Camera aansluiten op extra accu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Camera aansluiten op extra accu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 16:33

Wie is er technisch aangelegd?

Ik heb een camera die opgeladen wordt via solar,dus camera direct gekoppeld met een mini usb aan de bijbehorende solar.
helaas laadt hij niet genoeg op (denk batterij te klein/zwak) en gaat dus na 2 dagen uit.
Dus ik wil graag een nieuw zonnepaneel op een accu aansluiten en de camera ook op de accu dus hij dus niet meer uit gaat.

Nou is de camera een 3,6 volt en werd mij in de winkel verteld dat dat niet samen gaat met een 12 volt accu….
Maar er moet toch een manier zijn?
Wie o wie kan mij helpen?

BartVB
Eigenaar

Re: Camera aansluiten op extra accu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:04

De spanning via USB is altijd 5 volt, dus alles dat een USB aansluiting heeft kan je aan de camera hangen.

In jouw geval dus b.v. een powerbank aan de camera en een zonnepaneel (met usb aansluiting en ruim voldoende vermogen) aan de powerbank.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:08

Zelf heb ik een Reolink Go PT. Heb het zonnepaneel er ook bij, maar die werkt pas lekker in de zomer, nu verbruit de camera meer dan dat de zon bij laadt.
Nu heb ik er powerbank van Xtorm aanhangen die ik 1x in de week verwissel (ik heb er 2). De camera laadt op tot 100% via micro USB en stopt dan met opladen. Als ik op locatie ben dan haal ik even het stekkertje uit de camera en plug hem weer in, dan laadt de camera bij tot weer 100% als dat nodig is.
Solar panel sluit ik weer aan als er veel zonuren zijn op een dag.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:12

Rongyos schreef:
Zelf heb ik een Reolink Go PT. Heb het zonnepaneel er ook bij, maar die werkt pas lekker in de zomer, nu verbruit de camera meer dan dat de zon bij laadt.
Nu heb ik er powerbank van Xtorm aanhangen die ik 1x in de week verwissel (ik heb er 2). De camera laadt op tot 100% via micro USB en stopt dan met opladen. Als ik op locatie ben dan haal ik even het stekkertje uit de camera en plug hem weer in, dan laadt de camera bij tot weer 100% als dat nodig is.

Ik heb dus dezelfde!
Ik ga eens kijken welke powerbank dat is!

Top hier heb ik wat aan,thanks beide!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:17

cinniz123 schreef:
Rongyos schreef:

Ik heb dus dezelfde!
Ik ga eens kijken welke powerbank dat is!

Top hier heb ik wat aan,thanks beide!

Ik heb de Xtorm Powerbank 20.000 mAh.
Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een micro usb kabel die voor buien is bedoeld, liefst met zo'n rubber dopje die dat stekkertje van het solar paneel ook heeft zeg maar.
Verder heb ik de Powerbank in een waterdichte doos liggen waar dan het snoertje uitkomt naar de camera.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:45

Oke ik ga hem even opzoeken.
Kan je dat snoer niet via Reolink krijgen?
Ik had epine gemaild toen onze antenne was gebroken en die staat niet op hun site maar was wel los verkrijgbaar.
Powerbank kunnen wij binnen hangen want hij hangt tegen de stal aan.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:58

cinniz123 schreef:
Ik had epine gemaild toen onze antenne was gebroken en die staat niet op hun site maar was wel los verkrijgbaar.

Nope dat snoer hebben ze niet los. Heb ik Reolink al over gemaild. Misschien zelf maar iets fabrieken.
Klantenservice was heel fijn toen de camera niet meer goed wilde opladen, zonder probleem eerst een nieuwe opgestuurd en toen kon ik de 'kapotte' terugsturen. Zodat ik niet zonder camera kwam te zitten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:11

Rongyos schreef:
cinniz123 schreef:

Nope dat snoer hebben ze niet los. Heb ik Reolink al over gemaild. Misschien zelf maar iets fabrieken.
Klantenservice was heel fijn toen de camera niet meer goed wilde opladen, zonder probleem eerst een nieuwe opgestuurd en toen kon ik de 'kapotte' terugsturen. Zodat ik niet zonder camera kwam te zitten.

Jammer dat ze dat niet hebben.
Ze hadden mij ook aangegeven dat ik hem kon opsturen maar zover ik het weet heeft iedereen het zelfde probleem met deze camera want via lichtnet laadt hij wel gewoon op.
Maar ja steeds die camera mee naar huis schiet niet op.