Verstopping riool ervaring gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Verstopping riool ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 20:41

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, vanmiddag kwam ik er achter dat mijn wc was verstopt. Mijn woning is nog geen jaar geleden opgeleverd en er gaat niets bijzonders door de wc heen dus ansich vreemd maar goed moest wel opgelost worden. Ik heb 1 wc in huis dus even wachten tot morgen zat er ook niet in dus gelijk iemand geregeld die de verstopping kwam verhelpen. Over het prijskaartje wat hier aan hing zal ik niet beginnen want dan zit ik weer huilend in een hoekje :')

Er bleek uiteindelijk een verstopping te zitten op 15 a 16 meter buislengte welke is verholpen. Ik heb de gemeente hier net van op de hoogte gebracht omdat dit naar mijn inzien al gemeente grond moet zijn.

Nu vraag ik mij af of ik inderdaad een poot heb om op te staan of dat ik hierin pech heb. Het gaat namelijk niet om een paar tientjes wat de oplossing heeft gekost dus ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor eventuele ervaringen!

zonnebloem18

Re: Verstopping riool ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:20

Ligt er ook een beetje aan wat de reden is van de verstopping. Groeien er wortels voor de buizen of is er iets verzakt op gemeentegrond, dan moet de gemeente dat oplossen.

Hoe het precies zit van de kosten in dit geval vind ik lastig. Mijn ouders hadden een paar dagen geleden hetzelfde, dus ik lees mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:24

Ik had enkele weken terug precies hetzelfde; een verstopt toilet, bedrijf op zaterdagavond nog laten komen en er bleek ook op 16 mtr een blokkade te zitten.

Wat jij er doorheen spoelt doet er niet alleen toe, de afvoeren van de buren komen er ook op uit. Wellicht hebben zij er spullen doorheen gespoeld die hiervoor gezorgd hebben.

Ik heb niets met de gemeente gedaan, gewoon de rekening betaald en de man 1000x bedankt dat hij op zaterdagavond niet bij zijn vrienden zat, maar mijn riool stond te ontstoppen :+

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:26

Als jij zeker weet dat het op gemeente grond is,dan heb je zeker wel een poot om op te staan.

Wij hebben recentelijk ook zoiets aan de hand gehad, hebben toen de gemeente gebeld (probleem ontstond op een zondag, maandag gelijk gebeld en zijn dezelfde ochtend nog gekomen) ,omdat wij 99% zeker waren dat het probleem op gemeente grond was( wij zagen een verzakking op de weg ontstaan), er is toen iemand gekomen vanuit de gemeente, heeft eerst met een camera gekeken en idd bleek dat de verstopping op gemeente grond was.
Wij hebben het gedeelte wat open moest gelegd worden op onze grond,zelf moeten doen (er was een buis kapot,die in zn geheel vervangen moest worden)en als wij dit door degene moesten laten doen, die door de gemeente gestuurd was, waren we ook een hoop geld kwijt geweest (voor 3 mtr graven), dus zelf gegraven en ze hebben toen de buis wel aangesloten én de tegels weer aangedrilld (dat mocht eigenlijk niet, omdat dat dan weer op onze grond was), maar hebben verder geen rekening gehad.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 22:11

Ik ben heel benieuwd wat de gemeente gaat zeggen in ieder geval. Mijn voortuin is een meter en je hebt nog wat meters binnen uiteraard maar als ik 16 meter doortrek zit ik toch zeker op de auto weg voor de deur dus dat lijkt mij dan van de gemeente. Wat de verstopping precies veroorzaakt heeft weet ik jammer genoeg niet enige wat ik weet is dat het op 16 meter zat en nu verholpen is. Uiteraard erg blij met de meneer die dit gedaan heeft maat mijn spaarrekening was iets minder blij met de actie vandaar dat het toch wel erg fijn zou zijn als de gemeente het (eventueel deels) betaald. Alles hier is nieuw aangelegd dus de meneer die kwam voor het ontstoppen stond ook al van ehm dat zou niet naar minder dan een jaar moeten gebeuren... Dit verwacht ik eens in de 20 jaar.. Dus ja :+

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:45

Paar jaar geleden heeft mijn buurman iets soortgelijks meegemaakt. Met de camera konden ze zien dat het probleem (de verstopping) op gemeentegrond was. De gemeente heeft alles geregeld en betaald. Het probleem was overigens ook ontstaan door de gemeente: bij het aanleggen van de kabels.

Overigens lijkt het mij voor voor jou belangrijk dat je kunt aantonen dat het op gemeentegrond was. Zeker omdat het probleem nu al verholpen is. Mijn buurman heeft toentertijd de gemeente het laten opknappen, nu kan ik me voorstellen dat het misschien lastig is om de noodzaak aan te tonen . Heb je de camerabeelden nog?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 23:20

Jammer genoeg zijn er geen camera beelden gemaakt. Enige wat ik dus heb is de lengte van de springveer die er in is gegaan. Vrees dus dat ik pech ga hebben maar goed proberen kan altijd...

Edit ik heb dit uiteraard wel zwart op wit staan van degene die de verstopping heeft opgelost