Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FlorienM schreef:Lieve bokkers,
Samen met 9 andere studenten woon ik in een prachtig nauwelijks geisoleerd huis uit 1901. Alles is nogal verouderd en elk jaar moeten wij de verwarming dan ook flink opstoken om het behagelijk te houden. Morgen (maandag 3 jan) zitten wij al 2 weken zonder verwarming en warm water. De huurbaas is nogal nalatig en het heeft dan ook meer dan een week geduurd voordat er iemand kwam om het probleem op te lossen. Helaas is het ook daar misgegaan en is het nog steeds niet opgelost. Inmiddels zijn een aantal van mijn huisgenoten naar hun ouders gevlucht maar dit is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk voor langer dan een paar dagen.
Ontbijten in de winterjas en achter je laptop met handschoenen aan is niet helemaal mijn ding... Dus nu is mijn vraag: Heeft iemand iets vergelijkbaars gehad? Wat heb je toen gedaan? (Bijvoorbeeld deel vd huur terugvragen oid)
Alvast bedankt!
BaileyMix schreef:Weet je trouwens bij welk bedrijf je moet zijn? Die kan je ook zelf benaderen, met spoed de storingsdienst. Mededelen aan de huisbaas dat je dat doet en de rekening nadien overhandigen.
Brainless schreef:BaileyMix schreef:Weet je trouwens bij welk bedrijf je moet zijn? Die kan je ook zelf benaderen, met spoed de storingsdienst. Mededelen aan de huisbaas dat je dat doet en de rekening nadien overhandigen.
Dan he b je kans dat hij niet gaat/hoeft te betalen (helaas).
Mijn vriendin had dat gedaan (in de winter cv kapot, geen mogelijkheid tot bellen naar verhuurder), van ellende maar een monteur gebeld.
Zij kreeg geen geld terug want de verhuurder wilt eerst zelf kijken en zij had opdracht gegeven voor de reparatie.
BaileyMix schreef:Meteen een aangetekende brief sturen, huurcommissie inschakelen. Aangeven dat het binnen nu en drie dagen opgelost moet worden, anders wordt er geen huur meer betaald.
En via de Huurcommissie kan je er ook achter komen of je met terugwerkende kracht huur terug kan vragen.
Heel vervelend, echt hard aanpakken dit soort huisjesmelkers!
.