Voor mijn werk moet ik enkele instructievideo's maken waarin ik opnames van mijn scherm maak en deze bewerk met teksten en pijlen en dergelijke. Nu gebruik ik hiervoor gewoon heel simpel de Xbox game bar die standaard op mijn laptop staat (Windowsknop + G). Dit werkt helaas niet goed, omdat pop-ups etc niet in de opname verschijnen. Als ik dus een filmpje maak van mijn handelingen in Excel, dan zie je wel alles wat ik in doe in het werkblad, maar als ik een submenu open zoals 'dubbele waarden verwijderen' of 'tekst naar kolommen' dan zie je dat submenu niet.
Heeft iemand tips hiervoor in de vorm van een (gratis) programma die wel alles toont wat ik op dat moment zelf ook zie?
Alvast heel erg bedankt!
Anoniem
Geplaatst: 10-11-21 10:32
OBS studio wordt veel gebruikt
Plukje
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-21 11:24
Bizzybijtje schreef:
OBS studio wordt veel gebruikt
Thanks! Die laat inderdaad wel alles zien, maar jeetje, voor dit programma is een hele studie nodig! Het is me gelukt schermopnames te maken, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Als iemand nog een idee heeft voor een programma waar iets minder intelligentie voor gevraagd wordt; graag!
Volgens mij kan je met Greenshots ook een heel eind komen
8nnemiek
Geplaatst: 10-11-21 11:28
Haha osb is best ingewikkeld inderdaad, maar als je het eenmaal door hebt kun je er wel heel veel mee. Quicktime is ook ideaal voor schermopnames. Ik weet alleen niet of ie op Windows dezelfde functies heeft als op Mac, dat zou je even moeten testen.
Heel dummy en on-nerd proof; start een vergadering (met alleen jezelf) in teams, deel je scherm en start de opname. Na stoppen even wachten tot de video downloadbaar is en voila; video beschikbaar van alles wat je op je scherm deed
OBS is wel heel fijn als je het onder de knie hebt! Zoveel mogelijkheden wat je daarmee kunt creëren. Een paar tuts op YT kijken en je bent een echte pro.