Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:00

wij hebben hetzelfde met nieuwbouw, vooral dat de hele inrichting in het huis al vast staat. Hier zet je de tafel neer, hier de bank en dit is de werkkamer met kasten...

Maar anderzijds, nul op de meter lijkt me ook wel lekker wonen :')

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:25

Ook nieuwbouw kan sfeervol zijn hoor wij hebben met eiken gebinten gewerkt,en ook binnen komt dat terug.
Daarbij het comfort en nul op de meter is ook echt heel fijn.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:38

Ik houd wel van nieuwbouw hoor. Maar ligt wel aan de stijl. Je hebt echt supermooie nieuwbouwhuizen, of van die schuurwoningen. Ik houd van netjes, strak en opgeruimd. En energiezuinig. Een ouder huis zou ik dus altijd opknappen. Soms zijn oudere details wel leuk maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan nieuw. Leidingwerk mooi weggewerkt in de muren. Geen oude radiatoren of gaskacheltjes ofzo. Badkamer mag ook modern zijn.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:50

Mij trekt nieuwbouw ook veel minder, maar het is wel lekker wat isolatie/energiezuinigheid en onderhoud betreft :+ Wat me vooral niet trekt is dat je dan vaak ook echt in een wijk woont met alleen maar nieuwbouw. En sfeervol vind ik het vaak niet inderdaad.

Ons nieuwe huis is gebouwd begin jaren 50, wel energielabel B en in prima staat. Vind dit eigenlijk ideaal, wel oud genoeg om sfeervol en een beetje anders te zijn maar niet zo oud dat je echt heel veel onderhoud hebt.

Hoewel de moeder van mijn beste vriendin in een grachtenpand uit de 18e eeuw of zo woont en dat was echt mijn droomhuis vroeger, wat een fantastisch huis :D Maar ja als ik daar bleef slapen in de winter, hadden we inderdaad een joggingbroek en sokken aan en 2 dekbedden en een slaapzak, want de wind kwam daar echt door de muren :')

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:36

Suzanne F. schreef:
Ik houd wel van nieuwbouw hoor. Maar ligt wel aan de stijl. Je hebt echt supermooie nieuwbouwhuizen, of van die schuurwoningen. Ik houd van netjes, strak en opgeruimd. En energiezuinig. Een ouder huis zou ik dus altijd opknappen. Soms zijn oudere details wel leuk maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan nieuw. Leidingwerk mooi weggewerkt in de muren. Geen oude radiatoren of gaskacheltjes ofzo. Badkamer mag ook modern zijn.


Wij hebben een schuurwoning ;)

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:10

Wij houden van oude dingen, haha. Ik ben dol op onze allesbrander, zo'n fijne warmte.

Maar er komen wel zonnepanelen, er is cv met netjes weggewerkte leidingen en nieuwe radiatoren, beetje best of both worlds. Maar niet rete strak.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:40

lukka63 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik houd wel van nieuwbouw hoor. Maar ligt wel aan de stijl. Je hebt echt supermooie nieuwbouwhuizen, of van die schuurwoningen. Ik houd van netjes, strak en opgeruimd. En energiezuinig. Een ouder huis zou ik dus altijd opknappen. Soms zijn oudere details wel leuk maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan nieuw. Leidingwerk mooi weggewerkt in de muren. Geen oude radiatoren of gaskacheltjes ofzo. Badkamer mag ook modern zijn.


Wij hebben een schuurwoning ;)

[ [url=m/bVR1N3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaaaaa supermooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:51

Ik ben zo'n neut die ook naar voegwerk kijkt. Nieuwbouwhuizen hebben bijna allemaal geborstelde voegen. Begrijpelijk, want de goedkoopste optie. Maar imo ook meteen de meest karakterloze :o.

Ons huis heeft gesneden voegen, dat heeft zo'n mooi effect.

De schuurwoning hierboven is wel echt heel mooi zo op de foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:20

Nou, mij leek nieuwbouw dus best chill, maar alle recent gebouwde huizen waar gingen kijken voelde ik me onwijs opgesloten in. Denk dat teveel isolatie ook iets doet met de leefbaarheid en ventilatie en dat soort dingen ofzo. Kwam misschien ook door het budget. De meeste huizen in onze prijsklassen waren rond de 100m2, een nieuwbouw woning met de helft meer ruimte zal vast een stuk meer open en ruimtelijker zijn. Maar een woonkamer van 25m2 met ook nog muren van een halve meter dik en 8 dubbel glas enzo.... pfoeh. Alsof je in een fort zit. Ik heb echt nog een heel scherp beeld van een huis van 2 jaar oud dat op papier en foto perfect was qua afwerking e.d., maar in de praktijk voelde het echt als een gevangenis voor mij. Uiteindelijk echt geen seconde overwogen om een bod te doen, puur door dat ingebouwde gevoel ofzo. Maar zou het voor de toekomst nog steeds niet afschrijven omdat het me wel gewoon heel relaxt en makkelijk lijkt :)) .

Ik houd opzich ook ervan dat iets geleefd is, dus nu hebben we een uitgeleefde jaren '80 woningen (te goed om kluswoning te zijn, te slecht om modern te zijn _O- ). Opzich best sfeervol, we hebben zelfs een glas-in-loodraam binnen :)) (in wat ooit de achtergevel is geweest en nu een aanbouw zit). Maarrr hoe langer ik woon hoe meer ik toch heel veel wil laten vervangen hoor :+ Het ziet er gewoon zo slordig uit als ergens butsen en onvermijdelijke beschadigingen etc. En leidingen worden gewoon echt nooit sexy en authentiek :') .

Wat ik wel heel tof vind aan nieuwbouwwoningen (en een nadeel aan oudere woningen) zijn de hoge plafonds en grote deuren. Dat vind ik echt heel mooi en mis ik wel echt in onze woning. Verder nog steeds helemaal happy en ergens ook wel blij dat we zelf alles naar eigen smaak kunnen aanpassen (op den duur), maar ook gedesilussioneerd over hoeveel dat in de huidige tijden gaat kosten _O- .

Die schuurwoning is echt prachtig *\o/*

En San, dat snap ik wel. Geborstelde voegen is ook wel wat iets dat echt zo'n nieuwbouw pre-fab look geeft.

@Chevax, hoe gaat het nu bij jullie *\o/* ?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:58

Bij ons zijn de plafonds juist vrij hoog, 2.40m of nog iets hoger. Dat vind ik tenminste hoog, ik ben 1.64m :') Maar bij ons voelt het daardoor, en door de grote ramen, echt heel ruim.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:43

Eulogy schreef:
Bij ons zijn de plafonds juist vrij hoog, 2.40m of nog iets hoger. Dat vind ik tenminste hoog, ik ben 1.64m :') Maar bij ons voelt het daardoor, en door de grote ramen, echt heel ruim.


Haha ik ben 1.62 en dacht in t oude huis van mn vriend ook dat de plafonds hoog waren met 2.50m hoog.
Ons huis nu heeft 2.65m hoge plafonds. Zelfs mn vriend met zn 2.00m voet zich er klein :')
Kan je na gaan hoe ik me voel...

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:30

Mijn vriend heeft een nieuwbouwhuis (2 jaar terug opgeleverd) energieneutraal. Zaten wel opties bij die je wel of niet kon nemen waardoor het toch niet overal hetzelfde is. Plus andere grootte van de kavels. Ik was nooit zo van nieuwbouw (eigenlijk altijd in jaren '20 / '30 woningen gewoond) maar kom daar langzamerhand wel van terug. Vooral vanwege het gemak. En dat energieneutrale, zo dat is wel ff een extraatje... (huis werkt oa mbv aardwarmte).

Mijn appartement heeft ook 2.65 hoge plafonds, mijn vorige huis 2.85 en daarvoor ... 3.25 :+ da's niet handig hoor, zo hoog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:37

Hij hebben het taxatierapport ontvangen, het huis is iets hoger getaxeerd dan waar wij het voor gekocht hebben. Dus da's mooi.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:03

_San87_ schreef:
Hij hebben het taxatierapport ontvangen, het huis is iets hoger getaxeerd dan waar wij het voor gekocht hebben. Dus da's mooi.

Dat is mooi. *\o/*
Bij ons precies op ons bod getaxeerd aha.

Wij hebben de 25e om 14:15 afspraak bij notaris voor oplevering

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:18

Goed nieuws _San87_!
Wat betreft nieuwbouw, ligt er ook aan of het een nieuwbouwproject is of iets in eigen beheer. Ons huis was 4 jaar oud toen wij het kochten, maar is dus zelf gebouwd door de vorige bewoner. Een op zichzelf staand huis, met mooie voegen en prachtig siermetselwerk. <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:23

Hoger getaxeerd altijd beter met hypotheek. Zeker nu best spannend. :j Ik ben gek op goede aparte nieuwbouw met grote ramen en veel licht. maar oud heeft toch de voorkeur al zijn daar de ramen vaak kleiner, en nu heb ik 1846 met echt letterlijk 75 cm dikke muren en kleine raampjes. Dat is wel wennen :') maar de heerlijke houtkachels en oude houten details <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:47

Ja, heel blij mee natuurlijk :D.

Neonlight schreef:
Goed nieuws _San87_!
Wat betreft nieuwbouw, ligt er ook aan of het een nieuwbouwproject is of iets in eigen beheer. Ons huis was 4 jaar oud toen wij het kochten, maar is dus zelf gebouwd door de vorige bewoner. Een op zichzelf staand huis, met mooie voegen en prachtig siermetselwerk. <3

Ja, dit is zeker waar. Mijn ouders hebben hun huizen ook altijd zelf gebouwd, daar zat ook altijd een hoop karakter in. Mijn vader gebruikte altijd de nieuwste innovaties op bouwgebied, met bewaring van een landelijk karakter. Maar daar heeft niet iedereen budget voor en dat snap ik ook wel.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:28

Landelijk karakter hebben wij ook.
Afbeelding
En nog altijd een mooie schotel op het dak. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:37

Ja, mooi die details <3. Hanekammen en oortjes heeft ons huis ook, heel mooi.

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 13:53

Hier ook veel oude details maar ook veel werk :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben nu de oude wit kalk van de muren aan het halen. Eronder betoncire en dat blijft
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:06

Oeh mooi <3. Prachtige dakkapel, ook!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier ben ik nu mee aan de slag. :D het ziet er inmiddels wel een stuk leger uit. :))

Roodvos

Berichten: 6668
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:16

M.b.t. nieuwbouw, het is ook afhankelijk van waar de gemeente /Welstand mee akkoord gaat.
Bij mijn eerste tekening is heel veel weg gestreept: te veel details |(.
Ja, nee, stel je voor zeg dat iemand er een mooi huis neerzet _-:(.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:08

Flinke klus Karuna, is dit in Frankrijk?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:31

MarjanB schreef:
Hier ook veel oude details maar ook veel werk :+

[ [url=m/uPRTV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eRNgn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bd5BXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben nu de oude wit kalk van de muren aan het halen. Eronder betoncire en dat blijft
[ [url=m/9UNgH8.jpg]Afbeelding[/url] ]



WOWIE wat een verschil al!!! Gaaf cool.