Waar vind je goede kwaliteit eetkamerstoelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Waar vind je goede kwaliteit eetkamerstoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 10:23

In een zoektocht naar nieuwe eetkamerstoelen begin ik vast te lopen. Ik heb enorm fijne stoelen, alleen, de bekleding laat los en ondanks dat ze nog altijd fijn zitten, wordt het wel wat vervelend dat alle kleding onder de zwarte dingetjes zit.

Nieuwe stoelen dus! Maar dat is lastig. Ik ben lang en mijn eetkamertafel is hoog. En de meeste stoelen zijn tegenwoordig gemaakt voor mensen van 1.45 en kleiner geloof ik -O- . Ze zijn te laag voor een tafel van een meter hoog, de zitting is te kort. En de kwaliteit is zo matig. Het voelt zo slap allemaal.

Wie weet nog winkels waar kwalitatieve goede stoelen worden verkocht? Waar moet ik zoeken?

Dido2316

Re: Waar vind je goede kwaliteit eetkamerstoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:25

Wij hebben nieuwe eettafelstoelen bij Montél gekocht waar we heel tevreden over zijn. De stoelen zijn in meerdere hoogtes te krijgen, maar op de standaardhoogte zitten zowel ik (1.62m) als mijn vriend (1.96) prima. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:35

Mijn stoelen komen gewoon van de Leenbakker. Inmiddels ruim 10 jaar oud, heel veel gebruikt en eigenlijk zijn ze nog als nieuw (behalve de wieltjes die er steeds onderuit vallen :') )
Mijn vriend is 1.93 en vindt ze ook prima zitten.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:50

De Zitmaxx in Ter Aar! 15.000 m2, uitstekende hulp door verkopers en ze nemen alle tijd voor je. Ik heb zelf de Fiore waar van je de poten tot 6 cm kunt verhogen of verlagen, onbewust gekozen. Ik denk dat ze goed met je mee kunnen denken als je zegt dat je de stoelen op een specifieke hoogte wil. Alle stoelen kunnen in heel veel verschillende kleuren/soorten stof, leer of kunstleer worden geleverd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:02

Eijerkamp.
Wij hebben stoelen van Henders en Hazel. Fijn merk en kwalitatief goed.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:04

Is het geen optie om je huidige stoelen opnieuw te laten bekleden?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:08

Waarom laat je de stoelen niet opnieuw bekleden? Wellicht ben je dan nog wel goedkoper uit dan wanneer je nieuwe stoelen van dezelfde kwaliteit moet kopen?
Dan ga ik er uiteraard even vanuit dat de rest van de stoel nog wel in orde is :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:28

Wij hebben (achteraf bleek hele dure) stoelen gekregen van mijn oom en tante (Linteloo) en die opnieuw laten vullen en bekleden. In totaal 8 stoelen laten doen voor €800. Zij hadden er ook al 15 jaar op gezeten geloof ik.

We kenden het merk niet, maar schrokken ons rot toen we daarop zochten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:39

8nnemiek schreef:
Mijn stoelen komen gewoon van de Leenbakker. Inmiddels ruim 10 jaar oud, heel veel gebruikt en eigenlijk zijn ze nog als nieuw (behalve de wieltjes die er steeds onderuit vallen :') )
Mijn vriend is 1.93 en vindt ze ook prima zitten.

Hier ook leenbakker en wel voor 15€ per stuk in de sale. Nu 5 jaar oud en nog perfect.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:42

Gaby schreef:
De Zitmaxx in Ter Aar! 15.000 m2, uitstekende hulp door verkopers en ze nemen alle tijd voor je. Ik heb zelf de Fiore waar van je de poten tot 6 cm kunt verhogen of verlagen, onbewust gekozen. Ik denk dat ze goed met je mee kunnen denken als je zegt dat je de stoelen op een specifieke hoogte wil. Alle stoelen kunnen in heel veel verschillende kleuren/soorten stof, leer of kunstleer worden geleverd.

Ohh die vond ik verschrikkelijk :D
Wij zijn geslaagd bij de Bommel.
In meerdere winkels op ontelbaar veel stoelen gezeten, maar toch elke keer terug bij die ene stoel van de Bommel.

In eerste instantie niet wat we zochten, we wilde namelijk echt geen armleuning. Maar ze zitten heerlijk en doordat ze draaibaar zijn is het juist onwijs fijn dat ze wel armleuning hebben!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:06

Wij zijn tweemaal goed geslaagd bij 'Huus' en 'de Bommel'.

(Apeldoorn-Rotterdam)