Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 12004
Geregistreerd: 23-10-04

Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 19:17

Sinds begin 2019 toen onze eerste dochter geboren werd hebben wij een alecto dvim 770 babycamera.
Toendertijd het nieuwste van het nieuwste en flink voor betaald ook.

Na 2 jaar kwam er ruis op met het geluid aan en het beeld was niet meer goed.
Hij viel nog binnen de garantie dus naar de winkel gebracht waar we hem destijds gekocht hebben en zij hebben hem toen naar alecto gestuurd.
6 weken later telefoon dat we hem weer konden ophalen,kwamen tot de verrassing dat ze gewoon een gloednieuwe terug gegeven hebben.

Nu een jaar later was hij weer kapot,maar ze tellen de garantie vanaf de aankoop van de eerste dus geen garantie meer.
Kon ook niet meer teruggestuurd worden naar alecto want dit model hadden ze inmiddels niet meer.

Het probleem was echter relatief goed en goedkoop op te lossen door een bedrijf die 2de hands babycameras repareerd onder het mom van een tweede leven.
Het usb dingetje van de kabel was namelijk niet goed meer.

Nu probeer ik al tijden die camera weer aan te sluiten op ons netwerk maar hij doet het simpelweg niet meer.
Geeft steeds aan dat naam van camera niet goed is ofzo?

Zal hem vanavond nog even proberen en maak dan een foto van de melding die ik krijg.

Ik baal hier heel erg van want inmiddels hebben we een baby van ruim 10 maanden erbij en die kan ik dus snachts niet horen en zien.

Alecto kan mij ook niet helpen,winkel waar ik hem gekocht heb ook niet.

Wie o wie kan mij helpen mijn baby weer te zien en horen? Dit is gewoon zonde van mijn toch wel iets te dure camera

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:05

Wil je deze perse redden? Anders zou ik gewoon een tweedehandse kopen op Marktplaats of een nieuwe.

Onze nieuwe babyfoon was 90 euro en gaat nu al 3 jaar mee (beeld en geluid). Kan me voorstellen dat je hem gerepareerd wilt hebben maar als er geen garantie meer op zit kun je beter een ander kopen vrees ik.

manonutjuh

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:06

Kun je alecto zelf niet benaderen over de foutmelding?
Wij hebben een Philips, die hebben een goeie support afdeling en hebben ons al eens geholpen met een foutmelding.

Eilinora

Berichten: 12004
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 08:25

Heb ik al gedaan maar kunnen niet helpen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34150
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Onder de rook van Zwolle

Re: Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:31

Is er niet een optie om hem te resetten?
Of hem vanuit je wifi netwerk van je netwerk te verwijderen en opnieuw te verbinden?

Sanet

Berichten: 8308
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:33

MarlindeRooz schreef:
Is er niet een optie om hem te resetten?
Of hem vanuit je wifi netwerk van je netwerk te verwijderen en opnieuw te verbinden?


Ja, zou ik ook zeggen, harde reset, terug naar fabrieksinstellingen instellingen en opnieuw beginnen.

Mri

Berichten: 15404
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:21

Eilinora schreef:
Sinds begin 2019 toen onze eerste dochter geboren werd hebben wij een alecto dvim 770 babycamera.
Toendertijd het nieuwste van het nieuwste en flink voor betaald ook.

Na 2 jaar kwam er ruis op met het geluid aan en het beeld was niet meer goed.
Hij viel nog binnen de garantie dus naar de winkel gebracht waar we hem destijds gekocht hebben en zij hebben hem toen naar alecto gestuurd.
6 weken later telefoon dat we hem weer konden ophalen,kwamen tot de verrassing dat ze gewoon een gloednieuwe terug gegeven hebben.

Nu een jaar later was hij weer kapot,maar ze tellen de garantie vanaf de aankoop van de eerste dus geen garantie meer.
Kon ook niet meer teruggestuurd worden naar alecto want dit model hadden ze inmiddels niet meer.

Het probleem was echter relatief goed en goedkoop op te lossen door een bedrijf die 2de hands babycameras repareerd onder het mom van een tweede leven.
Het usb dingetje van de kabel was namelijk niet goed meer.

Nu probeer ik al tijden die camera weer aan te sluiten op ons netwerk maar hij doet het simpelweg niet meer.
Geeft steeds aan dat naam van camera niet goed is ofzo?

Zal hem vanavond nog even proberen en maak dan een foto van de melding die ik krijg.

Ik baal hier heel erg van want inmiddels hebben we een baby van ruim 10 maanden erbij en die kan ik dus snachts niet horen en zien.

Alecto kan mij ook niet helpen,winkel waar ik hem gekocht heb ook niet.

Wie o wie kan mij helpen mijn baby weer te zien en horen? Dit is gewoon zonde van mijn toch wel iets te dure camera


Koop een tp link tapo camera!
Voor onder de 50 euro ben je klaar

Eilinora

Berichten: 12004
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 15:09

MarlindeRooz schreef:
Is er niet een optie om hem te resetten?
Of hem vanuit je wifi netwerk van je netwerk te verwijderen en opnieuw te verbinden?


Ik heb hem al gereset en opnieuw op WiFi aangesloten maar hij doet het dus gewoon niet meer.
Hij gaat aan en alles dus dat doet het gewoon alleen krijg ik dus geen beeld

Camera kostte zeker 200 euro en niks dan ellende van gehad, alecto zou zo goed zijn maar heb er zo mijn twijfels bij.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34150
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Onder de rook van Zwolle

Re: Babycamera werkt niet meer,hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:17

Ook al geprobeerd om vanuit je router dit apparaat te vergeten?