Autostoelen reinigen, hoe?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43809
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Autostoelen reinigen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 15:54

Wie heeft de ultieme tip?

Ik ga deze week mijn Fiat 500 te koop zetten, en ik wil hem natuurlijk even netjes poetsen voor de verkoop.. Maar de bekleding is licht, dus er zit echt een lelijke waas/verkleuring op de stoelen..
Nu ga ik er niet vanuit dat ze als nieuw worden, dat hoeft ook niet, maar voordat ik het straks erger maak door te gaan schrobben dacht ik, waar kun je beter met dit soort vragen terecht dan op bokt :D

Afbeelding

Stampeltje
Berichten: 401
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Autostoelen reinigen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:56

Sopje van baking soda en water? Daarna met water napoetsen en drogen. Zo maakt delen van het autostoeltje van mijn kind schoon die niet in de wasmachine kunnen

Anoniem

Re: Autostoelen reinigen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:01

Laten shamponeren bij een autoreiniger zou ik doen :j

listiglistje

Berichten: 14448
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:04

Hoeveel wil je eraan uitgeven? Ik heb bij verkoop mijn auto professioneel laten reinigen, ik was iets van 120 euro kwijt voor een Toyota Aygo.

Was echt een vieze paardenmeisjes auto :') daarna als nieuw van binnen en niks meer te ruiken.
Dus die was direct verkocht voor een mooi bedrag!

Eretria

Berichten: 458
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:06

Bij mijn auto’s maak ik gewoon een emmer warm/ heet water en dan goed schrobben met een doekje/dweiltje }>
Overigens niet zulke lichte bekleding als jouwe, maar er komt altijd super goor water vanaf en stoelen echt nagenoeg schoon. Soms wel even een keer herhalen en goed nat maken, duurt 1 a 2 dagen dat het echt goed droog is.

ingvdh

Berichten: 6406
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:08

Ik heb een keer bij de action een spuitbus gehaald voor autobekleding. Het is een foam dat je op de bekleding sprayt, even wachten en met schone handdoeken er weer afhaalt.

Werkt prima, alle vlekken gingen er weer uit incl de watervlekken door lekkende flesjes.

Het slaat wel op je keel en is dus erg chemisch. Ramen open en goed ventileren na afloop.
Doe het dus niet als je de auto gelijk weer nodig hebt.

Cowgirl

Berichten: 23776
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:27

ingvdh schreef:
Ik heb een keer bij de action een spuitbus gehaald voor autobekleding. Het is een foam dat je op de bekleding sprayt, even wachten en met schone handdoeken er weer afhaalt.

Werkt prima, alle vlekken gingen er weer uit incl de watervlekken door lekkende flesjes.

Het slaat wel op je keel en is dus erg chemisch. Ramen open en goed ventileren na afloop.
Doe het dus niet als je de auto gelijk weer nodig hebt.



Mondkapje op doen. :D

Weet je nog hoe dat spul heet.

8nnemiek

Berichten: 43809
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 16:44

Bedankt allemaal! Ik zie al een paar goede tips voorbij komen.

Ik had inderdaad al even gegoogled naar bedrijven die reinigen. Maar het is een vrij oude auto waar ik niet te veel voor wil vragen, dus 100 euro voor het schoonmaken vind ik al wat veel. Ik zat te denken aan maximaal 50 euro.
Die foam klinkt wel fijn. De auto wordt niet meer gebruikt momenteel, dus het maakt niet uit als de stoelen een tijdje nat zijn of als het spul sterk ruikt.
Ik ga morgen eens bij de Action langs!

Is er toevallig ook iemand die ervaring heeft met bijvoorbeeld vanish voor witte kleding oid? Zou zoiets nog beter kunnen werken voor witte bekleding?

Froukje
Forever young

Berichten: 10906
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:07

Ik heb hier bij een poetsbedrijfje een bekleding reiniger gehuurd toen de hond over de stoelen had gekotst

Een soort stoomreiniger en waterzuiger in 1.

Voor 25 euro inclusief schoonmaakmiddelen mocht ik hem een hele dag gebruiken. En dat werkte echt als een tiet.

Zoiets maar dan groter.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bissell-spo ... LQQAvD_BwE

Ladygiroc

Berichten: 5145
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:18

ingvdh schreef:
Ik heb een keer bij de action een spuitbus gehaald voor autobekleding. Het is een foam dat je op de bekleding sprayt, even wachten en met schone handdoeken er weer afhaalt.

Werkt prima, alle vlekken gingen er weer uit incl de watervlekken door lekkende flesjes.

Het slaat wel op je keel en is dus erg chemisch. Ramen open en goed ventileren na afloop.
Doe het dus niet als je de auto gelijk weer nodig hebt.


Action heeft die schuim niet meer helaas. Was echt super spul.
Nu hebben ze gewone spray, staat bij de auto wasspullen etc. werkt prima maar die schuim was beter :D

Nynkster

Berichten: 5345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:56

Misschien met een tapijtreiniger? Die spuit water en zuigt het ook weer direct op.
Zie dat wel eens bij zon autoschoonmaakbedrijf, satisfying {:}