet even niet welke ze nu hebben.

Maar zijn fijne telefoons! Goede camera zit er ook op, foto's worden mooi van kleur en scherp!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:26

Ik heb de Poco x3 Pro, bevalt ook erg goed.
Fijne camera erop, en makkelijk in gebruik. :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:47

Ik heb een oppo en ben heel tevreden, vriend heeft een Motorola en die is er ook blij mee

We komen alletwee van een Huawei af

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:11

Ik volg even. Voor mij was iPhone al uitgesloten maar Samsung ben ik ook niet heel tevreden over.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 15:18

Goed om te horen dat er van One Plus positieve ervaringen zijn! Ik neig inderdaad toch meer naar de One Plus. Nu nog de keuze tussen de modellen _O-

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:23

M’n moeder en broertje hebben oneplus. Beide tevreden over! Kennissen van mij hebben de Oppo. Die zijn ook fantastisch!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:42

Ik heb nu 2 maanden een OnePlus Nord 2. Oh man wat een fijn ding! Snel, makkelijk, mooi en maakt goede foto's :D

Hiervoor een Motorola gehad. Die was prima en kon tegen een stootje, maar merk dat deze telefoon echt wel een stapje omhoog is, zeg maar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:00

Ik heb een Oppo Reno 4, heel tevreden over alles behalve het toetsenbord. Inmiddels na anderhalf jaar nog steeds ruzie mee. De ene dag meer dan de andere.
De volgende keer kijk ik eerst echt goed naar het toetsenbord.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:24

Ik ben een trouwe Sony xperia fan, met andere telefoons kan ik niet omgaan en in mijn ervaring zijn de behuizingen en schermen van Sony's veel duurzamer dan bijvoorbeeld Samsung en Apple telefoons.
Ik heb werkelijk nog nooit een telefoon kapot gehad, ook niet na een duik in het water, of een stuiter op de tegels.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:28

Mijn man heeft een sony experia, maar hij gooit dat ding nog net niet uit het raam, hij vindt hem vreselijk. Gekocht omdat dat een van de kleinere modellen was, maar daar heeft ie echt spijt van.

Ik heb mijn tweede motorola nu, fijne telefoons voor een nog fijnere prijs :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:10

Zowel ik als mijn broertje zweren bij OnePlus. Mijn broertje heeft er meerdere gehad, ikzelf heb alleen ervaring met de Oneplus 7T pro. Is bijna twee jaar oud en doet het echt nog super! :)
Ik geloof wel dat de OP 9 wat proberen met Android 12 heeft, dat las ik op de Facebook groep.

Vanuit mijn werk kreeg ik een Motorola. Ik vind deze niet prettig dus mijn advies, blijf bij Motorola weg.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 19:53

Ik vind de 10pro van Oneplus er enorm gaaf uit zien. Dus het wordt de 9pro of de 10pro van Oneplus :D

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:01

Hier in huis een oneplus 7t van 2 jaar oud en een 5t die 4 jaar oud is. Die laatste begint nu wat sneller leeg te raken. Maar werken beiden zonder enig probleem. Heb voor de 7t een x gehad daar was ik niet zo over te spreken. Dus zou wel voor de 'reguliere' versies gaan.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:24

Ik lees graag mee. Ik probeer m’n p20 pro zoveel mogelijk op te lappen tot Google weer vriendjes wordt met Huawei, maar dat duurt maar en duurt maar -O-