Powerbank voor navigatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Powerbank voor navigatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 14:29

Helaas red mijn tomtom het niet lang met de acculading zonder stroom aansluiting. En hij wordt voor meerdere voertuigen gebruikt. Ook onder andere met de scootmobiel sinds de software update van de tomtom ook fietsroutes aankanwaar ik nogal eens de neiging heb om te verdwalen. :+ Mijn telefoon heeft wel google maps maar hij is niet de snelste rekenaar. En google maps en ikzelf zijn ook geen heel ideale combinatie.

Ik weet dat er powerbanks bestaan al heb ik er zelf geen enkele ervaring mee. Maar bestaan deze ook voor bv een navigatiesysteem zodat als deze leeg is je door kan met de powerbank daarna mocht het nodig zijn.

8nnemiek

Re: Powerbank voor navigatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:48

Heeft je tomtom een usb aansluiting of een 12v aansluiting?
12v kan niet op een powerbank. Usb wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 16:02

Ik heb beiden voor de navigatie, een 220 v met usb aansluiting en een 12 v stekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:09

karuna schreef:
Ik heb beiden voor de navigatie, een 220 v met usb aansluiting en een 12 v stekker.

Dan kun je inderdaad gewoon een powerbank gebruiken. Ik zou voor een flinke capaciteit gaan.
Wat is je budget?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:33

Ik zou er eentje van de Action kopen; 15.000 mAh voor 15 euro. Dat zou moeten werken met de USB aansluiting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:41

Kijk in ieder geval hoe groot (mAh) de accu van je navigatie is. Je moet een powerbank hebben met een grotere capaciteit dan je accu.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:08

Misschien nog een tip: ik weet niet hoe het met een TomTom is, maar als mijn telefoon ver leeg is en ik hang hem dan pas aan een powerbank terwijl ik Google Maps aan heb dan houd de powerbank het niet bij met laden. Zal vast ook verschil in zitten maar ik heb 2 verschillende powerbanks en dat geldt bij beide. Ruim op tijd dus eraan hangen...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:52

Elke powerbank met een USB aansluiting voldoet. Kabeltje van de navi er in en gaan (die je erbij gekregen hebt voor het updaten). Zou wel minstens 10.000mAh pakken, liefst meer.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:53

Zeedraakje schreef:
Misschien nog een tip: ik weet niet hoe het met een TomTom is, maar als mijn telefoon ver leeg is en ik hang hem dan pas aan een powerbank terwijl ik Google Maps aan heb dan houd de powerbank het niet bij met laden. Zal vast ook verschil in zitten maar ik heb 2 verschillende powerbanks en dat geldt bij beide. Ruim op tijd dus eraan hangen...

Ja daar dacht ik zelf ook aan, opladen ermee zou prima moeten kunnen, de vraag is of tijdens gebruik hij net zo snel(of liever nog sneller) op kan laden dan het tempo waarop TomTom het gebruikt..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:36

Je hebt ook nog de app AmiGo voor op je telefoon. Dat is de gratis variant van TomTom voor op je telefoon. Ik weet alleen niet of daar ook de fietsroutes in zitten. :=

Zorg in ieder geval dat powerbank genoeg power kan leveren. Bijvoorbeeld 15 of 18 Watt ofzo.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:37

Ik heb net 2 powerbanks gekocht bij ome Ali voor 12,- per stuk en 50000 mAh. Zoiets zou voor jou groot zat zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 13:49

Ik heb gister bij de action (kom ik normaal nooit maar ik moest daar om de hoek zijn. omdat we daar toch in de buurt zaten als test hun zwaarste exemplaar gekocht met fast charge optie. 15000 mah en 3.1 v. Het zal niet de sterkste of beste zijn maar als test niet al te duur. Hij is nu bezig een tomtom go pro op te laden. Voor 14.95 een goede uittest prijs

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 09:14

Even een update. De powerbank is inmiddels 2 maanden in gebruik en hij doet wat hij moet doen als het nodig is. Hij redt het ook om het navigatiesysteem te kunnen opladen tijdens gebruik. En door de snelle laadoptie in een pauze krijgt hij er nog even wat extra lading in.

Voor dit geld ben ik er blij mee :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:05

Fijn dat het werkt!
Zorg dat je je powerbank als je hem een tijdje niet gebruikt weglegt met halve lading in plaats van vol of leeg, dan gaat hij heel lang mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 10:06

Hij wordt eigenlijk wel zeker eens per maand of meer gebruikt :j bewust zodat hij zijn lading kwijt kan. We nemen hem ook met de camper mee inmiddels zodat we s nachts een telefoon kunnen laden zonder de huishoud accu te belasten. Eens getest maar twee bijna lege telefoons en twee navigatiesystemen en een lege lamp kunnen geladen worden op een lading van de powerbank :oo bizar

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:04

cissy schreef:
Ik heb net 2 powerbanks gekocht bij ome Ali voor 12,- per stuk en 50000 mAh. Zoiets zou voor jou groot zat zijn.

Besef je aub dat je met die powerbanks niet mag vliegen. Maximale mah in een vliegtuig is 27000.

Kijk simpelweg even hoeveel mah de navigatie is.

Stel je navigatie is 2000 mah dan kun je met een 10000 mah powerbank de navigatie ongeveer 5 keer opladen.

Dus ik zou zelf even kijken hoe ver je vooruit wilt kunnen op 1 lading van je powerbank.

Edit. Oops. Zie dat het inmiddels gelukt is. Mooi! Klinkt als een prima koop!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 22:41

Ik vlieg niet dat scheelt. :D Maar ik wist het niet. Geldt dat ook voor ruimbagage stel dat?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:43

Volgens mij mogen ze vanwege de luchtdruk niet in het ruim en moet je ze in de cabine mee nemen.

Maar met je 15000 zit je ruim binnen de marge :)