Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:04

Gefeliciteerd :D

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:13

listiglistje schreef:
Nee voor de sluitingsdatum

We hadden zaterdag de bezichtigen
Direct biedingen en dus maandag dat bod.
Terwijl anderen nog tot vrijdag konden bieden.
Weet niet of dat mag, maar zo is het wel gegaan op advies van mijn makelaar.

Ik denk niet dat er een beter bod met voorwaarden was gekomen.
Was een huis in het hogere segment
190m maar met maar 556m grond

Als het in het afgelopen jaar was, vrees ik dat je wel eens mooie dingen mis gelopen kan zijn.
Hoge segment wordt ook fors overboden. 50k tot 100k is echt moet uitzonderlijk bij huizen van 500+

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:22

Ja qua plek is het echt wel super. Fijn dichtbij alles, parkeren is alleen ellende maar dat is het waar ik nu zit ook..

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:39

Wij troffen vandaag een makelaar die alleen bezichtigen van 10 tot 13:00uur doet. Dan kan ze rondom die tijden naar haar eigen toilet en zit ze niet te lang zonder koffie :+

Nog onder het mom van ik doe dit bijna elke dag en de kijkers maar 1 of 2 keer :')

paars

Berichten: 5608
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:46

Lena82, hoe lang geleden heb je het huis waar je nu zit gekocht?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:55

Nog geen twee jaar geleden

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:58

Vanwaar je vraag?

horsii

Berichten: 7693
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 23:22

Charlotte446 schreef:
Wij troffen vandaag een makelaar die alleen bezichtigen van 10 tot 13:00uur doet. Dan kan ze rondom die tijden naar haar eigen toilet en zit ze niet te lang zonder koffie :+

Nog onder het mom van ik doe dit bijna elke dag en de kijkers maar 1 of 2 keer :')


Heel raar

paars

Berichten: 5608
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:24

Als het langer geleden is en je hebt wat meer overwaarde en zou je kunnen overwegen je hypotheek over te sluiten zodat je maandlasten lager worden. Maar twee jaar…je boeterente is dan wel flink. De overwaarde die je nu hebt kun je weer goed gebruiken bij verkoop. Verhuizen is best ingewikkeld, zeker, maar als je maandlasten straks lager zijn dan heb je daar weer veel profijt van op de kortere en de langere termijn.
Stof tot nadelen voor je. In ieder geval gefeliciteerd dat je bod is geaccepteerd!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:28

Charlotte446 schreef:
Wij troffen vandaag een makelaar die alleen bezichtigen van 10 tot 13:00uur doet. Dan kan ze rondom die tijden naar haar eigen toilet en zit ze niet te lang zonder koffie :+

Nog onder het mom van ik doe dit bijna elke dag en de kijkers maar 1 of 2 keer :')

Dan kan je toch maar een paar bezichtigen doen, kan je als verkopers iedere x je huis spik en span maken, verse bloemen neerzetten en je huisdieren en jezelf moeten foetsie zijn.

Ik zou daar niet blij van worden.
Beter 1 of 2 dagen heel veel bezichtigen.

paars

Berichten: 5608
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:42

Mss bedoelt ze bezichtigen in haar rol als aankoopmakelaar?

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:37

Ik volg hier ook even voor mogelijke tips en tricks. Ben op zoek naar een huis, mag ook huur zijn, maar het is echt drama… zoek al sinds april. Maar de prijzen zijn echt bizar. En voor huur val ik precies buiten sociale huur en is particuliere huur super duur. Als je je er al kan inschrijven.

Maar goed, we blijven zoeken :) en hier kan ik vast tips en inspiratie op doen.

Als iemand tijdens het zoeken wat tegenkomt:

Mijn ideale huisje is in het buitengebied rondom Hattem, Wezep, Wapenveld of iets zuidelijker. Of Zwolle Zuid.
Ben wel behoorlijk regio gebonden ivm mijn werk.
Ik hoef niets groots, ik ben maar alleen zonder kinderwens. Dus ik heb niet zoveel aan 6 slaapkamers ;)
Budget is dan nog even lastig, omdat ik binnenkort mijn studieschuld hoop weg te poetsen en dat scheelt een hoop in je hypotheek mogelijkheden.

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:59

Lena82 schreef:
horsii schreef:
Ik zou een gat in de lucht springen en een fles dure champagne open trekken haha


In mn uppie een fles is ook te gek hahah.. Ben een beetje overdonderd vooral
oh dit is zo herkenbaar hier!

Wij waren ook echt uitgebreid aan het zoeken met soms 5 bezichtigingen per week. Meerdere biedingen zijn het niet geworden, ondanks dat we overboden zonder financieringsvoorbehoud.

Uiteindelijk op een huis 2.5% overboden omdat we het een mooi huis vonden, maar dachten dat we het toch niet werden. En in diezelfde week bij een ander huis 17% omdat we daar echt weg van waren.. beide zelfde vraagprijs, vergelijkbare grootte en het eerste huis had een flink beter energielabel.

Eindstand: huis met 17% overboden werden we niet, huis met 2.5% werden we voor gefeliciteerd.

We hebben een weekend in shock doorgebracht, zijn nog een keer gaan kijken en hebben daarna de champagne open getrokken. Moest gewoon even landen haha :j

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:15

paars schreef:
Als het langer geleden is en je hebt wat meer overwaarde en zou je kunnen overwegen je hypotheek over te sluiten zodat je maandlasten lager worden. Maar twee jaar…je boeterente is dan wel flink. De overwaarde die je nu hebt kun je weer goed gebruiken bij verkoop. Verhuizen is best ingewikkeld, zeker, maar als je maandlasten straks lager zijn dan heb je daar weer veel profijt van op de kortere en de langere termijn.
Stof tot nadelen voor je. In ieder geval gefeliciteerd dat je bod is geaccepteerd!


O zo.. Nou ja, oversluiten is niet slim nu.. Heb al een hele lage rente en heb d schuld/marktwaarde onlangs laten aanpassen. Kan ws wel een deel aflossen, maar dan is het nog steeds een veel te groot huis.. Zijn nu ook de energiekosten waar ik tegenaan hik en die gaan ook niet dalen voorlopig..

Verhuizen is het slimste en de financieel meest aantrekkelijk oplossing. Ben er wel handig in inmiddels.. Ga nu voor de 20ste x verhuizen haha..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:16

horsii schreef:
Ik zou een gat in de lucht springen en een fles dure champagne open trekken haha


In mn uppie een fles is ook te gek hahah.. Ben een beetje overdonderd vooral[/quote]oh dit is zo herkenbaar hier!

Wij waren ook echt uitgebreid aan het zoeken met soms 5 bezichtigingen per week. Meerdere biedingen zijn het niet geworden, ondanks dat we overboden zonder financieringsvoorbehoud.

Uiteindelijk op een huis 2.5% overboden omdat we het een mooi huis vonden, maar dachten dat we het toch niet werden. En in diezelfde week bij een ander huis 17% omdat we daar echt weg van waren.. beide zelfde vraagprijs, vergelijkbare grootte en het eerste huis had een flink beter energielabel.

Eindstand: huis met 17% overboden werden we niet, huis met 2.5% werden we voor gefeliciteerd.

We hebben een weekend in shock doorgebracht, zijn nog een keer gaan kijken en hebben daarna de champagne open getrokken. Moest gewoon even landen haha :j[/quote]

Ik neem na het weekend mn beslissing ook, ga er nog even rustig over nadenken

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:37

Ik zou er idd even goed over nadenken Lena. Want je klinkt niet mega enthousiast. Maar ik begrijp dat verhuizen na 20 x geen big deal meer is. :D
Voor mij zou het een enorm ding zijn. Ik pas 1 x echt verhuisd en ben van plan om ooit voor een laatste keer te verhuizen. Dan echt naar een huis waar ik oud wil worden. Ik zie er ook enorm tegenop tegen alle rompslomp die erbij komt kijken.

horsii

Berichten: 7693
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:07

Freetorun, dat verwacht je dan ook echt niet. Wel heel fijn


Twintig x verhuisd jeetje moet er niet aan denken.
Wij hebben ons huidige huis gekocht 8 jaar geleden toen we voor het eerst op onszelf gingen wonen en willen nu voor de laatste x verhuizen.
Als kind ook maar een keer verhuisd dus ik zit nu op twee x in bijna 29 jaar.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:18

Ik ben met mijn ouders ook wel vaak verhuisd. Tot mijn 18e 4 x. Maar zelf niet zo vaak. Ik ga nu voor de vijfde keer verhuizen. Maar dit keer laat ik het wel doen door een erkende verhuizer. Ga zelf niet meer lopen slepen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:30

horsii schreef:
Freetorun, dat verwacht je dan ook echt niet. Wel heel fijn


Twintig x verhuisd jeetje moet er niet aan denken.
Wij hebben ons huidige huis gekocht 8 jaar geleden toen we voor het eerst op onszelf gingen wonen en willen nu voor de laatste x verhuizen.
Als kind ook maar een keer verhuisd dus ik zit nu op twee x in bijna 29 jaar.


Soms loopt t gewoon zo haha.. langste dat er ik ergens heb gewoond is 7 jaar..

Ruimte lekker op dat verhuizen steeds

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:50

Succes met bedenken wat je nu wilt!

Hier vanochtend een woning bezichtigd en super enthousiast. We gaan een bod uitbrengen. Nu dus goed nadenken wat voor bod. Makelaar gaf aan dat we bod doen en dan woensdag nog een bod kunnen doen. Dus denk dat we nu gewoon de vraagprijs bieden en dan woensdag ons ultieme bod geven.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:01

SdaphneS schreef:
Succes met bedenken wat je nu wilt!

Hier vanochtend een woning bezichtigd en super enthousiast. We gaan een bod uitbrengen. Nu dus goed nadenken wat voor bod. Makelaar gaf aan dat we bod doen en dan woensdag nog een bod kunnen doen. Dus denk dat we nu gewoon de vraagprijs bieden en dan woensdag ons ultieme bod geven.


Wat een rare gang van zaken, waarom niet in 1 keer een eindbod ?

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:24

Gebeurt vaker.
Ze willen een eindbod zien en dan kun je nog een keer verhogen een aantal dagen erna.
Waarom geen idee. Uitspelen van biedingen tegen elkaar?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:54

Wat ik al zei, het is echt heel dubbel. Waar ik woon zit ik heel fijn en had er graag jaren gebleven.. Maar onlangs gescheiden en ondanks dat het te doen is in mn eentje is het gewoon echt groot.. Liefste win ik een smak geld en blijf ik zitten, maar ja..

horsii

Berichten: 7693
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 19:35

Lena82 schreef:
Wat ik al zei, het is echt heel dubbel. Waar ik woon zit ik heel fijn en had er graag jaren gebleven.. Maar onlangs gescheiden en ondanks dat het te doen is in mn eentje is het gewoon echt groot.. Liefste win ik een smak geld en blijf ik zitten, maar ja..


Vervelende situatie dan snap ik je helemaal
Succes

horsii

Berichten: 7693
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 19:36

SdaphneS schreef:
Gebeurt vaker.
Ze willen een eindbod zien en dan kun je nog een keer verhogen een aantal dagen erna.
Waarom geen idee. Uitspelen van biedingen tegen elkaar?


Nog nooit meegemaakt joh in die 1,5 jaar