Hoe een schilder vinden die wél tijd heeft?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Hoe een schilder vinden die wél tijd heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 15:08

Het is echt onmogelijk lijkt het wel! Alle schildersbedrijven hier in de buurt zitten voor het komende jaar al helemaal vol!! "...Maar voor 2023 hebben we nog wel mogelijkheden." %)

Twee jaar geleden hadden we al een schilder gevonden. Dachten we. Tot die na de offerte helemaal niks meer van zich liet horen, geen enkel contact mogelijk. Ook geen planning, geen tijdsindicatie. Niks :x Omdat we maar bleven wachten of hij toch nog misschien iets zou laten horen, en omdat we (ik geef het toe) ook wel wat uitstellerig zijn allebei, zitten we nu met afbladderende verf en een huis wat er echt niet netjes meer uitziet. Dus eigenlijk is het wel zaak dat het relatief vlot geschilderd wordt. Maar vind maar 's iemand...!

Nog tips voor goeie schildersbedrijven die wél nog een plekje hebben, of hoe ik ze het best kan vinden? Ik hoor het heeeel graag!

ista

Re: Hoe een schilder vinden die wél tijd heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:09

Via Werkspot.nl?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:09

Klus op werkspot zetten en er een met goede recensies uit kiezen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 15:13

Thanks!

Werkspot hebben we in het verleden geen goeie ervaringen mee gehad, maar kunnen we idd wel weer 's proberen. Van het weekend maar 's voor zitten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:18

En besef je ook... goede bedrijven zitten nu gewoon erg vol.
Het is heel lastig om aan personeel te komen.
Soms kan je met een kleine klus net geluk hebben als er iets uit valt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:36

Met werkspot heb ik slechte ervaringen. Goede klussers hebben werkspot niet nodig denk ik dan.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:03

Hier hele goede ervaring met werkspot! Dus zou dat even proberen.

Met schilders niet. Onlangs een klus aangevraagd en kwam een belachelijke offerte uit. Maargoed als je zo gewild bent kun je het er voor vragen he..

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:08

Welke regio?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:09

Die idiote prijs kan ook zijn dat ze uit fatsoen wel een offerte willen sturen maar het werk eigenlijk liever niet willen uitvoeren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:01

Helaas hebben ze het gewoon druk, zeker de goeie.
Wij hebben ook bijna een jaar moeten wachten maar dat is ook echt het beeld wat je ziet bij de goede schilders (alle grote klussen trouwens, mijn vriendin wil verbouwen, dat duurt ook een jaar minimaal voor iemand plek heeft)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:08

Altijd super goede ervaringen met werkspot.

Wel heel goed naar de recensies kijken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:35

Hier kregen we geen reacties op werkspot, maar denk dat de meeste schilders nu ook niet hoeven te zoeken naar klussen. Mij verbaasde het ook dat de schilder na 15 maanden tijd had. Hij komt nu eind augustus (in mei 2021 geboekt dus) :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:47

Welke regio?

Hier ook 1,5 jaar gewacht. Hij heeft alleen wel wat gedaan wat echt moest en niet kon wachten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 21:17

Duran123 schreef:
Welke regio?

Zwolle / Apeldoorn ongeveer.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:20

Hou er ook rekening mee dat schilders in de winter vaak geen of minder buitenklussen aannemen omdat ze erg afhankelijk zijn van het weer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:23

Familie van mij is zzp'er. Hoeft nooit te adverteren o.i.d. Heb je aan buren en kennissen gevraagd of zij schilders kennen? Soms kunnen ze tussendoor wel wat plannen, maar buitenwerk is natuurlijk afhankelijk van het weer.
Kun je de klus ook opdelen in kleinere opdrachten?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:54

Mijn man was schilder (nu onderdirecteur in de zaak) en ja een jaar vol is niks geks. Voor zijn eigen karweien zat hij vaak 1.5 jaar al vol, hele kleine klussen konden soms tussendoor
Als het regio was had je kunnen contacten, maar is helaas te ver weg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:58

Helaas erg herkenbaar. In mijn vorige huis zeker 9 jaar geleden pogingen gedaan. Zeker 6 schilders gebeld. Drie kwamen er opdagen. Een stuurde een krankzinnige offerte van bijna 10000 euro voor alleen de benedenverdieping een paar kozijnen. Een heeft nooit meer wat van zich laten horen en een bedrijf gaf bericht offerte komt er aan en daarna bleef het stil. Uiteindelijk heb ik het zelf maar gedaan.

Idem voor nog veel eerder een kozijn dat vervangen moest worden. Zou besteld zijn ook de afspraak voor plaatsing was gemaakt en daarna bleef het stil. Nooit meer wat van gehoord.

Zo kan ik de lijst van professionele klusbedrijven een stuk langer maken. Het lijkt gewoon onmogelijk iemand te vinden tenzij je een volledige huisrenovatie doet die ze veel oplevert. De kleine klussen lukt niet meer. Ik doe het voortaan zelf wel. Mijn dakisolatie heb ik moeten laten doen, de narigheid daarvan heb ik zelf moeten herstellen omdat het bedrijf niet keer thuis gaf na klachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:13

Wij hebben een goede schilder, maar geven idd altijd een jaar van tevoren aan dat het volgend seizoen weer nodig is.

Goede bouwvakkers zijn schaars en enorm druk, dus je moet echt op tijd zijn. Toen we ons huis kochten wat over een half jaar opgeleverd zou worden hem gelijk gebeld. Dan kon hij nog wat verschuiven met andere mensen die niet precies op die tijd moesten maar ergens in het seizoen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:27

Via vereniging eigen huis wellicht?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:50

secricible schreef:
Via vereniging eigen huis wellicht?

Wilde ik net zeggen :j zo hebben wij ook ons huis laten schilderen binnen 1 week :Y)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:01

Wij hadden in onze vorige woonplaats een schilder via de aannemer. Die beviel goed en kwam dus regelmatig terug. Nu wonen we 40 km verderop en we vinden het belangrijk om de locale ondernemers iets te gunnen, dus offerte opgevraagd bij schilder uit het dorp, maar die was gewoon € 6000,- duurder :n . We laten dus gewoon de oude vertrouwde schilder weer komen. Hij had een wachtlijst van een jaar, maar volgende maand start hij. Dat jaar is voorbij gevlogen!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:45

Een schilder die nu tijd heeft voor grote projecten, dan moet je je afvragen of hij levert wat je verwacht...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:47

Ik heb een topper van een schilder gevonden via werkspot. Gewoon heel duidelijk zijn in je verwachtingen en laat ze langs komen. Heb ik ook gedaan en mijn huis ziet er fantastisch uit. :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:15

Ik ben ook van mening dat een schilder of klusjesman op Werkspot daar niets voor niets op staat. Je zou in deze tijd toch echt wel vol moeten zitten, ben je enigszins een beetje een ''goede'' schilder/klusjesman.

Ik zou de goede schilders benaderen en kijken of ze misschien tussendoor nog een klusje kunnen doen.