welke ipad

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 14:44

Ik heb geen verstand van ipads in mijn ogen lijken ze allemaal het zelfde.

enige verschil wat ik zie is de prijs zo zie ik ipads pro 11 voor rond de 800€ maar ook zo rond de 1200€ kan iemand mij het verschil uitleggen?

ik heb zelf echt een giga oude ipad en ben aan overwegen om een nieuwe te kopen. Maar geen idee wat nou allemaal het verschil is

ik wil graag zo pen erbij zodat ik ook kan tekeken op de ipad welke aps zijn daar goed voor? soort teken tablet

Liselot

Berichten: 32241
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:47

Het verschil zit hem vaak in de interne opslag. Heb je linkjes van welke je op het oog hebt?

Selina

Berichten: 14509
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:50

Betreft je tekenapp-vraag, ik kan je Procreate aanraden, kost eenmalig iets van €10.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37863
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:52

Ik heb de ipad 8 e generatie en die bevalt best. :j 32 gb geheugen en het is voor mij meer dan voldoende. En is zeker niet de duurste in de serie De batterij gaat fijn lang mee ook.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:56

ik heb de iPad pro 2021, 11 inch en dan de kleinste opslag want ik gebruik google drive om dingen mee op te slaan. Ik heb inderdaad ook een pen erbij, en ik gebruik pro-create. Hoewel ik nu rustig aan clipstudio aan het proberen ben, het enige nadeel daaraan is, is dat clipstudio een abbonement programma is. Ik betaal €3 per maand geloof ik.

De goedkoopste iPad is meestal met de minste opslag (ik denk 64GB?) en Wi-Fi, op de duurdere heb je soms ook de 4G optie en dat houd eigenlijk in dat je er een simkaart in kan doen zodat je overal internet hebt. Ik vind dit persoonlijk niet nodig, dus ik heb de Wi-Fi versie gekocht..

plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 15:03


Summerfly

Berichten: 2911
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:12

Ik heb de iPad uit je linkje en ben er heel erg tevreden mee :). Mooi formaatje, werk naar behoren, geheugen is ook prima. Let wel op dat je voor deze een tweede generatie Apple Pencil nodig hebt.

Warboel
Berichten: 14758
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:08

Als je ‘m voornamelijk voor tekenen wil gebruiken zou ik voor een Pro gaan ipv een Air, de Pro heeft een 120hz promotion scherm waardoor tekenen gewoon veel soepeler gaat.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:45

Ik denk dat de ipad uit jouw linkje een goede keus is voor jou. Heb hem zelf ook.
Mocht je een wat kleiner model fijner vinden, dan is de ipad mini 6 ook geschikt voor jouw. Wel zou ik even goed bedenken hoeveel geheugen je wilt. Het voordeel van een model met usb c, die op de mini, air en pro zit, dat je makkelijk een ssd schijf eraan kan hangen om vanalles op te slaan.

Silvia

Berichten: 3276
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:05

Summerfly schreef:
Ik heb de iPad uit je linkje en ben er heel erg tevreden mee :). Mooi formaatje, werk naar behoren, geheugen is ook prima. Let wel op dat je voor deze een tweede generatie Apple Pencil nodig hebt.


Ik heb hetzelfde type. Het fijne vind ik dat er maar een smalle rand omheen zit en daardoor een groter kijk gedeelte dan de iPad 8e generatie. En inderdaad, met de USB-C aansluiting kun je ook een externe schijf, SD kaart of toetsenbord eraan hangen.
Dat kan met een adapter zoals deze: https://www.usb-c-adapters.nl/product/u ... gLLj_D_BwE
Ik heb zo maar even snel wat van internet geplukt, geen idee of dit een goedkope adapter is of niet.

plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

Re: welke ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 17:14

Ik heb een iPad Pro besteld