Stoorbalk in beeld Sony

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 21:58

Wie kan mij goed helpen? Steeds wanneer ik naar een streaming zender heb gekeken (bijv. Haystack News) en ik ga wat kijken op YouTube op TV daarna (beide op dezelfde TV) dan komt er onderaan een lelijke horizontale balk in beeld over de volle lengte van het beeld en het lijkt ook alsof het beeld een stukje naar boven is gepushed. Pas wanneer ik de TV helemaal reset (dus bij Over de TV en kies voor TV opnieuw opstarten) dan is het even weg..... tot de volgende keer! Heel irritant en dit is de enigste manier om die lelijke stoorbalk even weg te toveren.

Het gaat hier om de Sony Bravia 49XF8096 voor de technische Bokkers onder ons.

Dus wie heeft de oplossing? Oja, TV is pas 1,5 jaar oud.


Afbeelding

HELP!

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 09:20

That ain't normal!?



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:40

Dat ligt niet aan je tv, maar aan het apparaat waarmee je dat beeld oproept.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 22:22

Nielojram schreef:
Dat ligt niet aan je tv, maar aan het apparaat waarmee je dat beeld oproept.

Nee, dit was een YouTube filmpje via de YT app op mijn smart TV. Niet via PS4 gedaan.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 15:52

En de problematiek gaat nog wel even door, mag ik 'm uit het raam smijten? :')
Afbeelding

Oja en een techneut heeft mij uitgelegd wat de oorzaak kan zijn... Een klokprobleem van het painter-ic of pixelmap-ic. Dus de hele zooi open maken en alles checken. Wat is dus maar niet doe met mijn twee linkerhandjes... :')

Shiloh

Berichten: 19832
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:59

1,5 jaar oude Sony Bravia, daar zit toch nog gewoon garantie op? Zou daar eens contact mee opnemen. Dit lijkt me inderdaad niet normaal.

Koekeroekus

Berichten: 3324
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:40

Heeft ie al z'n updates wel gehad?

Zo niet, dat even doen.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 23:03

Koekeroekus schreef:
Heeft ie al z'n updates wel gehad?

Zo niet, dat even doen.

Jawel, de laatste was van vorig jaar. Prod. datum 2018...

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 12:28

TV heeft weer een nieuw geintje blijkbaar bedacht... PC: Internet doet het goed. PS4 console: Internet doet het goed. TV: Zwaar waardeloos, 2 MBPS op een goed ogenblik. Alles zit aangesloten op dezelfde router.

HOE DAN!?

KimD

Berichten: 20614
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Stoorbalk in beeld Sony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:39

Hierboven wordt 't al aangegeven, de TV is nog geen 2 jaar oud en daardoor heb je gewoon nog garantie. Contact opnemen met het bedrijf waar je de TV gekocht hebt.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 14:08

KimD schreef:
Hierboven wordt 't al aangegeven, de TV is nog geen 2 jaar oud en daardoor heb je gewoon nog garantie. Contact opnemen met het bedrijf waar je de TV gekocht hebt.

Het was een showmodel en deze TV gaat zsm op de MEST/SCHROOTHOOP! Er wordt al gezocht naar een bétere! Hij was in 2019 gekocht, ik had 2 jaar garantie van de Media Markt dus ben net een jaar te laat. Bon was net teruggevonden en daar stond op dat hij 8 MAART 2019 gekocht was.