Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:25

San_ner schreef:
Aight schreef:

Oh dat is vreemd! Wij waren bij een woning gaan kijken met label D en daar had de hele bovenverdieping enkel glas en was het dak niet geisoleerd. Vonden wij ook bijzonder :+


Wij hadden ook zoiets, ons huis is verkocht met energielabel B.
Wel geïsoleerd en beneden dubbelglas, maar de gehele bovenverdieping heeft nog enkel glas. :+

Ons huis heeft een energielabel D, bizar :')
Destijds hadden we maar op een aantal plekken dubbel glas, de rest enkel glas (ook de helft van de benedenverdieping), geen dakisolatie, geen vloerisolatie en heel dunne isolatie in de muren.
Als je in de woonkamer zat dan tochtte het gewoon in je nek.
Het zegt echt helemaal niks inderdaad.
Zonnetje81 schreef:
Sommige mensen hoeven niet te lenen en als je iets perse wil hebben en je kan het betalen......why not?

Precies... of ze lenen een deel van het bedrag en leggen de rest bij. Hun zaken toch?

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:48

Laatst ook al bod uitgebracht op een huis wat echt helemaal gestipt moest worden. Weinig animo voor, wel heerlijke locatie en land erbij. Dus net bod gedaan. Maar er werd ruim een halve ton over de vraagprijs gedaan zonder voorbehoud van financiering. Vond dat een bijzondere. Wat als je komt te overlijden per ongeluk voordat alles rond is? Of zou daar een uitzondering voor zijn.

Anyway, wij zoeken weer door. Zucht. Verlies wel mn motivatie een beetje.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:57

Met of zonder voorbehoud ben je 10% kwijt als je afneemt en je voorbehoud termijn voorbij is. Mijn collega heeft huis onder vraagprijs kunnen kopen omdat vorige koper is overleden voor passeren bij notaris, dus verkoper heeft 10% gevangen en nu nieuwe koper die wat minder betaalt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 00:51

Had de makelaar gebeld en hij verwachtte dat de kopers de financiën wel rond gingen krijgen. Ze hebben nog een 2-3 weken, dus ik hoop heel erg dat het ze niet lukt, haha!

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:58

Ach een huis in onze familie werd verkocht voor 140.000 boven de vraagprijs binnen een dag. En dat is een huis met een vraagprijs van ruim een miljoen euro. De beste man wilde gewoon zeker weten dat hij hem had, gaat er voor 5 ton aan verbouwen, zwemt in het geld en binnen 3 weken was de overdracht. Er hoefde namelijk geen hypotheek te komen. Heel af en toe zijn er ook gewoon mensen met heel veel geld die een huis kopen.
Sowieso gingen ook de huizen in dat segment hier voor heel veel boven de vraagprijs weg. Dat straatje was nogal gewild schijnbaar want twee huizen verderop ging een bouwval, echt alles moest je doen, vp: 750.000 weg voor 825.000.
Al merk ik wel dat huizen nu wat langer te koop staan in dat segment, helaas staat er naar onze wens op het moment gewoon geen huis te koop, toch jammer.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:11

Zonnetje81 schreef:
Sommige mensen hoeven niet te lenen en als je iets perse wil hebben en je kan het betalen......why not?


Overbieden met een ton? Dat is gewoon idioot, ook als je niet financiert.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:15

flooooo schreef:
Ach een huis in onze familie werd verkocht voor 140.000 boven de vraagprijs binnen een dag. En dat is een huis met een vraagprijs van ruim een miljoen euro. De beste man wilde gewoon zeker weten dat hij hem had, gaat er voor 5 ton aan verbouwen, zwemt in het geld en binnen 3 weken was de overdracht. Er hoefde namelijk geen hypotheek te komen. Heel af en toe zijn er ook gewoon mensen met heel veel geld die een huis kopen.
Sowieso gingen ook de huizen in dat segment hier voor heel veel boven de vraagprijs weg. Dat straatje was nogal gewild schijnbaar want twee huizen verderop ging een bouwval, echt alles moest je doen, vp: 750.000 weg voor 825.000.
Al merk ik wel dat huizen nu wat langer te koop staan in dat segment, helaas staat er naar onze wens op het moment gewoon geen huis te koop, toch jammer.


Ik zeg toch ook niet dat het te maken heeft met wel of geen geld hebben? Huis van tante van m’n man staat te koop voor €1,4m. Ik vind, ook als je het geld hebt, overbied men met een ton niet echt getuigen van zakelijk inzicht. Overbieden of overbieden met een ton, daar zit nog iets tussen. Mijn schoonfamilie is verre van onbemiddeld, dus ik kijk niet zozeer op van hoge aankoopprijzen, wel van dergelijke biedingen. Je kunt iets graag willen hebben. Dan bied je iets meer. Ligt er een ander bod? Prima, dan verhoog jij. Het gaat mij er meer om dat die ton wrs teveel was. Dom.

Maar de realiteit is wel dat veel mensen zichzelf stevig in de problemen kunnen brengen op zo’n manier. Het gros heeft wel een financiering nodig. Kijk wat er in 2008-2009 gebeurde.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:53

chevax schreef:
flooooo schreef:
Ach een huis in onze familie werd verkocht voor 140.000 boven de vraagprijs binnen een dag. En dat is een huis met een vraagprijs van ruim een miljoen euro. De beste man wilde gewoon zeker weten dat hij hem had, gaat er voor 5 ton aan verbouwen, zwemt in het geld en binnen 3 weken was de overdracht. Er hoefde namelijk geen hypotheek te komen. Heel af en toe zijn er ook gewoon mensen met heel veel geld die een huis kopen.
Sowieso gingen ook de huizen in dat segment hier voor heel veel boven de vraagprijs weg. Dat straatje was nogal gewild schijnbaar want twee huizen verderop ging een bouwval, echt alles moest je doen, vp: 750.000 weg voor 825.000.
Al merk ik wel dat huizen nu wat langer te koop staan in dat segment, helaas staat er naar onze wens op het moment gewoon geen huis te koop, toch jammer.


Ik zeg toch ook niet dat het te maken heeft met wel of geen geld hebben? Huis van tante van m’n man staat te koop voor €1,4m. Ik vind, ook als je het geld hebt, overbied men met een ton niet echt getuigen van zakelijk inzicht. Overbieden of overbieden met een ton, daar zit nog iets tussen. Mijn schoonfamilie is verre van onbemiddeld, dus ik kijk niet zozeer op van hoge aankoopprijzen, wel van dergelijke biedingen. Je kunt iets graag willen hebben. Dan bied je iets meer. Ligt er een ander bod? Prima, dan verhoog jij. Het gaat mij er meer om dat die ton wrs teveel was. Dom.

Maar de realiteit is wel dat veel mensen zichzelf stevig in de problemen kunnen brengen op zo’n manier. Het gros heeft wel een financiering nodig. Kijk wat er in 2008-2009 gebeurde.


Wat interesseert jou het of het 50 of 100 is? Misschien vindt een ander 25 overbieden al absurd. Klinkt als afgunstig en veroordelend dit. Heeft niks met zakelijk inzicht te maken, dat weet degene ook wel. Net als een duur (of te duur) paard kopen, wil je het graag hebben en voor welke prijs? Wat maakt dat nu uit als je er nog tig jaar gaat wonen en het geld hebt liggen? Je weet namelijk nooit wat een ander gaat doen......dus als je het PERSE wil hebben.....moet je een gokje wagen.

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:00

Zeker bij duurdere huizen is het niet gebruikelijk dat je meerdere keren een bieding mag doen.
Dus ja als je het wilt hebben en geld speelt geen rol,waarom dan geen (te)hoog bod.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:08

Zonnetje81 schreef:
]

Wat interesseert jou het of het 50 of 100 is? Misschien vindt een ander 25 overbieden al absurd. Klinkt als afgunstig en veroordelend dit. Heeft niks met zakelijk inzicht te maken, dat weet degene ook wel. Net als een duur (of te duur) paard kopen, wil je het graag hebben en voor welke prijs? Wat maakt dat nu uit als je er nog tig jaar gaat wonen en het geld hebt liggen? Je weet namelijk nooit wat een ander gaat doen......dus als je het PERSE wil hebben.....moet je een gokje wagen.


Nou ja, dus omdat ik €100.000 overbieden veel vind, ben ik afgunstig en veroordelend? Ik heb geen enkele reden om wegens geld jaloers op iemand te zijn.
Maar goed, laten we deze rare discussie maar stoppen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:10

lukka63 schreef:
Zeker bij duurdere huizen is het niet gebruikelijk dat je meerdere keren een bieding mag doen.
Dus ja als je het wilt hebben en geld speelt geen rol,waarom dan geen (te)hoog bod.


Oh, is absoluut ieders keuze.
Wij hebben 20 jaar een makelaarskantoor gehad en juist de duurdere huizen waren de lastigste en langstdurende onderhandelingen. Misschien dat dat in een andere regio anders is. Z-Vl is altijd beetje apart.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:12

chevax schreef:
Zonnetje81 schreef:
]

Wat interesseert jou het of het 50 of 100 is? Misschien vindt een ander 25 overbieden al absurd. Klinkt als afgunstig en veroordelend dit. Heeft niks met zakelijk inzicht te maken, dat weet degene ook wel. Net als een duur (of te duur) paard kopen, wil je het graag hebben en voor welke prijs? Wat maakt dat nu uit als je er nog tig jaar gaat wonen en het geld hebt liggen? Je weet namelijk nooit wat een ander gaat doen......dus als je het PERSE wil hebben.....moet je een gokje wagen.


Nou ja, dus omdat ik €100.000 overbieden veel vind, ben ik afgunstig en veroordelend? Ik heb geen enkele reden om wegens geld jaloers op iemand te zijn.
Maar goed, laten we deze rare discussie maar stoppen.


De manier hoe jij je uit is nogal uh over de rooie als woorden van: absurd, dat is gewoon idioot etc.....dus dat komt heftig over vind ik.

Edit:
Jij bent niet de norm en bepaalt niet de norm.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:17

Zonnetje81 schreef:
De manier hoe jij je uit is nogal uh over de rooie als woorden van: absurd, dat is gewoon idioot etc.....dus dat komt heftig over vind ik.

Edit:
Jij bent niet de norm en bepaalt niet de norm.


Zonnetje, wat is nu je probleem? Ik zeg nergens dat ik de norm ben. Ik vind een ton overbieden indd absurd. Maar dat mag ik niet vinden, want dan ben ik volgens jou veroordelend. Kun je gewoon stoppen met je rare aannames en insinuaties dat ik mezelf als de norm zie? Dan kan dit topic weer gewoon verder zoals het was, een gezellig topic waarin iedereen zijn mening mag zeggen.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:20

chevax hou dan zelf ook gewoon op.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:21

Mars schreef:
chevax hou dan zelf ook gewoon op.


Prima, ik ben weg. Ik wens iedereen veel plezier verder en succes met het zoeken en vinden.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:25

Laten we het even gezellig houden alsjeblieft. Ik vind een ton overbieden ook belachelijk. Dat heeft niks met norm ofzo te maken. Is gewoon een mening.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:26

Hutcherson schreef:
Laatst ook al bod uitgebracht op een huis wat echt helemaal gestipt moest worden. Weinig animo voor, wel heerlijke locatie en land erbij. Dus net bod gedaan. Maar er werd ruim een halve ton over de vraagprijs gedaan zonder voorbehoud van financiering. Vond dat een bijzondere. Wat als je komt te overlijden per ongeluk voordat alles rond is? Of zou daar een uitzondering voor zijn.

Anyway, wij zoeken weer door. Zucht. Verlies wel mn motivatie een beetje.


Is ook demotiverend! Hoewel niet met zulke bedragen schijnt in mijn regio ook nog aardig overboden te worden. T is toch nog hier en daar oververhit.

Charaz

Berichten: 24299
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:50

Mijn huis staat in de verkoop dus laat ze maar komen met een ton overbieden hoor

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:54

Citaat:
Mijn huis staat in de verkoop dus laat ze maar komen met een ton overbieden hoor

Mag bij mij ook }:0 :+

Begrijp goed dat het erg frustrerend kan zijn allemaal. Voor de koper dan / net - naast - bieder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:56

Charaz schreef:
Mijn huis staat in de verkoop dus laat ze maar komen met een ton overbieden hoor

Oh, ook wel twee ton, zeker :)).

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:19

Haha ik gun het je van harte Charaz!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:32

chevax schreef:
Zonnetje81 schreef:
]

Wat interesseert jou het of het 50 of 100 is? Misschien vindt een ander 25 overbieden al absurd. Klinkt als afgunstig en veroordelend dit. Heeft niks met zakelijk inzicht te maken, dat weet degene ook wel. Net als een duur (of te duur) paard kopen, wil je het graag hebben en voor welke prijs? Wat maakt dat nu uit als je er nog tig jaar gaat wonen en het geld hebt liggen? Je weet namelijk nooit wat een ander gaat doen......dus als je het PERSE wil hebben.....moet je een gokje wagen.


Nou ja, dus omdat ik €100.000 overbieden veel vind, ben ik afgunstig en veroordelend? Ik heb geen enkele reden om wegens geld jaloers op iemand te zijn.
Maar goed, laten we deze rare discussie maar stoppen.


Ik heb wel reden om afgunstig te zijn op mensen die met een ton kunnen overbieden. Ik wilde immers graag in dat huis wonen en had die ton extra niet liggen. Balen, teleurgesteld, jaloers dat iemand anders in dat heerlijke huis gaat vertoeven. Maar ik denk maar zo: er komt vast iets voor ons.
En wij zitten helaas niet in het miljoenen segment haha. Zou leuk zijn. Maar ik denk ook wel dat zakelijk inzicht niet heel goed is als je zomaar een ton overbied. Denk dat dan emotie een grotere rol speelt omdat je het koste wat kost moet hebben. Maar je betaald wel teveel.

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:41

Tja, wat is teveel? Uiteindelijk is een product (dus ook een huis) waard wat de gek ervoor geeft.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:55

Achterom schreef:
Tja, wat is teveel? Uiteindelijk is een product (dus ook een huis) waard wat de gek ervoor geeft.


Nouja volgens mij heb je wel een taxatiewaarde. Inderdaad speelt de vraag-aanbod markt zeker mee maar als je hetzelfde huis voor 60.000 minder had kunnen krijgen heb je dus wel teveel betaald. Alleen dat is het spelletje. Wat is de juiste prijs.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 00:31

De juiste prijs is minimaal de marktwaarde mits iemand dat wil betalen…..tot…..wat de gek ervoor geeft.

Je huis kan wel een marktwaarde hebben maar als niemand het daarvoor wil kan je er als nog je reet ermee afvegen.

En dus kan het ook andersom gaan.