Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Anoniem

Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:09

:D

Het leven is zwaar als starter op de woningmarkt, dus we moeten een beetje creatief zijn waar we willen wonen. Ik woon nu in de randstad en dan in het epicentrum van het huizentekort.... De de prijzen zijn bizar. We zitten in een sociale huurwoning. Helemaal prachtig, alleen niet toekomstbestendig (kinderwens enzo).

Dus zijn we in de rest van Nederland aan het kijken. Veel vakantiehuisjes geboekt om de sfeer te proeven. Maar het blijft eng. Aangezien de meeste mensen op bokt ook ergens wonen, zou ik niet weten hoe je beter aan informatie komt over leuke woonplaatsen dan via zoiets. Vandaag ontdekte ik weer het een en ander wat op papier goed in de buurt kwam. Dus ik heb het idee dat er veel onontgonnen terrein is.

De eisen zijn allemaal niet keihard.

- Ik moet mijn studie nog afmaken (taal- of communicatiewetenschap, dit kun je op iedere doornsee uni wel doen). Een universiteit op max. een half uurtje afstand - met de auto - zou heel fijn zijn en het liefst een waar ik kan parkeren. (Tilburg, Nijmegen zijn voor de hand liggend. Belgie heb ik mij niet in verdiept. Groningen toch iets teveel uit de richting).

- Ben geboren bij het strand. En ik mis de natuur. Iedere. dag. Ik wil zo graag mooie bossen om me heen. Of zandverstuivingen. Of heide. Of duinen. Naast het epicentrum van woningtekort woon ik nu ook in het epicentrum van beton en gebrek natuur, wat de stap om weg te gaan kleiner maakt :+

- Maarja. We zijn dus stadse mensen met een stadse achtergrond. Zelf ben ik 1x in een (klein) dorp met veel oude mensen terecht gekomen, terwijl ik zelf in een break-up crisis zat en helemaal niemand kende :') . Dat was licht traumatisch. We zoeken dus iets wat nog wel een beetje een kern heeft of op fietsafstand van een grote(re) stad.

- Utrecht binnen een uur is ook fijn ivm. familie.

- Starterswoningen onder de 4 ton zijn ook wel handig. We hebben nu rond de 325 te besteden, maar er komt verderop in het jaar nog (flink) wat extra geld vrij. We willen daar niet per se op wachten omdat de huizenprijzen zo onvoorspelbaar zijn en hard stijgen. Appartement is simpelweg geen optie ivm. een uit de kluiten gewassen Duitse Herder die graag in een tuin wroet :+ . Dusja, de randstad prijzengekte proberen we te ontlopen.

We komen consequent uit in Brabant met deze eisen :D. In overweging zijn: Kaatsheuvel eo. Oosterhout eo. en vandaag kwamen Rosmalen en Oss ook nog naar voren als opties die we even verder moeten onder- en bezoeken. Welke leuke plaatsen zie ik over het hoofd en zijn een bezoekje waard om te checken *\o/* ? De plaats is voor ons eigenlijk belangrijker dan het huis (als het maar een eensgezinswoning is) dus tips zijn zeer welkom. Vooral de omgeving van Nijmegen ken ik totaal niet, dus geen idee waar je bv. mooie natuur hebt.

Wie o wie heeft leuke tips *\o/*

Goof

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:11

Ik lees even mee. Ik wil zeer graag verhuizen naar dichtbij bos, ik moet er nu een half uur voor rijden. Ik zou het liefst naar de Veluwe gaan.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:17

Wij wonen zelf in Soest, dan zul je wel echt richting de 4 ton moeten, maar er is wel best wat onder de 4 ton (350-400) te vinden. Bos, duinen, heide, Amersfoort vlakbij maar in Soest zelf genoeg te doen, Utrecht op 20 minuten denk ik. Mijn vriendin komt uit een klein dorp en ik kom uit Amersfoort en Soest is voor ons echt het perfecte compromis, kleiner dan een grote stad als Amersfoort maar iets meer te beleven dan 2 supermarkten en een Action :')

♡♡♡♡♡

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:18

Bij ons in de buurt zit Hattem. Zou zoiets niks zijn? Dan zit je dicht bij kampen en Zwolle maar Hattem heeft ook een leuke binnenstad die wel toeristen trekt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:20

Ik zit ook gelijk te denken aan Amersfoort. Dan zit je bij de Treek, genoeg bos daar. Ook qua strand kan je gemakkelijk voor jezelf naar Nulde, Nijkerk, Horst. Of henschotermeer natuurlijk. Qua natuur kan je daar prachtig rijden.

Ook qua stad prima. Leuke plaatsen rondom om te wonen. Dichtbij Utrecht , dicht bij Uni.

Qua huizenprijs weer ik alleen niet wat Amersfoort en omstreken doet.

Niet perfect is ook goed

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:24

Ik woon in Duiven en vind het ideaal gelegen. Tien minuten met de trein en je zit in het centrum van Arnhem. Met de auto zit je binnen een paar minuten op de snelweg. Binnen 20 minuten zit je op de Posbank, kun je naar het Deelerwoud, Nationaal park Veluwezoom, Montferland, Rozendaalseveld. En net iets verder rijden en je zit op het Wekeromse zand, NP de Hoge Veluwe, Kootwijkerzand, Ginkelse hei, het Reichswald, Rijk van Nijmegen.

Mijn vriend en ik zijn minimaal 2 keer per week in het bos om hard te lopen of te wandelen en zomers nog veel vaker. Geweldig ook om wild te spotten. Wij hebben in 2017 gekeken naar huizen, maar we bleven erbij dat onze woonplaats toch ideaal gelegen is voor ons omdat we gek zijn op het bos en de hei.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 25-02-22 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:25

Amado7 schreef:
Ik zit ook gelijk te denken aan Amersfoort. Dan zit je bij de Treek, genoeg bos daar. Ook qua strand kan je gemakkelijk voor jezelf naar Nulde, Nijkerk, Horst. Of henschotermeer natuurlijk. Qua natuur kan je daar prachtig rijden.

Ook qua stad prima. Leuke plaatsen rondom om te wonen. Dichtbij Utrecht , dicht bij Uni.

Qua huizenprijs weer ik alleen niet wat Amersfoort en omstreken doet.

Afhankelijk van de wijk waar je wil wonen best veel in Amersfoort zelf. Soest is iets duurder, de kant van Leusden/Nijkerk durf ik eigenlijk niet te zeggen.

♡♡♡♡♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:27

Ede stikt van de bossen en heide.. trekt veel randstedelingen op het moment.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:31

Geen idee of deze woning groot genoeg is, en of je dit voldoende buitenruimte vindt.

Maar alle andere eisen: volledig.

Zowat midden op de Utrechtse Heuvelrug, Doorn is geen gróte stad maar zeker ook geen 'doods dorp', redelijk dicht bij Utrecht, en passend binnen budget.

https://www.funda.nl/koop/doorn/apparte ... pweg-9-a2/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:32

Dieren/Rheden/Velp. Nijmegen en Arnhem binnen het half uur, Utrecht binnen het uur. En randje Veluwe. Mooier kun je niet hebben :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:34

Ik ben net verhuisd van Utrecht naar Amersfoort :) Voldoet denk ik redelijk aan je eisen, natuur is er rondom. Persoonlijk ben ik dol op deze regio Utrecht/Gelderland, zou daar ook altijd blijven.

Het is wel merkbaar een wat kleine stad. Rustig op straat, veel witte mensen, flink wat ouderen en gelovigen.

325 voor een niet-appartement lijkt me wel wat lastig, al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe het in bv. Vathorst/Schothorst zit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:46

Tussen Oss en Uden ligt een mooi natuurgebied (Maashorst, Herperduin, Bedaf).
Heesch ligt tegen Oss en heeft een leuk 'dorps' centrum en genoeg voorzieningen. Schaijk is dorpser, maar wel omringd door natuur. Berghem ligt tegen Oss, vind ik persoonlijk minder sfeervol, maar de nieuwere wijken liggen tegen de Herperduin aan.
Den Bosch en Nijmegen zijn goed bereikbaar.

Groesbeek en Berg en Dal zijn de groene kant van Nijmegen.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:52

Rhenen! We zijn binnen twee minuten wandelen in het bos en met tien minuten wandelen in de uiterwaarden. Daarnaast heeft het centrum alle basisbenodigdheden, hebben we een treinstation en zit je met een minuut of 10-15 op de a12, a30, a50 of a15. Utrecht is een half uur rijden. Daarnaast is de universiteit van Wageningen dichtbij, alhoewel die wel meer op beta studies gericht is.

Wij hebben hier zelf anderhalf jaar geleden voor minder dan 300.000 euro een rijtjeshuis gekocht. Ik weet niet wat de prijzen nu zijn. Ons plan was om eerste instantie om nog wat verder richting het westen te gaan ivm familie die daar woont, maar dan lopen de huizenprijzen op. Rhenen/Amerongen/Leersum waren wel nog betaalbaar. Ga er eens kijken zou ik zeggen,de natuur is er echt prachtig :)

Toevoeging: aan de overkant van de rivier ligt de Betuwe. Ik ben zelf meer liefhebber van bos, maar in het voorjaar als de fruitbomen bloemen dan kun je daar ook heel leuk fietsen

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:58

Omgeving Uden zou ik ook zeggen. Zo in Nijmegen, hele mooie natuur (maashorst) en fijne mensen. Ik woon zelf als stadse (Zoetermeer) in een heel klein dorpje 15 minuten van Uden en zou nooit meer terug willen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:04

Wij wonen nu een jaar in Eerbeek. Op het randje van de Veluwe en we vinden het heerlijk. In de nieuwbouwwijk komt eind maart de laatste fase woningen te koop en ik verwacht dat die ruim onder de 4 ton zitten.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:00

Leusden/Amersfoort, Rhenen, Renkum etc

Ik denk alleen dat je voor 325 in bovenstaande regio's er niet tussenkomt zonder heel veel geluk. Tenzij je voor een appartement wil gaan.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:29

Breda is ook leuk. Goede treinverbinding met de randstad. Fijne bossen in de buurt. Gezellig uitgaansleven.

Mocht je durven zou je ook Bergen op Zoom kunnen kijken. Mooie stad. Prijstechnisch aantrekkelijker dan Breda. Veel meer mooie bossen. Op de rand van Zeeland, maar in Rotterdam en Antwerpen zit je zo.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 03:45

Leusden/Nijkerk/Amersfoort wordt heel lastig als je voor 325 iets met een tuin zoekt. Het kán, maar de meeste eengezinswoningen zitten eerder richting de 4 ton. Het is wel onwijs prettig wonen, inderdaad veel natuur en Amersfoort is een hele leuke stad om te wonen/heen te gaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:23

Ik heb een tijd in Velp (gld) gewoond.
Vond het qua ligging ideaal.
Liep of fietste zo naar de prachtige Veluwe/Posbank. Water van Lathum nabij.
Velp heeft van alles aan winkels en restaurants en ook een treinstation.
15 minuten fietsen van centrum Arnhem. En dus niet ver van Nijmegen.

Ik kwam vanuit de Achterhoek en miste juist de Achterhoekse gezelligheid.
We wonen nu in gemeente Montferland met uitzicht op het bos en ben hier gelukkiger. Maar, dichts bijzijnde steden zijn Zevenaar en Doetinchem (10 en 13km afstand) en Nijmegen op 35 minuten, dus zal voor jullie minder geschikt zijn.

M1+10

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:46

Wij hebben 10 jaar in Soest gewoond en zijn juist verhuisd omdat we IN het bos wilden wonen. In Soest heb je prachtige natuur nabij, maar vanuit je eigen tuintje merk je er niets van. En dan woonden wij zelfs nog in de mooiste wijk van Soest met zowel de lange als de korte duinen op loopafstand.
We zijn verhuisd naar de regio Apeldoorn. Nu wonen we echt in het bos en zijn binnen 10 autominuten in centrum Apeldoorn.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:48

Haaren :D Zit je wel weer om de regio rond Tilburg, Kaatsheuvel etc, maar het is hier zo mooi en gemoedelijk <3
En heel veel bos! Alleen mag de hond in de Kampina niet los en ze controleren flink. Dan moet je naar de Loonse en Drunense duinen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-02-22 07:23, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 06:52

Is het belangrijk dat je met je hond los mag lopen? Want dan is dat wel goed om mee uit te zoeken. In veel bossen mag je hond niet los.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:08

Ommen, Den Ham, ligt dichtbij Zwolle iets verder vanaf Enschede.
Zijn kleine plaatsjes, maar voldoen aan je vraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:14

Venray? Vlak bij Nijmegen..Wel iets verder rijden naar Utrecht. Mooie bossen in de buurt en nog betaalbare huizen. En anders omgeving Ede/Veenendaal/Wageningen/Rhenen. Utrecht via OV ook snel te bereiken. En via Ede rechtstreeks naar Nijmegen met de trein.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:16

Ede zelf is onbetaalbaar geworden inmiddels… voor 4 ton krijg je alleen nog maar een matig huis in een slechte buurt…

Omgeving Amersfoort is mooi. Let wel even op het feit dat daar veel kerkelijke gemeentes zitten, moet je ook rekening mee houden :)

Brabant is volgens mij wel wat meer huis voor je geld dat rondom de Veluwe.

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd