Spinnen weren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pateeke

Spinnen weren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-22 21:55

Ik ben een aantal maanden geleden verhuisd. Ik woon nu aan een drukke weg, maar ook dichtbij het bos. In het bos waar ik het dichtste bij woon l, zit ook heel wat ongedierte (denk aan teken ed).
Nu heb ik de afgelopen tijd al een aantal spinnen in huis gezien. En nee, geen kleintjes, maar echt ontzettend grote. Ik ben er niet echt een held mee. Gelukkig krijg ik ze wel altijd op een of andere manier weg. Toch vraag ik me af of er iets is wat ik kan doen om ze buiten te houden? Iemand tips?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Spinnen weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:02

Ik ben er wel benieuwd naar, ik woon ook aan het bos (5 meter van het huis af :)) ) en de enige oplossing die ik ken tot nu toe is alles buiten zetten of opzuigen, maar voor voorkomen dat ze binnenkomen heb ik nog niets gevonden.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:07

Vooral tegen de schemer alles hermetisch dicht, maar je houdt ze nooit 100 procent buiten.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:11

Alle gaten en kieren dicht maken. Maakt een wereld van verschil (Wel aan ventilatie denken uiteraard, evt. meganisch).

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 04:16

Voor mijn zadelkast heb ik een spray om ze buiten te houden of ze weg te jagen als er iets in zit. En deze werkt ook echt. Misschien dat dit in huis ook werkt, ik heb geen idee..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:34

Wij woonden voorheen aan t water.....trauma's van die krengen.
Huis laten behandelen door spider buster nooit geen last meer gehad.....de buren wel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:38

Het nadeel van vlakbij het bos wonen :D
Idd zoveel mogelijk hermetisch afsluiten wanneer het schemerig of nat is buiten.
En anders bevriend met ze raken :D Het helpt hier goed wanneer ik ze een naam geef. Dan vind ik ze al een stuk leuker :')
Mijn ouders hadden een kat die achter de spinnen aan ging, tot we op een dag de spin achter de kat aan zagen gaan :') Sindsdien moest hij er niets meer van weten _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:48

Niet dood maken slecht voor je karma ze zijn heel nuttig en onschadelijk.Ik zet een glas over een spin en schuif een kartonnetje onder het glas zo kun je ze buiten zetten zonder ze aan te raken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:52

Gaten en kieren dichten en overal horren voorzetten.

Niet banketstaaf maar poetsen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:12

Ik ben er ook geen held mee - verre van. Jarenlang was ik een en al paniek ervoor.
Lekker handig als je een eigen stal hebt.
Woon dan wel niet bij bos maar vanaf herfst zie je die krengen wel bij ons in huis .
Grootste nachtmerrie, wat mij ooit verteld is : zie je er een, is er ook een 2e ( en potverdorie, dat klopt meestal ook) .
Wat bij mij helpt is dus ook naam geven... herfst? Ja ze hebben het ook koud, dus laten ze zich vaker zien.
En : bedenk dat je in huis nog veel meer ongewenste gasten hebt, die je niet zo ziet (zilvervisjes, pissebedden, enz) en spinnen houden dat gespuis is toom.
Dus een "band " opbouwen.
Dat is zo ver gekomen, dat ik ze niet kan doodmaken of opzuigen maar wel met het grootste glas ga vangen... en in de schuur zet, want ze hebben het ook koud
_/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:13

Niets. Vlakbij het bos wonen is een garantie voor spinnen. Niks aan te doen. Ja weer verhuizen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:34

Alle kieren en gaten afsluiten in huis. Wij wonen nu in nieuwbouw maar hebben in het begin ook elk gaatje dichtgemaakt want daar kwamen ze doorheen.
Ramen niet open doen zonder hor ervoor.
Huis laten behandelen door een speciaal bedrijf

Neem een paar katten! Werkt hier echt het beste. Een kat is de spinnen zoeker, dan ziet de andere kat hem en gaat erheen om er een beetje mee te spelen. Dan komt nummer drie en eet nummer twee hem snel op omdat hij niet wil delen

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:39

denbine schreef:
Huis laten behandelen door spider buster nooit geen last meer gehad.....de buren wel

Hoe werkt dit? Heb al een site van een spider buster gevonden maar er staat niet echt wat het doet/hoe het werkt, behalve schoonmaken/onderhoud.
Ik ben hier wel nieuwsgierig naar maar ook beetje sceptisch haha :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:40

Er bestaan apparaten die ultrasone geluidsgolven geven.
Deze zouden ook voor spinnen helpen.

Op deze site staan de 10 beste even opgenoemd. Moet je wel Engels kunnen
https://geekydeck.com/best-spider-repellent-plug-in/

Of het echt werkt weet ik niet. Het houdt in ieder geval ook ander ongedierte buiten denk aan muizen.

Le Baron- 2de premie Tinkerstamboek België
Springt parcoursjes 70-80cm [&]

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:54

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:56

Suzanne F. schreef:
Niets. Vlakbij het bos wonen is een garantie voor spinnen. Niks aan te doen. Ja weer verhuizen.

Zo denk ik er ook over. En om eerlijk te zijn, ik zie er zelden een. Misschien twee keer per jaar zo'n dikke huisspin. Die vang ik met een glas en zet hem/haar weer buiten. Verder een keer een hooiwagen aan het plafond, maar die vind ik al helemaal niet spannend.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:23

Ik een tijdje in een klein studiootje gewoond op een boerderij, naast de paardenstallen. Heel veel spinnen, ook echt grote!

Ik heb toen een -antispinnen geluidskastje- gekocht :') Werkt het? Niet 100%, maar werkt wel rustgevend op 1 of andere manier :+ Zag wel nog stofspinnen maar die vind ik persoonlijk niet zo eng. Die joekels niet meer gezien (of het zal toeval geweest zijn).

Oskar <3 (rip juni 2024)
Luuk <3

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-22 11:04

Cayenne schreef:
Mijn ouders hadden een kat die achter de spinnen aan ging, tot we op een dag de spin achter de kat aan zagen gaan :') Sindsdien moest hij er niets meer van weten _O-

Mijn zus had ook zo'n kat die achter de spinnen aanging. Mijn zus ging altijd de kat halen als ze een spin zag in huis.
Hier geen kat in huis, wel 3 grote honden, maar als die al iets doen, is het enkel blaffen.

Dankjulliewel voor jullie tips!
Kleinere spinnen ben ik ook niet echt bang van. Zolang ik ze niet moet aanraken of ze mij niet aanraken vind ik het wel ok.
Ik heb voorheen eigenlijk nog nooit zo'n grote spinnen gezien. En aangezien ik slechtziend ben, zie ik ook niet echt wat voor spin het is en vind ik vangen ook moeilijk. Enige voordeel aan grote spinnen is dat die minder snel zijn dan kleine spinnen.

En ja, er zal wellicht nog ander ongedierte in huis zitten. Maar ik ben ook een beetje van het principe: ik zie het toch niet dus zolang ik het niet zie of opmerk heb ik er geen last van :+ . Natuurlijk tot het dan zomer is en de insecten rond je hoofd zoemen, dan ben ik wel panisch omdat ik niet weet welk insect het is :o

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 07:44

GWR schreef:
denbine schreef:

Hoe werkt dit? Heb al een site van een spider buster gevonden maar er staat niet echt wat het doet/hoe het werkt, behalve schoonmaken/onderhoud.
Ik ben hier wel nieuwsgierig naar maar ook beetje sceptisch haha :Y)

Ik was ook heel sceptisch en heb echt een hele grote angst ervoor.
Het is een klein klusje. Ze komen langs en spuiten alle kieren en kozijnen in met een (milieuvriendelijk) goedje.tuinmeubels en je schuur nemen ze ook mee. Daarna 1 of2 dagen je ramen niet lappen, die worden wel vies er van.wij doen dit sinds 7 jaar en sindsdien misschien 1 in huis gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie