-
EllyC
-

-
Neonlight
- Moderator Over Paarden
-

Die adapters zijn de oplossing, zo hebben wij het ook in de tuin en op stal. Hoeveel camera's wil je hangen? Als je camera's op WiFi hebt kun je meerdere op 1 punt gebruiken. Zelf hebben we ze bedraad aan de adapter hangen (stabieler) en dan kan er maar 1 per adapter.
1 adapter zendt een nieuw WiFi signaal uit, dus die dekt best wel een oppervlakte.
Let wel op of ze WiFi uitzenden, je hebt er ook zonder die functie. En als je bedraad wil moet je opletten dat de adapter een utp uitgang heeft, hebben ze ook niet allemaal.
-
Berriepi
-

Wij hebben en powerline van TPlink (AV600).
Werkt fantastisch over het hele erf!
Het ''moeder'' kastje zit aangesloten op de router in huis. De ''dochter'' kastjes kun je overal inpluggen en je hebt prima wifi in zeker een straal van 10 meter.
Voor ons is het de ideale oplossing, wat misschien wel scheelt is dat we glasvezel hebben...
If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!
-
Catfish
-

Ik heb in de schuur mijn kantoor en heb gekozen voor acces points van Ubiquiti Unifi. Nadeel is wel dat dat bedraad is, maar het werkt verder super. Ik heb er één in huis en één in de schuur hangen. Mijn internet in de schuur is stabiel en mijn smart lampen en radiatoren werken er prima op. Enige nadeel is dat ik mijn radiatoren in huis in de buurt van het modem moest installeren voordat ze in de schuur het netwerk zagen. Heeft een paar dagen geduurd voor ik dat uitgevogeld had
♥♥♥♥Wuzanna♥♥♥♥
-
EllyC
-

Neonlight, ik dacht de set van 4 camera's te kopen (1 voor de inloopstal, ook gelijk geboortebeveiliging voor volgend jaar (hoop ik), 1 op de korte en 1 op lange zijde als inbraakbeveiliging en 1 richting paddock/huis).
edit, er staat bij dat de adaptors wifi ingebouwd heeft en 3 utp uitgangen. Dus dat zou dan goed gaan.
Berriepi, is het erg gevoelig voor (houten) tussenmuren? Glasvezel gaan ze hier van de zomer aanleggen, zit erover te denken om hier aan mee te gaan doen. Helaas zijn de recensies over efiber erg slecht. En ik heb een bedrijf dus kan het me slecht veroorloven om geen/slecht internet te hebben.
Catfisch, dat had ik op youtube gezien. Maar goed om te weten dat dit dus echt nodig is.
Laatst bijgewerkt door
EllyC op 02-03-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt
W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara), Bon Jaylin EC (2024) Bon Mailin EC (2023, te koop), Indy (20) B ruin amazones)
-
Choiix
-
Powerline kan goed werken (heel goed zelfs!), maar als je de mogelijkheid hebt om CAT5 te trekken, doe dat dan. Alsjeblieft. Het scheelt zo ontzettend veel gezeik als je net in de situatie zit dat powerline niet helemaal goed werkt.
Daarnaast wil je wifi hebben wat gewoon goed "roamt" dus dat je van binnen naar buiten kan lopen en altijd verbonden bent met de sterkste zender. Je zou hiervoor een systeem aan kunnen schaffen zoals de TP-Link Deco X20 serie (of de oudere M5 serie). Je zet dan die kastjes op handige plekken neer (met een netwerkkabel aangesloten) en je hebt overal dekking waarbij je telefoon of ander apparaat constant overschakelt naar de sterkste zender, net zoals je mobiele telefoon dat doet.
Powerline in combinatie met meerdere groepenkasten, zeker als dat automaten zijn, is vaak ellende. Wordt wel minder als je een systeem hebt wat ook een data kanaal over de randaarde heen gooit, maar dan moet het hele perceel wel dezelfde randaarde gebruiken 
@Catfish Ik heb zelf ook UniFi spul en dat is hemels, maar dat ga je niet adviseren aan mensen die aangeven niet helemaal mee te kunnen met de nieuwste technieken, da's vragen om ellende 
Overigens, als je het echt als beveiliging systeem wil gaan gebruiken moet je helemaal geen wifi camera's willen. Een inbreker hoeft maar een wifi jammer even aan te zetten en alle wifi in de omtrek werkt niet meer. Beveiligingscamera's sluit je het liefste aan met PoE (Power over Ethernet) waarbij stroom en internet over dezelfde kabel gaan. Dus dan zou de situatie zijn:
Modem van je internetaanbieder -> Deco X20 in huis -> kabel naar schuur -> PoE switch
Op de PoE switch sluit je dan je camera's en een extra Deco X20 aan. Eventueel zou je zelfs nog de PoE-switch achter een noodstroom batterij (UPS) kunnen hangen zodat de camera's blijven opnemen.
Je hebt ook zogenaamde NVR's, dat zijn netwerk video recorders. Die hebben zo'n switch soms ook ingebouwd zitten. Ik heb een Reolink NVR met Reolink camera's en dat bevalt meer dan uitstekend.
Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is
-
EllyC
-

Choiix, alles in de schuur is voorzien van randaarde. Bij mijn internetkastje helaas niet.
Huis heeft een groepenkast en bij schuur (nog ouderwetse stoppen, volgend jaar ook automaat) heb ik een tussengroepenkast (automaten) geplaatst met oog op zonnepanelen.
Wat bedoel je over randaarde heen gooien? en dezelfde randaard?
pff jij lijkt er echt verstand van te hebben
Het duizelt bij mij al weer.....
W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara), Bon Jaylin EC (2024) Bon Mailin EC (2023, te koop), Indy (20) B ruin amazones)
-
Choiix
-
Zo'n powerline systeem maakt van je stroomnetwerk een soort antenne. Je hebt ze in een aantal klassen, waarvan 600/650 en 1200/2400 zo'n beetje de meest gangbare zijn.
Je kan van bruin en blauw een antenne netwerk maken (dus 1 signaal) en daarnaast ook nog een antennenetwerk op de randaarde gooien. Maar dan moet je dus niet meerdere randaarde kabels de grond in hebben gaan, want dan is dat niet 1 netwerk en dan werkt dat tweede netwerkje dus niet.
Maar ik lees al dat je een tussengroepenkast hebt met automaten. Dus NIET, ik herhaal NIET beginnen aan powerline in deze opstelling. Het kan heel goed werken, maar zeker met moderne automaten doet het dat vaker niet dan wel.
Je moet je nu eerst af gaan vragen: Wat wil ik eigenlijk? En dat ook opsplitsen in meerdere projecten.
Wil ik goede wifi in de schuur en in huis? Dan zet ik een systeem met meerdere zenders in die ik op een internetkabel aansluit. Bijvoorbeeld de TP-Link X20/X40/X60 series. Uiteraard mag het ook met het eerder genoemde UniFi spul maar dat is als leek lastiger in te stellen. Je hebt hiervoor dus wel een goede netwerkkabel nodig naar de schuur toe. Kijk niet alleen naar UTP-kabel maar ook naar FTP of SFTP kabel (de zogenoemde internetkabel voor buiten).
Wil ik daarnaast goede camera's? En wil ik camera beelden kunnen bewaren? Kijk dan naar een set camera's met een Network Video Recorder. Wat ik al aanhaalde, Reolink heeft heel leuk spul voor best schappelijke prijzen. De app is ook meer dan prima. Maar ook hiervoor geldt, er is een aanvoer kabel voor internet naar de schuur nodig.
Camera's op wifi gebruik je doorgaans alleen binnenshuis en al helemaal niet als beveiligingscamera's. Daar zal niet iedereen het over eens zijn (het werkt toch gewoon?), totdat meneer de inbreker een wifi blocker/jammer gebruikt en alle camera's op zwart gaan terwijl jij net niet thuis bent.
Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is
-
EllyC
-

op zoek naar de Deco kwam ik dit filmpje tegen https://www.youtube.com/watch?v=_2_H8OW8V5c&t=304s, fijne uitleg.
-
Silvia
-

Wij hadden een soortgelijk probleem met het verschil dat jouw schuur mijn werkkamer is.
We hebben glasvezel met een Fritz modem en een WiFi repeater. De repeater hebben we bekabeld (vanaf het modem is dat ongeveer 40 meter) in de werkkamer gehangen. We hebben daar nu heel goed internet. Een Ubiquiti is inderdaad beter maar de repeater hadden we al en de installatie is super simpel. Een bekabelde Powerline hebben we ook geprobeerd (hebben we ook nog liggen) maar dat werkte toch minder goed.
Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."
-
Catfish
-

Choiix schreef:@Catfish Ik heb zelf ook UniFi spul en dat is hemels, maar dat ga je niet adviseren aan mensen die aangeven niet helemaal mee te kunnen met de nieuwste technieken, da's vragen om ellende

Oh, daar had ik even overheen gelezen
♥♥♥♥Wuzanna♥♥♥♥