In mijn sociale huurwoning ligt een kliklaminaatvloer die zijn beste tijd gehad heeft; hij raakt steeds iets meer beschadigd. Ik mag een nieuwe parket- of laminaatvloer leggen als ik maar een isolerende ondervloer aan (rubber of kunststof folie) met een kwaliteitsniveau geluidsisolatie van minimaal 10 dB aanbreng.
Ik moet een nieuwe vloer kiezen, maar ik raak gewoon compleet het overzicht kwijt

De vloer moet zeer slijtvast zijn. Ik heb eetkamerstoelen met wieltjes waar ik veel aan zit te werken en ik zit het liefst op de zelfde plek (want prachtig uitzicht buiten), maar dan krijgt zo'n vloer veel te voorduren. Er zitten nu deuken in de vloer en ik gebruik zo'n lelijke vloerbeschermer, waar allemaal stof/viezigheid onder komt te liggen (beschermer was geleverd als rol, misschien heeft het daar mee te maken)
Ook moet hij onderhoudsvriendelijk zijn (al kun je technische gezien altijd iemand inhuren om de parketvloer te behandelen natuurlijk). Daarnaast moet hij robotdweilbestendig zijn. (Ik heb de Braava Jet m6)
Prijs is van ondergeschikt belang - ik heb liever iets duurders wat decannia meegaat dan iets wat na 10 jaar weer moet worden vervangen. Ik woon hier geweldig, dus ik zie mezelf hier niet vertrekken.
En wat doe je dan met je spullen? Wat hebben jullie gedaan?
Alle spullen inpakken en elders opslaan? Of schuif je de spullen van kamer tot kamer, wat me lastiger lijkt met een tweepersoonsbed en een Visthus kledingkast van 216 cm hoog en 122 cm breed? Die zullen dan toch uit elkaar moeten?
Ik dacht eraan om een week vrij te nemen voor het verhuizen van spullen. Is een week genoeg voor het leggen van een vloer?