Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 23:36

Hoe krijg ik uierzalf uit de haren van mijn peuter, van meubels en uit het bad? Ik heb al ontvetter geprobeerd (niet op de peuter) maar alles blijft spekglad. Haar haren heb ik wel 5 keer gewassen maar er lijkt weinig te zijn veranderd. Ik kom op Google niet echt uierzalf-verhalen tegen, dus ik hoopte op ervaren moeders hier.

Ik hoef vast geen situatieschets te geven. Help :')

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:38

:')

Ik heb helaas geen tips..
Wel beeld trouwens Y;(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:39

Sorry, geen tips, maar wel leedvermaak. :D Voortaan kun je beter sudocreme gebruiken, dan gaat makkelijker van meubels, muur en kind.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:40

Geen ervaring.. maar toen de haren van m’n puberneefje veel te vet waren, raadde de kapper aan om het met Dreft te wassen. Dat hielp wel..

En jeetje.. wat een zooi zal dat zijn. sterkte met alles opruimen!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:41

Nooo! Ik krijg grote vetvlekken uit kleding altijd met wasbenzine weg. Maar dat gaat daarna nog de wasmachine in..
derft misschien?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 23:44

Haar pyjama heb ik direct maar in de prullenbak gegooid, daar is geen redden meer aan vrees ik.
Het vervelendst vind ik eigenlijk het bad (waar we ook in douchen) dat is wat gevaarlijk nu met het slip gevaar. :+

Dreft wil ik wel proberen, ik ben alleen wel bang voor het stro-effect, maar een maskertje er na zou wel moeten lukken.

Bedankt voor jullie medeleven :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:51

Op vaseline vlekken verwijderen zoeken. Dan krijg je meer oplossingen. Sowieso helpt afwasmiddel vaak.

Ik heb ooit een mw verzorgd met een huidziekte waar we een kilo pot! Vaseline zalf op moesten smeren. Alles was vet. Alles wat ze aangeraakt had of waar z ze had gelopen.
De hulp nam Alles af met een doekje met alcohol en soms spiritus. Misschien dat eens proberen?
Kleding zo heet mogelijk wassen.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:53

Mijn collega heeft dit gehad met sudocreme. Ook niet fijn.

Hij heeft de haren van de kinderen helemaal gepoederd met bloem, als in tarwe bloem.. Dit neemt het vet op waarna wassen met shampoo of inderdaad Dreft aardig goed hielp.

Voor het bad, iets van remmen reiniger en keukenpapier? Niet met hergebruik doekjes doen, dan smeer je het enkel uit. Eventueel kan het nog voorzichtig aceton proberen, maar dat hangt af van het bad. Met aceton ontvetten wij alles op het lab, maar je moet wel even checken of je bad er tegen kan.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:57

sjouk_L schreef:

Hij heeft de haren van de kinderen helemaal gepoederd met bloem, als in tarwe bloem.. Dit neemt het vet op waarna wassen met shampoo of inderdaad Dreft aardig goed hielp.

Voor het bad, iets van remmen reiniger en keukenpapier? Niet met hergebruik doekjes doen, dan smeer je het enkel uit. Eventueel kan het nog voorzichtig aceton proberen, maar dat hangt af van het bad. Met aceton ontvetten wij alles op het lab, maar je moet wel even checken of je bad er tegen kan.

Hmm aceton zou ik niet op een kunststof bad doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:58

Bij kunststof bad( bijna allemaal) geen aceton maar misschien ook dreft of dasty keukenontvetter?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:59

ievie schreef:
sjouk_L schreef:

Ook niet op een kind misschien haha

Heerlijk beeld!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:59

Ik heb zoveel vragen nu _O-

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:02

Oooo geen tips maar wel beeld . _O-

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:03

sjouk_L schreef:

Passend bij de tarwebloem.. ik lees op Google de tip om maizena, talkpoeder of babypoeder te gebruiken bij vette zalf. In dit geval wanneer het in kleding zit. Werkt misschien ook voor haartjes, om het vet op te nemen. En wellicht ook voor je vloer?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:05

Ik zou beginnen bij Dreft, ik denk dat je een heel eind komt!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:11

Voor vet in bad zou je naast ontvetter/afwasmiddel ook nog kattenbakvulling kunnen proberen. Dit wordt vaak gebruikt als er frituurvet is gemorst en het absorbeert het vet. Maar ik weet niet of het ook helpt als je al met ontvetter gedaan hebt. Wel de stop in het bad doen en alles na een tijdje uit vegen, anders krijg je verstoppingen. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:12

Afwasmiddel, wasbenzine en tandpasta schijnt ook nog wel eens te werken bij vetvlekken, zou dat laatste proberen voor de haren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar beeldmateriaal. :=

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:17

Eerst zoveel mogelijk afvegen met keukenrol (hopelijk heb je een goede voorraad in huis :+ ). Daarna wassen met dreft of St Marc, dat laatste is ook speciaal om te ontvetten. Dit zou ik dan tig keer herhalen, zowel op je kind als op je bad. Je bad zou ik een nachtje laten weken met ontvetter erin. Dat is met je kind weer wat lastig. Die zou ik na het wassen met een handdoek nog eens zoveel mogelijk vetvrij maken (niet al het vet lost op, dat blijft soms kleven tijdens het loskomen. Lijkt wel op mij als ik aan de lijn ben). En dan… dit vaak genoeg herhalen, denk ik.

Veel succes!!!

(Ik ga nu even kijken naar het filmpje van Solomon met de Sudocrem. Voor wie het filmpje niet kent, het is een zoekopdracht waard. Echt.)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:18

Ah nee...
Dat is balen!
Dreft bedacht ik me ook...
Verder heb ik geen idee wat je kan gebruiken en wat je meubels niet beschadigt...

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:19

Heel ouderwets maar soda onder goed en veilig voor je bad.. en kind ach zou ik ook wel durven( wel oppassen voor ogen( of idd dreft voor kind

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:19

*volg dit topic.. check!

Dreft inderdaad! Of een vaatwasblokje oplossen in heet water en dat gebruiken. Azijn wil misschien ook helpen, net als ontsmettingsalcohol. Dubro is ook een goeie om mee te ontvetten, net als Dasty.

Ik neem aan dat de pot inmiddels heel heel hoog bovenop een kast staat? :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 00:23

Helaas is dit hele voorval gebeurd toen ze samen met mijn man was. Hij heeft het proberen schoon te maken maar ik weet niet of het beter of erger is geworden nu. := De grote klodders zijn weg maar volgens mij heeft hij alles met water schoon gemaakt waardoor óveral nu een dunne waas vet op zit.

Dasty heb ik geprobeerd, dat werkte niet echt voldoende. Ons bad is een jaar oud dus ik ben wel voorzichtig met wat ik er op wil doen, aceton en spiritus klinken wat te agressief. :')

Bloem in het haar klinkt dan wel weer heel logisch!

Ik heb geen foto van het voorval maar dit zijn haar haren (droog!)
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:26

Liesje89 schreef:
*volg dit topic.. check!

Dreft inderdaad! Of een vaatwasblokje oplossen in heet water en dat gebruiken. Azijn wil misschien ook helpen, net als ontsmettingsalcohol. Dubro is ook een goeie om mee te ontvetten, net als Dasty.

Ik neem aan dat de pot inmiddels heel heel hoog bovenop een kast staat? :D

Vaatwasmiddelblokje, dasty, etc. absoluut niet doen!
Dat is een geconcentreerd chemisch goedje!

Voor de rest veel sterkte.
Heb je het wel op film/foto gezet.
Leuk voor later. :D
Laatst bijgewerkt door senna21 op 02-02-22 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:27

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:28

ievie schreef:
sjouk_L schreef:

Maar ook geen remmenreiniger, dat is bijna net zo heftig.

Mocht Dreft niet helpen, kun je ook nog kijken wat de autowerkplaats in de aanbieding heeft, bijvoorbeeld op https://www.toolspecial.com/ Er zijn tegenwoordig ook ontvettingsmiddelen die minder milieu-onvriendelijk als wasbenzine en aanverwante derivaten. Vaak zijn dat een soort super-Dreft middelen.

Voor de rest heb ik beeld, sterkte......