Samsung Galaxy S22 Series

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:31

Goedemorgen,
Aangezien de S22 al een tijdje uit is en de S23 er aan komt vraag ik mij af hoe bevalt de S22? En dan met name de camera

Ik heb nu de S20 FE maar de camera bevalt mij niet. De S9 maakte super mooie foto's maar ik wou een nieuwe telefoon dus werd het de S20FE.
Nu mag ik alweer een tijdje verlengen en loopt mijn abbo eind vd maand af.

De kleur van de S22 vind ik heel mooi maar die van de S23 niet.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:14

Camera op de gewone S22 bevalt mij uitstekend. Batterij duur vind ik wel aan de slechte kant en dan volg ook nog het advies van Samsung op om hem niet telkens volledig op te laden.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:20

Moonlight17 schreef:
Camera op de gewone S22 bevalt mij uitstekend. Batterij duur vind ik wel aan de slechte kant en dan volg ook nog het advies van Samsung op om hem niet telkens volledig op te laden.

Wat vind je aan de slechte kant? Mijj s20fe gaat nu ongeveer een dag mee als ik geen spelletjes speel anders als ik farmville speel is hij met een halve dag leeg

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:46

JenniferU schreef:
Moonlight17 schreef:
Camera op de gewone S22 bevalt mij uitstekend. Batterij duur vind ik wel aan de slechte kant en dan volg ook nog het advies van Samsung op om hem niet telkens volledig op te laden.

Wat vind je aan de slechte kant? Mijj s20fe gaat nu ongeveer een dag mee als ik geen spelletjes speel anders als ik farmville speel is hij met een halve dag leeg


Dag haal ik al niet als ik gewoon moet werken, moet minimaal ene keer opladen.
Ik ben geen overmatig gebruiker en al zeker niet op een werk dag.
Telefoon kwam van de lader met 85% en zit nu nog op 59% en het is nog niet eens middag.

Edit: in mijn vakantie zelfs mijn schermtijd is da gemiddeld nog geen 3 uur.

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 12:07

In het begin was de batterij van mijn s22 ultra ook snel leeg.
Nu doe ik 2 dagen met een volle batterij. En gebruik hem overdag niet veel maar S avonds meestal wel.
Blijf er wel bij dat de accu van mn p30pro gewoon veel beter was :+

Over de camera kan ik alleen maar super tevreden mee zijn.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:35

Er zijn veel mensen die klachten hebben over de batterijduur van de S22. Ik heb zelf de plus en ben er wel tevreden over. Mooie camera. De S22 Ultra heeft de beste camera.

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:49

Ik ben ook zeer tevreden met de camera. En qua batterij vind ik het ook meevallen. Ik doe 2 dagen met een volle batterij. Vind alleen het touchscherm niet helemaal je van het.

Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:22

Heb juist s21 fe versie gekocht vanwege lange accuduur. (S21, s22, s22 fe, Google pixel 7 scoren slechter).
Ik laad hem standaard op tot 85% en aan de einde van de dag heb ik meestal 40%. (Soms zelfs nog 60% en dan laad ik hem niet op).

Volgens app zou op volle baterij 9 uur mee gaan bij continue gebruik, stand-by 5 dagen, gecombineerd 39 uur.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:33

Ik heb hem nu een paar maanden, ik had eerst de S20 maar daarvan was de batterij stuk. Die was nadat ik hem om 7 uur van de lader haalde om 1 uur al op 40% zonder dat ik 'm gebruikte.
De S22 camera is super, maar batterij wel minder dan gehoopt al viel het mij alles mee omdat die van mijn vorige mobiel kapot was.

Ik heb even gekeken, mijn schermtijd is gemiddeld 3 uur en 38 minuten (oeps), rond 8/9 uur zit ik vaak op de 40%. Dan gebruik ik whatsapp/insta/facebook, soms snapchat en nieuwssites als nu.nl

als ik flitsmeister/google maps/spotify gebruik gaat het wel sneller, vorige keer had ik ongeveer een uur/anderhalf in in de auto en toen was die van rond de 60% naar 40% gegaan met google maps als navigatie dus dan gaat het wel snel (maar dat ging het ook bij de s20 toen ik die net had en die was echt super goed)

over het algemeen ben ik heel blij met de telefoon, vooral de camera!

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:45

Ik heb net mijn nieuwe A53 binnen gekregen. Ik ben heel benieuwd hoe die batterij het gaat doen. Mijn oude was de A5, nu exact 6 jaar oud, en bij de hele dag veel in gebruik moet ik in de avond ergens opladen. Vind ik op zich niet slecht na 6 jaar intensief gebruik! Het is dat de telefoon nu constant volstaat dat ik een nieuwe heb gehaald, maar qua gebruik verder kon hij best nog wel mee eigenlijk. Wie weet dat ik hem op marktplaats gooi dat ie nog een beetje oplevert misschien.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:51

Als ik een normale werkdag heb is mijn batterij savonds als ik na bed ga rond de 35 procent. Overdag gebruik ik hem dan bijna niet en savonds thuis op de bank gebruik ik hem wel intersief.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:00

Vraag,

Ik wil graag een abonnement met de s21 fe. Kan ik dan beter wachten tot de s23 lijn uit is? Vanwege dat de prijs misschien zakt?

Ik wil een telefoon+abonnement dus weet niet of dat veel uitmaakt qua prijs

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:17

ik heb de S22 ultra nu bijna een jaar en in het begin was de accu best snel leeg, ze zeggen dat deze zich gaat aanpassen na verloop van tijd.
ik doe er nu zeker 2 dagen mee
over de camera ben ik wisselvallig tevreden....

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:06

Libiris schreef:
ik heb de S22 ultra nu bijna een jaar en in het begin was de accu best snel leeg, ze zeggen dat deze zich gaat aanpassen na verloop van tijd.
ik doe er nu zeker 2 dagen mee
over de camera ben ik wisselvallig tevreden....

Zijn je foto's niet scherp?

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe.. Momenteel een S20+ maar de batterij is echt dramatisch. Moet hem minimaal 2x per dag opladen, maar ik gebruik hem ook wel echt veel. Camera ben ik helemaal niet tevreden over (in het begin wel), maar er lijkt een onderdeeltje los te zitten binnenin, ik hoor het namelijk rammelen. Deze telefoon heb ik nu 2.5 jaar dus ik baal wel een beetje.

Zit nu te kijken naar de S22 Ultra of de S23 Ultra, maar vind het lastig. Vind de kleur groen van de S22 mooier dan de S23,maar de S22 variant is overal uitverkocht. De S23 heeft dan weer een 1 TB optie, lekker overdreven maar dat kan ik wel gebruiken :)) Nadeel van de S23 is dan weer dat deze dualsim heeft als 2e sim een e-sim. Ik heb nog 2 fysieke simkaarten..

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:23

Ik had tegen mijn man gezegd dat ik geen nieuwe telefoon zou nemen en over zou gaan op sim only := -O-

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:56

Ghostattack schreef:
Libiris schreef:
ik heb de S22 ultra nu bijna een jaar en in het begin was de accu best snel leeg, ze zeggen dat deze zich gaat aanpassen na verloop van tijd.
ik doe er nu zeker 2 dagen mee
over de camera ben ik wisselvallig tevreden....

Zijn je foto's niet scherp?

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe.. Momenteel een S20+ maar de batterij is echt dramatisch. Moet hem minimaal 2x per dag opladen, maar ik gebruik hem ook wel echt veel. Camera ben ik helemaal niet tevreden over (in het begin wel), maar er lijkt een onderdeeltje los te zitten binnenin, ik hoor het namelijk rammelen. Deze telefoon heb ik nu 2.5 jaar dus ik baal wel een beetje.

Zit nu te kijken naar de S22 Ultra of de S23 Ultra, maar vind het lastig. Vind de kleur groen van de S22 mooier dan de S23,maar de S22 variant is overal uitverkocht. De S23 heeft dan weer een 1 TB optie, lekker overdreven maar dat kan ik wel gebruiken :)) Nadeel van de S23 is dan weer dat deze dualsim heeft als 2e sim een e-sim. Ik heb nog 2 fysieke simkaarten..

Mediamarkt alkmaar had de s22 ultra in groen nog liggen dat ik mijn abonnement ging verlengen (ik heb de gewone genomen) en anders konde ze m nog bestellen.

Ben erg blij met de S22 en vind de camera ook stukken beter. Batterij gaat op vrije dagen de hele dag mee *\o/*
Ik laad m op tot 85% en bij 21% gaat ie weer aan de lader.
Foto gemaakt met de S22:
Afbeelding

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:26

mijn foto's zijn echt wisselvallig en wil het liefst op de automatische stand fotos maken
de kleuren krijg ik niet altijd even mooi.
maar misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen ;-)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:40

Ik heb inmiddels een S23 Ultra gekocht dus we gaan het ervaren hoe die camera is :D Konden gewoon 2 fysieke simkaarten in dus geen idee waarom erbij stond dat het e-sim moest zijn

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:33

Hebben jullie tijdje geleden ook een grote update gehad? Vooral camera is veranderd. Maar ik vind hem niet verbeterd. Eerder slechter geworden. Zijn er meer die dit hebben?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:42

Lindor92 schreef:
Hebben jullie tijdje geleden ook een grote update gehad? Vooral camera is veranderd. Maar ik vind hem niet verbeterd. Eerder slechter geworden. Zijn er meer die dit hebben?

Dit is sowieso mijn ervaring met Samsung eigenlijk := In het begin is de camera fantastisch, maar langzaam wordt deze steeds slechter na updates. Ik heb altijd geroepen dat Samsung software updates uitrolt die je camera bewust verprutsen, maar geen idee of dat daadwerkelijk zo is of een soort placebo effect

Mijn S23 Ultra doet het nog aardig goed qua camera, maar ik heb wel een software update klaar staan.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:13

Ik heb ook een S22 Ultra maar hoewel ik in het begin de camera goed vond, is ie nu echt teleurstellend slecht. Bij iedere foto die ik maak bedenk ik me dat.

Ik keek eigenlijk weer uit naar de nieuwe Ultra komende februari maar ik overweeg over te stappen puur en alleen daarvoor. Doe het waarschijnlijk toch niet uiteindelijk maar vervelend is het wel. :=

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:47

Nou inderdaad de foto's die ik nu maak zijn zo ontzettend slecht :(

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:16

Hier zijn ze er inmiddels ook slechter op geworden. Nog steeds prima foto's voor een telefoon, maar je ziet wel echt verschil met in het begin.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Samsung Galaxy S22 Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:43

Ik weet niet of de foto's veranderd zijn, ik had de foto's al gemaakt en heb daarna geüpdatet. Maar dat bewerken van foto's is iig waardeloos geworden. Alles gaat precies verkeerd om! Als je bijvoorbeeld meer contrast wilt moet je naar links schuiven ipv naar rechts zoals gewoonlijk op zowel telefoon als welk bewerkingsprogramma dan ook. Belachelijk. En sowieso vind ik de algehele layout lelijk geworden. A52S hier trouwens, maar hetzelfde probleem dus..

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:34

Heb instellingen bij de camera gereset. Is nu weer beter :)