Ikea topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Ikea topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 15:58

Ik weet niet of er al een topic over is, en na aanleiding van het action topic dacht ik misschien zitten hier mensen die veel bij de ikea komen/werken.

Mijn vraag is heeft iemand het basiselement van de platsa?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/platsa-bas ... -60330955/

Afbeelding

Kunnen hier 2 deuren van 40 x 120 voor?
Dan moet er denk ik in het midden boven en onderin iets komen waar de deuren tegen aan komen?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:42

Zet het even in de platsa planner. Dan kun je gelijk zien of het gaat en of je nog meer nodig hebt.

Zo te zien moet dat gewoon gaan en heb je ook nog scharnieren nodig.

petra8

Re: Ikea topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:54

Ik ga dit topic zeker volgen.
Over 2 weken wordt mijn Ikea keuken bezorgd, die ik zelf in elkaar ga zetten....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:02

Ik heb net mijn zadelkamer met onderdelen van Ikea gemaakt. Is nog niet af maar ben er erg blij mee.
Een Kallak kast 2dehands gekocht voor alle rommels. Ondertussen zitten er in de bovenste 2 rijen boxen.
Afbeelding
En een komplement broekhanger voor de dekjes.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:17

Leuk! Ik hou van Ikea hacks. De meubels zelf vind ik niet heel bijzonder, veel fineer en vaak wat saaie designs, maar toch hebben we hier al heel wat Ikea spul in huis gehad.

Wat we nu nog in huis hebben dat zijn oa de Ikea boekenkasten <3
Afbeelding

Maar ook bv de gietijzeren braadpan, en veel ander keukenspul.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:21

EllyC schreef:
Ik heb net mijn zadelkamer met onderdelen van Ikea gemaakt. Is nog niet af maar ben er erg blij mee.
Een Kallak kast 2dehands gekocht voor alle rommels. Ondertussen zitten er in de bovenste 2 rijen boxen.
[ [url=m/X9hQ2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een komplement broekhanger voor de dekjes.
[ [url=m/FBIiKB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er erg mooi uit, ik ben ook aan het kijken om mijn zadelhok op te knappen.
Zijn de vakken / lades diep genoeg om bijvoorbeeld een deken in op te bergen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:29

ik heb een heel IKEA appartement, vrijwel alles is IKEA hier en eenaantal dingen zijn IKEA- modding (aangepast naar ons gebruik).

We waren tot voor Corona regelmatige bezoekers van IKEA en tegenwoordig halen we het af, gaat prima!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:29

nee deken past helaas niet, daar heb ik dekenrek en dekenkist voor.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:43

Morrie schreef:
ik heb een heel IKEA appartement, vrijwel alles is IKEA hier en eenaantal dingen zijn IKEA- modding (aangepast naar ons gebruik).

We waren tot voor Corona regelmatige bezoekers van IKEA en tegenwoordig halen we het af, gaat prima!

Afhalen bij Ikea, ik wist niet dat dat kon.
Zijn daar nog extra kosten aan verbonden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:51

ja, de laatste keer kostte het 2,99 extra om af te halen, maar dat is al weer een poosje geleden.
Afhalen is super geregeld, apart deel van de parkeergarage (in Amersfoort), je moet een qr code scannen uit je mail en dan komt er een mannetje met het bestelde naar je auto toe en zet het erin.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:58

petra8 schreef:
Ik ga dit topic zeker volgen.
Over 2 weken wordt mijn Ikea keuken bezorgd, die ik zelf in elkaar ga zetten....

Dat heb ik met mijn stiefvader gedaan, ging echt heel goed! Ik geloof dat alleen de omschrijving van hoe de lades in de kastjes bevestigd moesten worden of hoe de frontjes op de kades moesten niet matchten met het plaatje, maar dat heb ik zelf uitgedokterd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:08

bij mij is zelfs de keuken van IKEA, die zat er al in toen ik het kocht en is zeker 25 jaar oud, ik heb niet de moed om hem te vervangen. Moet er niet aan denken zelfs!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:35

Ik ben wel fan van Ikea. Zelf vind ik het niet mooi om alles van Ikea te hebben maar ik kom er zeer regelmatig :j

Kijk ook vaak op MP/Facebook of er dingen te koop zijn die ik graag wil hebben.
Zo heb ik voor een mooie prijs de Hovet spiegel op de kop kunnen tikken. Die stond al een tijd op mijn verlanglijst maar vind deze nieuw te duur O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:50

@haffiefreak: als de kast een front heeft van 80x120 en de deuren zijn 2x40x120 dan vallen de deuren óp de kastbody, dus heb je niets nodig om te zorgen dat ze niet naar binnen vallen. Wél kun je tussen de gesloten deuren 'doorkijken' naar binnen omdat deuren altijd een mm ruimte nodig hebben om langs elkaar te kunnen als er eentje open gaat.
Om ze goed/blijvend te laten sluiten kan het nodig zijn om iets van een magneetje aan de binnenkant te bevestigen... of hij moet nét iets achterover hellen zodat de zwaartekracht voldoende is :D