Het leven is zwaar als starter op de woningmarkt, dus we moeten een beetje creatief zijn waar we willen wonen. Ik woon nu in de randstad en dan in het epicentrum van het huizentekort.... De de prijzen zijn bizar. We zitten in een sociale huurwoning. Helemaal prachtig, alleen niet toekomstbestendig (kinderwens enzo).
Dus zijn we in de rest van Nederland aan het kijken. Veel vakantiehuisjes geboekt om de sfeer te proeven. Maar het blijft eng. Aangezien de meeste mensen op bokt ook ergens wonen, zou ik niet weten hoe je beter aan informatie komt over leuke woonplaatsen dan via zoiets. Vandaag ontdekte ik weer het een en ander wat op papier goed in de buurt kwam. Dus ik heb het idee dat er veel onontgonnen terrein is.
De eisen zijn allemaal niet keihard.
- Ik moet mijn studie nog afmaken (taal- of communicatiewetenschap, dit kun je op iedere doornsee uni wel doen). Een universiteit op max. een half uurtje afstand - met de auto - zou heel fijn zijn en het liefst een waar ik kan parkeren. (Tilburg, Nijmegen zijn voor de hand liggend. Belgie heb ik mij niet in verdiept. Groningen toch iets teveel uit de richting).
- Ben geboren bij het strand. En ik mis de natuur. Iedere. dag. Ik wil zo graag mooie bossen om me heen. Of zandverstuivingen. Of heide. Of duinen. Naast het epicentrum van woningtekort woon ik nu ook in het epicentrum van beton en gebrek natuur, wat de stap om weg te gaan kleiner maakt

- Maarja. We zijn dus stadse mensen met een stadse achtergrond. Zelf ben ik 1x in een (klein) dorp met veel oude mensen terecht gekomen, terwijl ik zelf in een break-up crisis zat en helemaal niemand kende

- Utrecht binnen een uur is ook fijn ivm. familie.
- Starterswoningen onder de 4 ton zijn ook wel handig. We hebben nu rond de 325 te besteden, maar er komt verderop in het jaar nog (flink) wat extra geld vrij. We willen daar niet per se op wachten omdat de huizenprijzen zo onvoorspelbaar zijn en hard stijgen. Appartement is simpelweg geen optie ivm. een uit de kluiten gewassen Duitse Herder die graag in een tuin wroet

We komen consequent uit in Brabant met deze eisen

Wie o wie heeft leuke tips