Ik maak en koop geregeld wat lekkers voor op kantoor om met teamgenoten te delen en sinds kort heb ik een teamgenootje dat veganistisch eet. Nu kom ik erachter dat ik niet zo heel veel weet over echt lekkere vegan dingen en dan denk ik aan zowel zoet en hartig wat makkelijk te eten is.
Ik had bedacht dat ik bijvoorbeeld kleine monchou taartjes kon maken met Violify Creamy, althans... Dat is wat Google en sommige recepten aanraden. Is de smaak een beetje oké, of heeft iemand andere aanraders?

https://www.foodless.nl/glutenvrije-en- ... choutaart/
Ik zou Violife Creamy ook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de vulling van chocoladetruffels (met oreo, bastogne?), maar wat is lekkere vegan chocola en is dat een beetje fijn te smelten en te bewerken?
En wat zijn nu écht lekkere vegan borrelhapjes?
Misschien handig om te vermelden dat 90% van mijn team bestaat uit mannen van middelbare leeftijd die thuis vooral stamppot en gevulde koeken krijgen. Als het tè apart is, kan ik het helaas weer mee terug naar huis nemen.

Ik hoop dat Bokt een paar tips kan delen met deze nitwit. Het mag zowel iets om zelf te maken zijn, als iets wat ik in de supermarkt kan kopen.