Advies wasdroogcombinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoniqueT

Advies wasdroogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 09:13

Het laatste topic met ervaringen met wasdroogcombinaties is van 2016, dus ik waag het er maar eens op. We hebben een appartement in Nederland (wonen in Spanje) waar mijn wasmachine en droger gestapeld staan, maar ik krijg steeds meer last van mijn rug als ik de was er in doe en er uit moet halen. De ruimte is dan ook nog eens vrij krap om te hurken. Omdat mijn jongste nu een nieuw appartement krijgt, doneer ik de huidige combi dus aan haar en zoek ik wat meer comfort.

Liefst wil ik de wasmachine op een verhoging, maar dan past de droger er niet meer op, vanwege het drukvat wat er boven hangt. Wensen: minimaal 8 kg. wasgoed, vrij stille machine en snelwas/droogprogramma. Wie heeft er een en kan advies geven?

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex

Re: Advies wasdroogcombinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:44

Ik heb deze, die is nu niet meer leverbaar maar er zijn wel nieuwe versies. Ik ben er heel tevreden mee, máár, was wil er nog wel eens iets vochtig uitkomen. Verder geen probleem voor ons want tegen de tijd dat het gevouwen wordt is het droog, maar bij een combi blijft het resultaat altijd iets minder. Houdt er rekening mee dat het vulgewicht voor de optie drogen altijd lager is dan voor wassen, de hoogste die ik heb gezien voor drogen was 6KG met een droogresultaat B (iets minder droog) deze is A met 5KG. Nu doe ik er vaak 6KG in, wat ook logisch maakt dat het soms iets vochtig blijft haha
https://www.coolblue.nl/product/804386/ ... -5-kg.html

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 10:02

Ok, ja, minder drooggewicht is bekend ;-) Bedankt!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:12

Ik heb een droger en wasmachine van de Samsung gekocht in 2013. Droger is 2 jaar terug al overleden, wasmachine dit jaar. Dus ik zou voor een iets duurder en beter merk gaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:29

Ik heb al jaren een wasdroog combi en het bevalt prima. Eerst had de Samsung eco bubble maar dat was echt een dramatisch slecht apparaat. Na drie reparaties is hij vervangen en zijn opvolger is er ook na drie reparaties uit gegaan. Nu heb ik al enkele jaren een AEG combi die erg goed bevalt. De AEG heeft meer opties en is kwalitatief ook superieur ten opzichte van de Samsung. Ik zou even moeten kijken welk type het is want dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik kocht hem destijds bij de MediaMarkt in de aanbieding voor €1300 geloof ik.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 10:48

Daantjuh88 schreef:
Ik heb een droger en wasmachine van de Samsung gekocht in 2013. Droger is 2 jaar terug al overleden, wasmachine dit jaar. Dus ik zou voor een iets duurder en beter merk gaan.

Ik hoor meer klachten over Samsung, terwijl die eigenlijk biedt wat ik zoek. Ik heb thuis een machine met autodosering en daar ben ik heel blij mee. En eerlijk gezegd is 1000 euro wel een beetje de max voor de tijd die we in Nederland doorbrengen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:52

Ik heb nu bijna 3 jaar een haier hwd90.
Sinds 1.5 jaar wel een droger erbij omdat hij lang doet over drogen en ik mijn was graag in een weekend rond heb incl beddengoed en anders het hele weekend alles vol hing met te drogen dingen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:08

Ik heb in 2011 een Samsung wasmachine gekocht en die doet het nog prima. Droger is uit 2012 en die doet het ook nogsteeds. Geen ervaring meteen combi, maar Samsung is hier altijd prima bevallen.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:56

Ik heb een was droog combinatie van Samsung. In het begin was ik er erg blij mee maar na 1 jaar is hij slechter gaan draaien, ondanks dat ik netjes met het apparaat om ga.
De was moet ik vaak nog ophangen om verder te drogen.
Ik heb er nu een losse droger bij gekocht.

De programma’s duren ook echt +6 uur, dat duurt mij echt te lang. Nu ben ik in 2,5 uur klaar met een handdoek was.

Nu lees ik dat het aan het merk Samsung kan liggen. Helaas!

*\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:58

Wij hebben sinds een paar maanden de Samsung addwash staan. Eigenlijk vooral omdat die voldeed aan de eisen en overal in de aanbieding was.

Ding doet het prima en kunnen hem vol stoppen met beddengoed en dan is hij nog goed droog op het einde. Maar wij zijn er wel achter dat de fijnste stand de eco is en die duurt met een volle trommel 7 uur. Het is wel een still machine dus dat vinden wij dan weer niet zo erg

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 12:03

Tja, een droger erbij is dan net weer niet de bedoeling ...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:22

Wat mij altijd heeft tegengehouden is dat ik bang was dat als de ene stuk gaat je de andere ook niet meer kan gebruiken.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:11

chanicha schreef:
Wat mij altijd heeft tegengehouden is dat ik bang was dat als de ene stuk gaat je de andere ook niet meer kan gebruiken.

Dat had ik ook wel en dat is ook iets wat ik altijd hoor als ik zeg dat ik een combi heb. Ik heb nu al ruim 13 jaar een combi en ik heb enkel ellende gehad met de Samsung machines maar met de AEG die ik nu heb heb ik echt nooit problemen. Zou er iets stoppen met werken dat kun je er altijd een monteur bij laten komen.
Het risico is er natuurlijk altijd maar dat hou je altijd wel denk ik, maar het weegt echt niet op tegen het enorme gemak. Wij sorteren de was op wat wel en niet in de droger mag, kleuren gaan bij elkaar met een colorsafer erbij zodat die goed blijven. Het enige wat echt apart gewassen wordt zijn wit beddengoed en een aantal witte kledingstukken.
Ik zou geen aparte machines meer willen hebben, je stopt de was erin en hebt er totaal geen omkijken meer naar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-22 13:45

De nieuwste AEG heeft een warmtepompdroger en dat vind ik wel heel interessant. Ik besef dat je inderdaad een nieuwe manier van sorteren moet leren. Aan een colorsaver had ik nog nooit gedacht.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:36

wij hebben een combi van samsung.
nu 9 jaar oud.
wasmachine is goed.
droogfunctie minder. was eerst prima, maar de laatste 3 jaar droogde de droger niet goed meer en kreeg ik veel pluizen op de was.
Nu toch een losse droger gekocht.

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-22 16:57

Dank je, maar dus sowieso een aantal jaren wel goed gewerkt? Die van ons zal weinig te lijden hebben, wordt hooguit 4 tot 5 maanden per jaar gebruikt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:03

Wij hadden een combi ook van samsung. drama ding was dat.
duurde soms 6u om te drogen. In de tussentijd kan je dus niet iets anders wassen. Moest hem dan ook 2 of 3x opnieuw aanzetten want de machine zei vrolijk, is droog! maar dan was het dus nog echt niet droog.
Uiteindelijk droogde hij helemaal niet meer, kreeg ook een foutmelding. Wasmachine deed het op dat moment het ook niet meer. Monteur erbij gehad, zuchtte toen hij hem zag en zei als je de ruimte hebt, niet voor een combi gaan. ik kan je bijna nu al vertellen dat ik hem kan repareren, maar dat hij dan over 2 maanden weer er zo bij staat en je was nog minder droog wordt.

Dus nu 2 losse en ik ben weer dolgelukkig.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-22 17:13

Auch ... ik weet echt niet meer waar ik goed aan doe nu ...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie