Headset die geen druk op hoofd geeft.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Headset die geen druk op hoofd geeft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 12:50

Voor mijn werk als klantenservice medewerker ben ik op zoek naar een fijne headset. Ik werk vanuit huis (al vanaf voor de corona) nu heb ik via mijn werkgever wel een gekregen die erg fijn is. Maar doordat nu veel meer vanuit huis werken is de verbinding slecht geworden via de pc en worden de inkomende gesproken doorverbonden naar mobiele telefoon. (Kost mij dus niks zijn inkomende gesprekken en gebruik mijn oude mobiel hiervoor)

Nu past die fijne headset niet op mijn mobiel omdat die via usb gaat. En een tussenstuk van usb naar usb c werkt niet. Al geprobeerd.

Via mijn werk zijn ze al aan het kijken of ze wat hebben of mogelijk is voor mij, maar is weg lastig. Dus nu ook zelf op zoek.
Ik kan wel vergoeding krijgen hier voor. Maar helaas niet een heel groot bedrag.

Wat ik zoek is een die helemaal over mijn oren heen gaat en niet te veel druk geeft. Ook niet boven op mijn hoofd. Ik heb diensten van 8 uur en als het druk is dus ook bijna 8 uur op. Als het rustig is doen ik hem tussendoor even af.

Verder zou het fijn zijn als hem op mute kan zetten voor als ik moet niezen of iets. Verder gebruik ik die functie niet dus niet een harde eis.

Voor de koptelefoon heb ik deze aansluiting nodig voor mijn telefoon 3.5mm jack 4 polig of bleutooth.

In ears zijn vaak te groot voor mij en bijven niet goed zitten. Maar sta ik wel voor open.

Maar liefst niet te duur aangezien ik maar klein deel vergoed krijg.

Iemand tips?

Dit is die ik fijn vind. Gelijke met de juiste aansluiting vind ik alleen rond de 200 euro en dat is te duur.

Afbeelding

iirrssjjee

Re: Headset die geen druk op hoofd geeft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:53

Ik heb er 1 van Turtle Beach, ik gebruik hem om te gamen, maar vind hem ideaal! Microfoon kan je omhoog klappen om te muten. Ik kan m gerust uren ophouden tijdens het gamen. Gaat dan even af om bv eten of drinken te pakken, maar verder houd ik hem gewoon op!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:01

Heb je ook al een adapter van USB naar mini jack geprobeerd?

Wij hebben op werk headsets van Sennheiser. Ik vind ze heel fijn en kan die makkelijk 7 à 8 uur op m'n hoofd hebben zonder dat het gaat irriteren, maar die voldoet totaal niet aan wat je vraagt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:35

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:40

Ik heb een jabra, super ding.
Maar de mijne valt niet over mijn oren, het zijn kleine kussentjes.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:44

Dammie schreef:
Ik heb een jabra, super ding.
Maar de mijne valt niet over mijn oren, het zijn kleine kussentjes.

Ik heb ook een kleine(te) Jabra Evolve als hierboven gelinkt. Bij mij geeft hij op sommige dagen wel teveel druk op mijn hoofd dat ik er hoofdpijn van krijg. En dan heb ik hem hooguit een uur aan een stuk op.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:49

Ik heb jaren lang een Hyper X gehad. Meer een gaming headset maar vond hem super fijn. Nooit hoofdpijn van gehad en ook op mijn kleine hoofd goed verstelbaar. Alleen niet draadloos dus recent een roze Razer Kitty headset gekocht. Deze is draadloos maar zou ik niet aanraden omdat de Led oortjes hem wat zwaarder voor op je hoofd maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:01

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:26

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:26

Ik raad je aan om wanneer het mogelijk is. Headset te passen/testen, bijvoorbeeld bij de mediamarkt.
Sinds ieders hoofd is verschillend en wat de ene zegt geeft geen druk , geeft wel druk bij een ander.

Ik heb zelf een Steelseries headset.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 89775.html

Ik heb deze uitgekozen: geeft minste druk op mijn hoofd en past over mijn oren.
Ik heb gebruik hem op de pc maar ook op mobiel via speciale kabel die je erbij krijgt.(3.5 mm mini-jack)