Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
volgens mij heeft babboe ook wel meerdere modellen waar een hond in mee kan. [***] schreef:Ik heb zelf een fietskar en daar heb ik spijt van. Mijn beide honden vinden het vreselijk. Bij een bakfiets heb je meer contact met je hond maar je hebt ook meer zicht op wat hij aan het doen is, waardoor het makkelijker is om aan te leren.
KimD schreef:[***] schreef:Ik heb zelf een fietskar en daar heb ik spijt van. Mijn beide honden vinden het vreselijk. Bij een bakfiets heb je meer contact met je hond maar je hebt ook meer zicht op wat hij aan het doen is, waardoor het makkelijker is om aan te leren.
Dat ligt er ook zeker aan hoe je de kar getraind hebt. Veel mensen kopen (net zoals de bakfiets) zo'n dingen, flikkeren de hond erin en gaan fietsen. Maar zo werkt het niet. Als je die dingen fatsoenlijk aanleert en traint en er een feestje van maakt zijn er maar weinig honden die er moeite mee hebben. Maar iets afleren/ombuigen kost mee moeite dan iets fatsoenlijk aanleren. Jammer genoeg hebben mensen vaak geen geduld wat dat betreft.
Florenc schreef:Een hond kan ook lopen, naast de fiets. Super handig en lekker goedkoop... Even puppenfase overbruggen, maar je spreekt over 'afstanden net te ver om te lopen', dus dat lukt echt vrij snel hoor
SusanH schreef:Wij hebben een hondenkar. Toen onze dochter nog klein was een bakfiets en een kar voor de hond gehad ( konden niet samen in de bak van de fiets) ik was blij toen de bakfiets weg was en dochter in een zitje kon. Ik vond die bakfiets echt een onding, trapte me een ongeluk. Past ook in geen 1 schuur fatsoenlijk. Wij hadden een gazelle, zonder trapondersteuning. Dat bestond toen al wel maar kostte een vermogen. Als je toch een bakfiets kiest neem dan trapondersteuning. Nu alleen een pup, dus alleen een fietskar. Als je ze vanaf het begin er aan went gaat dat prima.
). x_Jeanine_x schreef:Ik fiets met een mand voorop voor de teckel.
Maar daar is die van jo te groot voor. Mijn schoonouders fietsenmet een hondenkar en 3 erin.
Mar je zou Limoen hier op Bokt eens kunnen vragen, zij rijd met een bakfiets en kind
Of via instagram benaderen:
[ Video ]
[***] schreef:KimD schreef:
Dat ligt er ook zeker aan hoe je de kar getraind hebt. Veel mensen kopen (net zoals de bakfiets) zo'n dingen, flikkeren de hond erin en gaan fietsen. Maar zo werkt het niet. Als je die dingen fatsoenlijk aanleert en traint en er een feestje van maakt zijn er maar weinig honden die er moeite mee hebben. Maar iets afleren/ombuigen kost mee moeite dan iets fatsoenlijk aanleren. Jammer genoeg hebben mensen vaak geen geduld wat dat betreft.
Daar lag het in mijn geval zeker niet aan. Ik heb het uitgebreid geoefend met trainers erbij, maar beide honden vinden het vreselijk. Ik ben begonnen met de kar in de woonkamer zonder wielen, toen met wielen vastgezet zodat hij niet kon kiepen of rijden, daarna naar wandelen met de fiets en verder zijn we niet gekomen want beide honden hielden de fietskar niet heel. Over dit deel hebben we ongeveer 4 maanden gedaan.
Ik ken eigenlijk maar één iemand wiens hond er wel graag in gaat.
Niet te snel oordelen
Limoen schreef:x_Jeanine_x schreef:Ik fiets met een mand voorop voor de teckel.
Maar daar is die van jo te groot voor. Mijn schoonouders fietsenmet een hondenkar en 3 erin.
Mar je zou Limoen hier op Bokt eens kunnen vragen, zij rijd met een bakfiets en kind
Of via instagram benaderen:
[ Video ]
Haha!![]()
Wij hebben een bakfiets inderdaad. We zijn er heeeeel blij mee.
Zou wel sówieso een elektrische doen, anders is het een grote kans dat het een miskoop is en je hem niet graag gaat gebruiken.
Wij hebben zelf een Babboe Curve, daar zitten 2 kindjes in. Onze grote hond loopt er altijd naast. De kleine hondjes zitten er soms bij in. De grote hond erbij in vind ik zelf geen fijn idee. Ik ken ook mensen die idd een Babboe Dog-E hebben en de hond + kind erin hebben, kan heel goed
.