Ervaring kozijn vervangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

moonsparkle

Ervaring kozijn vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 14:28

Heeft er iemand ervaring met een houten kozijn vervangen voor kunststof? Wij willen dat in de badkamer laten doen, maar worden dan de badkamer/tegels niet beschadigt?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Tilmar

Re: Ervaring kozijn vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:59

Wij hebben in de achtergevel nieuwe kozijnen(onze hele wijk heeft slechte kozijnen). Is voor ons een dingetje voor een bedrijf een simpel klusje. Echt bizar. Er is bij ons niets beschadigd, alles keurig netjes afgewerkt. En om ons heen ook niets geks gehoord over plaatsen van de kunststof kozijnen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+11

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:01

Nooit doen :') wat een gedoe met kunststof kozijnen. Echt verschrikkelijk het tocht als de pest. Hier gaan ze alles weer terug zetten naar hout.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:01

Hier ook elk kozijn dat verrot was laten vvervangen en ook ouderwetse sierpleistermuren bleven onbeschadigd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 15:05

De badkamerwinkel zei we hebben er meer gehad die na het plaatsen het kozijn liet vervangen dat was geen probleem, een van de kozijn winkels zegt per mail ik zou eerst het kozijn laten vervangen alleen de wachttijd voor een kozijn is zo'n 5 maanden langer dan wanneer de datum waarop de badkamer montage zou kunnen starten.

Het was ook niet heel slim van mij :+ ik dacht wel aan de badkamer vervangen maar ik bedacht me daarna pas dat ze het raam niet doen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 15:07

Indi_Vito schreef:
Nooit doen :') wat een gedoe met kunststof kozijnen. Echt verschrikkelijk het tocht als de pest. Hier gaan ze alles weer terug zetten naar hout.

Ik lees/hoor er toch goede dingen over ik hoor vooral het nadeel dat het minder mooi is :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:13

Indi_Vito schreef:

Dan is er echt iets misgegaan met plaatsen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:42

Ik heb 10 jaar terug kunststof kozijnen laten zetten in een houten dakkapel. Ik ben er nog steeds blij mee. Ik was eindelijk van de tocht af. Gelijk al het buitenhout vervangen door keralit en ik hoef nooit meer te verven op de bovenverdieping. Als ik een berg met geld zou krijgen doe ik de beneden verdieping ook gelijk.

Als het tocht is er iets mis gegaan bij het zetten, maar dat zou ook mis zijn gegaan met houten kozijnen.
Bij mij geen enkele beschadiging te zien. Alles is heel netjes afgewerkt door de bouwvakkers.

Het beste kan je een gerenommeerd bedrijf laten plaatsen en goedkoop is vaak duurkoop. Er zit veel verschil in. Als ik zie hoe het er bij mij uitziet en bij de huurwoningen om de hoek zit daar echt verschil in. Bij mij zie je amper dat het kunststof omdat alles op kleur is en met nerfje. Bij de huurwoningen zie je het neppe er vanaf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:49

Ik zou persoonlijk ook eerst het kozijn doen en dan de badkamer. Maar als je zorgt voor extra tegels, dan zal de kozijnenboer tegen meerprijs de afwerking indien nodig ook wel willen herstellen. Zo kreeg ik destijds ook een offerte.

Uiteindelijk heb ik het niet gedaan en hoop ik binnen afzienbare tijd boven alles te vervangen met hout. Het huis is het niet waard, en is toch niet mijn forever home.

ingvdh schreef:
Ik heb 10 jaar terug kunststof kozijnen laten zetten in een houten dakkapel. Ik ben er nog steeds blij mee. Ik was eindelijk van de tocht af. Gelijk al het buitenhout vervangen door keralit en ik hoef nooit meer te verven op de bovenverdieping. Als ik een berg met geld zou krijgen doe ik de beneden verdieping ook gelijk.

Als het tocht is er iets mis gegaan bij het zetten, maar dat zou ook mis zijn gegaan met houten kozijnen.
Bij mij geen enkele beschadiging te zien. Alles is heel netjes afgewerkt door de bouwvakkers.

Het beste kan je een gerenommeerd bedrijf laten plaatsen en goedkoop is vaak duurkoop. Er zit veel verschil in. Als ik zie hoe het er bij mij uitziet en bij de huurwoningen om de hoek zit daar echt verschil in. Bij mij zie je amper dat het kunststof omdat alles op kleur is en met nerfje. Bij de huurwoningen zie je het neppe er vanaf.

De meeste huurwoningen hebben de eerste kozijnen die er waren. In mijn wijk hebben ze bij de huurwoningen alles vervangen (was ook deels nog hout), maar zijn erg mooie kozijnen! Ziet er beslist niet goedkoop uit.

Je ziet alleen wel dat een deel er echt niet mooi in zit. Maar goed, de woningbouw checkt het ook amper, als huiseigenaar ben je er waarschijnlijk veel scherper op dat het mooi is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:51

Indi_Vito schreef:

Dan heb je gewoon hele slechte kozijnen, passen ze niet of zijn ze slecht geplaatst.

Wij hebben ook kunststof, lelijk als de nacht (we wonen hier net maar worden wel een keer vervangen) maar ze tochten niet en zijn heel stevig.

[o]

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:55

moonsparkle schreef:
Heeft er iemand ervaring met een houten kozijn vervangen voor kunststof? Wij willen dat in de badkamer laten doen, maar worden dan de badkamer/tegels niet beschadigt?

Als je het laat doen door een goed bedrijf zeker niet hoor ;)

Er is tegenwoordig ook enorm veel keuze, onder andere houtnerf.

Die lelijke witte goedkoopuitziende dingen die hoeven niet meer.

En je kunt gelijk ook trippel glas kiezen. Dat is echt fijn ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 16:25

Ook dubbele reacties qua het maakt niet of wel uit voor de badkamer, haha. In de winter heb ik wel mijn badkamer nodig om mezelf op te kunnen warmen dus anders zou ik de badkamer weer een jaar vooruit moeten schuiven als ik hoop het kozijn wil wachten. Uiteraard zou het nog erger zijn als de badkamer er wel door beschadigt zou raken maar sommige zeggen geen probleem en sommige zeggen wel een probleem :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:28

Heb je al geïnformeerd bij de kozijnenboer wat mogelijke schade kan zijn?

Buiten voorziene schade (vensterbank omgeving), zal andere schade toch gewoon onder aansprakelijkheid van de plaatsende partij vallen? Het lijkt mij niet dat er extreem veel schade kan voorvallen.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:34

Wij moeten alles laten vervangen (in ons geval gaan we voor hout met metaal) en daar hebben we een garantie bij dat ze niets kapot (hoeven) maken. Eventuele schade wordt door hun vergoed.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 16:40

Ik ga binnenkort nog wel even bellen, ik had verschillende gemaild maar ik krijg van sommige ook gelijk terug dat ze willen dat ik een afspraak maak

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:50

De meeste willen inderdaad eerst het kozijn zien voordat ze een prijs kunnen zeggen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:57

Ik ben langzamerhand alle kozijnen door kunststofkozijnen aan het laten vervangen. Niet omdat ik het mooier vindt, maar ik loop slecht en zit niet op al dat onderhoud te wachten. Heb nu al vijf rondes gehad, (te veel ramen en deuren om alles in een keer te kunnen betalen), maar van schade binnen is nooit sprake geweest. Buiten ook niet trouwens. Belangrijk is wel dat je een goede leverancier kiest en ik zou hem zelf laten inmeten. Dat kost niets extra's en geeft jou garantie als er iets niet klopt. (bij mij was een raam fout gemeten; bij mijn ex hadden ze de voordeur (tijdelijk) verkeerd om geplaatst, dus met het raampje bij de grond, omdat ze hem verkeerd om hadden gemaakt.

Bij heel kleine raampjes moet je wel even goed kijken naar het glasoppervlak dat je overhoudt, want de kozijnen en randen zijn wel breder; ook ventilatieroosters kun je in de sponning of in het raam laten plaatsen, maakt verschil voor de grootte van de ruit.

*Kijk ook naar de standen van een raam dat geopend kan, soms is er ook een ontluchtingsstand mogelijk, en sommige ramen hebben een slot.

** Levertijden kunnen erg verschillen, maar zijn meestal enkele maanden tot wel meer dan een jaar.
Laatst bijgewerkt door Hevonen op 22-02-22 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:58

Ik vraag me af welke kozijnen je moet hebben, een levertijd van 5 maanden is wel erg lang volgens mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:59

Indi_Vito schreef:

Dan is er iets niet goed gegaan, want het zou echt niet moeten tochten.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 17:03

Het is wel een apart formaat maar ik heb al meerdere keren gehoord dat de levertijd zolang is ivm leverproblemen weet niet of er iets met de fabriek is ofzo :Y)

Jouw bericht klinkt hoopvol hevonen. Ik wil inderdaad dat het bedrijf wat het kozijn levert het ook meet en monteert.

@sizzle ze vragen meer of ik langs kom in de showroom

Wat een gedoe voor een raampje van 35 bij 140 :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:07

manonutjuh schreef:
Ik vraag me af welke kozijnen je moet hebben, een levertijd van 5 maanden is wel erg lang volgens mij.

In de bouw is dit tegenwoordig heel normaal, ze hebben megaveel werk en er is een tekort aan grondstoffen. Al zou een aannemer nu tijd hebben zijn er vaak geen materialen genoeg beschikbaar.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:31

Wij hebben vorig jaar bijna alles laten vervangen door kunststof. 2 ramen niet omdat die tzt voor wat anders vervangen worden. Maar wat een genot. De tocht was meteen weg, en we hoeven niet meer te verven. Plaatsen is super netjes gedaan, zonder beschadigingen what so ever.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:36

moonsparkle schreef:
Ook dubbele reacties qua het maakt niet of wel uit voor de badkamer, haha. In de winter heb ik wel mijn badkamer nodig om mezelf op te kunnen warmen dus anders zou ik de badkamer weer een jaar vooruit moeten schuiven als ik hoop het kozijn wil wachten. Uiteraard zou het nog erger zijn als de badkamer er wel door beschadigt zou raken maar sommige zeggen geen probleem en sommige zeggen wel een probleem :')

Als het alleen voor jezelf door verwarmen is voor een winter, zou je ook kunnen kijken of je een tweedehands infrarood sauna kunt kopen en ergens in een kamer zetten. Ik word daar sneller warm van dan van de hete douche en het is ook goedkoper om te doen dan lang onder de douche staan.

Dan kun je daarna de badkamer in een keer goed doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:38

manonutjuh schreef:

Dat is tegenwoordig zeker niet lang :n
Helaas... Met name kunststof geeft grote problemen, dit merk je ook in de levensmiddelenindustrie al.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:39

Ik zit in die branche.
Om te weten of het voor schade kan zorgen moet er gekeken worden.
In principe als je kozijn eruit gaat en hij hoeft niet groter dan komt er geen schade. Maar dat hangt er ook van af hoe het nu zit zeg maar ;) vaak krijg je dan aan de buitenkant een dorpel en, En dan je vensterbank binnen dat er zit en het is helemaal weer netjes. Als het groter moet dan moet het ook netjes afgewerkt maar dan moet er een stuk gesloopt worden en dan zou ik Iig wachten met de badkamer ;)

De goede kozijnen fabrieken zitten wel al aardig volgeboekt voor 2022.

Grondstoffen zijn om het maken wel gewoon aanwezig in een fabriek hoor. Die krijgen gewoon ook wekelijks hun leveringen ;) En die staan ook al voor het hele jaar dus gepland bij de meeste fabrieken.

Het produceren van een kozijn kan vaak wel snel maar de plaatsing (wat vaak overgelaten wordt aan aannemers dat is het geen wat vaak lang duurt)

En ja dat is zo omdat het echt enorm druk is.

Een wachttijd van 5 maanden is snel.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 22-02-22 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt