Laptop internetsnelheid niet stabiel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Laptop internetsnelheid niet stabiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 11:15

Hey!

Ik heb een vraag. Ik heb een (ik gok) 6 jaar oude HP laptop, maar de laatste tijd is die simpelweg niet stabiel. De wifi verbinding is super, het signaal op mijn telefoon 2 streepjes, maar waar ik op ieder apparaat gewoon vlot internetpagina's kan laden, lukt dat op mijn laptop maar wisselend. Net liep telkens alles wat ik probeerde te laden weer vast, terwijl als ik nu iets Google het weer vrij vlot gaat. Ik heb niet gek veel tabbladen openstaan, meestal 3 a 4, waarvan 1 Youtube, op de automatische kwaliteit (720p). Op het ene moment kan ik liedjes luisteren/filmpjes kijken, zonder dat hij vastloopt, terwijl het soms per liedje wel 4x vastloopt. Ik heb geen virussen, de opslagruimte van het apparaat gebruik ik maar voor de helft, mijn internetsnelheid is vrij gangbaar voor wat ik op Google vindt, maar daar merk ik niets van.
Wat zou ik allemaal kunnen checken, voor ik het besluit moet nemen een nieuwe laptop te nemen? :') Want ik vind het best storend dat ik op elk apparaat een stabiele verbinding heb, terwijl dat op mijn laptop niet het geval is, maar als het iets is wat ik zelf kan fixen prefereer ik dat natuurlijk boven het kopen van een nieuwe laptop :Y)

Alvast bedankt!

Mizora

Re: Laptop internetsnelheid niet stabiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:28

Je kan kijken of een losse wifi-ontvanger wat toe gaat voegen. Soms worden de interne ontvangers wat minder en het is al snel goedkoper dan een nieuwe laptop.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:49

Al aan de kabel geprobeerd kan veel schelen ?

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:26

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met mijn telefoon. Kan prima Netflix kijken op de tv, thuiswerken op de laptop geen enkel probleem, maar telefoon (een Samsung A50) geeft regelmatig aan dat ik geen internet heb. Heel vreemd! Ik lees even mee...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:28

Ik herken het. Heb het zelf met mijn telefoon in huis. doordat er zoveel muren tussen mij en het modem zit, wordt de verbinding heel instabiel/slecht. Je zou eventueel een wifi versterker in je huis aan kunnen schaffen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:31

Heb je je laptop al opnieuw opgestart?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:33

Hoe is het met je CPU gebruik?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:55

Ik heb ook een HP van ongeveer dezelfde leeftijd, twee jaar geleden refurbished gekocht. Alles prima, behalve de stabiliteit van de internetverbinding. Bij mij viel hij ook daadwerkelijk weg. Ik heb de wifi een paar keer opnieuw geïnstalleerd, de hardware, dus, en dat heeft enorm geholpen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:05

Wat ik kan aanraden is om bekabeld HP assistent te downloaden en laten draaien. Even alles laten checken en bijwerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:33

Heb je toevallig Ziggo?
Wij hadden hetzelfde probleem, we hadden pieken en dalen. In 5 minuten tijd ging de downloadsnelheid van zegge 175 mbps naar 18mbps en weer terug. Zo konden ze nooit goed zien waar het aan scheelde, want elke keer als we belden was het goed. Het was enkel op onze laptops zo. Ook met kabel. We hebben inmiddels wifi versterkers, van die boxen en het probleem is opgelost.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 12:36

Ik hoop dat ik iedereen heb geantwoord (: alvast hartelijk dank voor de antwoorden.

@Mizora: thanks voor de tip, ik ga daar voor kijken!
@office: Aan de kabel ervaarde ik geen problemen, die is alleen een tijdje terug gesneuveld en toen niet vervangen x) Alleen dit probleem ervaar ik nog maar kort.
@Maureen95: Ik meen dat we die hebben, maar ik heb geen idee. Ik zal het eens vragen als mijn vader niet aan het werk is.
@Achterom: Yup, nu draait die bijvoorbeeld best prima, maar met de momenten erg traag (het posten van het hele topic heeft een ruime minuut geduurd zeg maar...)
@Matheno: er staat basissnelheid 2,20 GHZ, open ik daadwerkelijk Youtube (en niet zoals nu op de achtergrond) schiet hij wel over deze waarde heen. Is dat dan de boosdoener?
@Prrrr: thanks voor de tip! Als ik wat meer tijd heb ga ik me daar ook eens in verdiepen, want dat lijkt me nogal een dingetje als leek.
@Speedfiets_2: ik ga daar ook eens naar kijken, thanks!
@Mindim: Yup. hier ook Ziggo. Recent een nieuwe router gehad, toen leek het wel wat beter te zijn dan met de oude router, maar gewoonweg niet erg stabiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:20