Online bezorgdienst voor boodschappen

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Oscar
Forumcoördinator

Online bezorgdienst voor boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 13:09

Sinds een paar jaar maak ik gebruik van bezorgdiensten voor boodschappen. 95% van de keren maak ik gebruik van AH. De andere keren van de Jumbo. Dit is ook meteen de enige keuze in ons bezorggebied, we zitten hier echt in een gat.

De laatste tijd ben ik niet zo tevreden over de AH. Producten zijn vaak al redelijk richting de houdbaarheidsdatum en met het inpakken gaat het ook regelmatig mis. Bijv. onderin de krat een laag met koffiepads, en daar overheen wordt dan het zware spul gelegd. Niet handig en ze leren het ook niet echt.
Jumbo doet dat wat beter, maar daar ben ik weer geen fan van het assortiment. Ik bestel daar

Is er ergens een overzicht met de mogelijkheden? Misschien zijn er nog wel alternatieven waar ik nog niet aan gedacht heb. Picknick bezorgt hier niet. Iemand nog suggesties en hoe zijn jullie ervaringen?

Staat dit topic eigenlijk goed op HTT? Zo niet, verhuis het gerust. Ik ben pas net nieuw hier :D

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Amyyy

Re: Online bezorgdienst voor boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:12

Spar, plus en coop hebben ook bezorgdienst, vaak uit eigen winkel.
PieterPot? Dat is verpakkingsvrij en dan komt alles in glazen statiegeldpotten

Opzoek naar een visagist en haarstylist, voor je bruiloft? Neem eens een kijkje op mijn website:
https://bienske.nl/

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 13:14

Spar bezorgt hier inderdaad ook :j
Ik weet niet hoe het in andere regio's zit, maar hier zijn het echt maar miniwinkeltjes en het assortiment is heel klein (en duur).

PieterPot heb ik nog nooit van gehoord, ik zal eens kijken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 13:16

PieterPot en ik gaan geen vrienden worden :)) Ik wil best een beetje duurzaam bezig zijn, maar dit gaat me iets te ver. Ik zoek eigenlijk ook iets met een compleet assortiment.

Coop en Plus bezorgen hier helaas niet.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:17

Wij zijn al bijna 2 jaar fanatiek gebruiker van Crisp!
Veel lokale producten (kleine winkeltjes in Amsterdam die zaken doen met hen), ruim assortiment (als ze iets toevoegen na een tip van jou krijg je het product gratis :D).
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar dat lossen ze altijd netjes op.

1 tip: probeer niet de bevroren Croissants (té verslavend :P ) |(

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:17

Picknick, Crisp.

Ik laat ook al 2 jaar door AH bezorgen, maar de laatste tijd zijn er veel artikelen niet meer te bestellen, als ik dan aan een vriendin die nog wel in de winkel komt, vraag om het mee te nemen, is het ook niet meer in de winkel aanwezig.
Ik krijg ook regelmatig dingen die ik niet besteld heb en ook niet betaald dus.
Bezorgers kunnen het adres ook vaak niet vinden, dan zie ik de bus 2 straten verderop staan. Heel bijzonder, want het staat gewoon in de standaard navigatiesystemen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:20

Ik gebruik Picnic, pakken alles netjes in en zijn zeer accuraat met de bezorging.
Wel zijn een aantal dingen bij Picnic echt flink duurder dan bij de gewone supermarkt, maar in de weken dat ik gewoon te druk ben vind ik het een fijne dienst.

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:23

Oh jammer, de plus bevalt me goed. Zeker nu met covid. En als een eventuele groente niet ok is rekenen ze deze niet af of komen ze terug dezelfde dag met een fris exemplaar. En ze hebben eigenlijk vaak de dag erop al een plekje. Ik bestel wel bij de bezorgende winkel zelf niet via de algemene plus site.

Verder bezorgen Jumbo, dekamarkt en soms ook de lokale supermarkt wel. De spar in de vorige woonplaats bezorgde vanuit drie dorpen verderop ook gewoon. Was wel een kleinere winkel maar had wel een fatsoenlijk assortiment, en eigenlijk niet duurder dan de albert hein. :+

Wat misschien handiger is is de albert hein er zelf op aanspreken dat het inpakken soms niet zo handig is. Misschien weten ze niet eens dat het fout gaat :n

De lokalist zou nog een optie zijn, maar die zijn ook niet echt goedkoop. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-03-22 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:24

Ik ben fan van Crisp :) Verse producten, goede kwaliteit! Heb lately ook wat issues met AH gehad zelf, ik kan je een link delen voor Crisp met wat benefits als je dat fijn vind :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 13:33

Da's altijd fijn, dus doe maar :)

Plus is ook een fijne winkel. Helaas bezorgen ze bij ons niet. Ik vind hun assortiment eigenlijk nog beter dan AH.

Spar zou ik soms overwegen, maar ik vind hun assortiment te klein.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:02

Hier is Deen overgenomen door AH. Nu we met zijn alle in quarantaine zitten ivm corona laat ik het ook bezorgen. Maar brood dat we normaal hebben kan je online niet bestellen, echt waardeloos.
Idd vaak dingen niet op voorraad. En daarnaast zijn ze best duur
Maar goed het is nu even niet anders. Donderdag mag ik weer uit quarantaine gelukkig.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:13

Oscar schreef:
Staat dit topic eigenlijk goed op HTT? Zo niet, verhuis het gerust. Ik ben pas net nieuw hier :D

_O- Ik laat ‘m staan.

Jammer dat Picnic niet bezorgd bij je, ik ben daar echt tevreden over.

Onderschrift

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:14

Ik ben enorme fan van De Lokalist. Volgens mij bezorgen ze inmiddels ook landelijk en je koopt dan bij lokale ondernemers. Service is super goed.
Mocht je interesse hebben stuur me even een PB dan stuur ik je een kortingscode voor de eerste bestelling.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:17

Ik ben verbaasd dat de Ah zo slecht bevalt, hier super netjes een ook een goede klantenservice? Tenminste, die keren in het begin dat ik mailde ergens over, dit schijnt nu niet meer te kunnen en moet je een formulier invullen: dat heeft idd geen zin.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 14:19

Fijn dat ie mag staan :D
Ja, Picnic lijkt me ook wel wat. Maar jammer niet voor hier.

Katja, dat klinkt wel goed!
Ik laat nu 1 keer per week boodschappen bezorgen en dat doe ik dan exclusief vlees, groenten en brood. Daarvoor ga ik nu naar de slager, bakker en een landwinkel waar ze groenten en kaas verkopen, of ik ga nog even naar de kaasboerderij.
Wat jij noemt past me denk ik wel. Ik ga zo eens kijken!

Marocje, mooi dat het jou goed bevalt. Hier was het ook altijd goed, maar de laatste tijd steeds minder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:22

als je je aanmeld bij picnic kom je op de wachtlijst (en tot die tijd heb je elke zoveel dagen recht op een gratis product die bij je eerste bestelling geleverd word). Ik ben echt fan, ik ben een stuk goedkoper uit nu ik daar boodschappen doe én ze hebben echte brabantse worstenbroodjes!!
Daarbij is de bezorging echt stipt, aardige bezorgers en ze hebben een hele fijne logische manier van inpakken (iets wat ik totaal niet beheers dus zelfs het uitpakken gaat soepel)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 14:30

Ik sta ook al een paar jaar op de wachtlijst, maar dat is dan een lijst met aanmeldingen voor als ze in dit gebied gaan bezorgen. Tot nog toe is dat nog niet zo.

Echte brabantse worstenbroodjes? He bah...... daar hou ik nou helemaal niet van (spiekt stiekem of er nog voorraad in de koelkast ligt) :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:37

oh wat stom zeg dat het zo lang duurt. Ik heb me afgelopen januari aangemeld in de app en een week of 4 later kreeg ik bericht dat ze gingen bezorgen. Mijn achterbuuf was een dag of wat eerder en die stond idd iets hoger op de wachtlijst.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:39

Ik ben ook niet meer zo tevreden over de ap. Eind maart stopt de bundel.
Houdbaarheid valt bij mij gelukkig mee maar ik bestel ook voor een hele week.
Wel een aantal keer meegemaakt dat producten ineens duurder zijn maar dat meld ik bij de chat van Facebook. Dan krijg ik ook het verschil netjes terug

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:44

Oscar schreef:
Marocje, mooi dat het jou goed bevalt. Hier was het ook altijd goed, maar de laatste tijd steeds minder.

Bestel daar al ruim 6 jaar, en ze doen dus echt wat met klachten, maar dan moeten ze het wel weten. Kan goed dat er net een paar nieuwe werken die het niet zo nauw nemen..

Picknic vind ik veel te duur en weinig assortiment, maar das ook alweer jaren geleden. Kan goed dat dit veranderd is (maar leveren in tasjes werkt niet, als ik 5 kratten per bestelling heb :Y) )

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:47

Jammer dat Picnic niet bezorgd bij jullie. Bij hun gaat er ook wel eens wat fout (ook met inpakken) maar even een appje sturen en je krijgt het bij je volgende bestelling kosteloos opnieuw geleverd. Verder zijn alle bekende bezorg opties al wel genoemd voor zover ik weet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:55

Bij AH werkt de Facebook chat inderdaad prima, je klachten worden binnen een paar minuten opgepakt en netjes afgehandeld.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:01

Van Picnic ben ik juist geen fan. Ik heb hier voor het laatst vorig jaar besteld dus misschien is het nu wel anders, maar je had weinig acties. Ook weinig keuze uit producten.

Ik bestel zelf bij de appie en bij de Plus. Bij de appie alleen als ik weer kattengrid nodig heb. Op de fiets is dat zo onhandig :D Jammer dat de Plus niet bij je zit. Die zijn erg fijn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:11

Ah is echt helemaal prima qua service. In de app bij je bestelling aangeven wat er mis is met het keuzemenu en de prijs van het product gaat automatisch van je volgende bestelling af. Duurt geen twee minuten.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 15:54

Dat weet ik en het is fijn dat ze evt. fouten oplossen. Maar ik heb liever een bedrijf dat die fouten gewoon niet maakt.

Ik ben net even aan het struinen op de site van de lokalist en hier word ik wel heel blij van!