Electrische boiler die aangezet kan worden voor warm water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Electrische boiler die aangezet kan worden voor warm water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 18:27

Omdat ik beneden geen gas heb en een badkamer aan het maken ben zoek ik een boiler die op vraag warm water kan leveren. Oftewel ik zet hem aan en een half uur of uur later heb ik warm water zodat ik kan douchen of in bad gaan. In de camper hebben we een zelfde principe en ik weet dat er op stallen soms ook zo warm water geregeld kan worden. Daar zit een 10 l boiler in genoeg voor twee personen om te douchen. Maar ik heb een klein bad dus ik vermoed dat ik een 30/50 liter nodig heb.

Alleen welke boiler heb ik dan nodig?

Er zijn er zo ontzettend veel te koop. Aangezien ik hem het liefst zelf installeer ivm de kosten als dat lukt heeft het weinig zin te informeren bij installatiebedrijven. Die geven me alleen de kosten inclusief installatie vanaf 1100 euro to veel en veel meer. Daar wordt ik niet veel wijzer van. -O-

Brainless

Re: Electrische boiler die aangezet kan worden voor warm water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:28

Een doorloopboiler maakt het water alleen warm wanneer er vraag naar is en houdt niet 10/20 liter continu op temperatuur.
Dat is de goedkoopste oplossing en je hebt onbeperkt warm water.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:37

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:40

Ik heb in de paardenstal een kleine, simpele boiler van de Gamma hangen.. Staat normaal op vorstbeveiliging, en als ik warm water nodig heb draai ik een half uur van tevoren aan de knop voor een hogere temperatuur.

Hoe groot de boiler moet zijn kun je uitrekenen, als je de temperatuur van het water uit de boiler, uit de kraan en van het badwater weet, en de inhoud van het bad.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-11-21 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:44

ikke schreef:
https://www.stiebel-eltron.nl/nl/produc ... omers.html

Een van de betere fabrikanten van dit soort spul.

Heb je een voldoende zware aansluiting? 6 - 10kW is eerder regel dan uitzondering voor dit soort apparaten.

Dit merk hebben wij ook inderdaad. Doet het altijd zonder problemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 18:47

Ik heb geen idee wat precies de zwaarte is van de aansluitingen. Morgen duik ik in de meterkast. De groepen zitten niet heel logisch verdeeld. :+ en na anderhalf jaar weet ik nog steeds niet precies welk stopcontact bij welke groep hoort. Ik weet dat de keuken twee of drie verschillende groepen is. De gang beneden is gekoppeld aan de douche boven en de grootste twee slaapkamers. De bijkeuken zit deels bij de keuken deels apart en een stukje bij de woonkamer. :))

Toen de stopcontacten in die ruimte zijn verbeterd/gerepareerd en de toen al ontdekte verstopte stroompunten is de electricien aardig aan het puzzelen geweest om de juiste dingen stroomloos te krijgen en te fixen. Er zitten daar naast de wasmachine en droger op een eigen groep nog twee stopcontacten. Een in gebruik voor de electrische kachel in de slaapkamer erachter en een ongebruikte die gekoppeld is aan een stopcontact in de keuken (die wordt alleen voor de stofzuiger gebruikt en incidenteel opladen van een telefoon) . Die ongebruikte is volledig nieuw aangelegd/hersteld. De keukenkant was zichtbaar de bijkeukenkant was losse draadjes in de muur. %)

Een boiler die gewoon stroomloos kan en stekker er in aanzetten en opwarmen zou het fijnste zijn.

Ik heb de link aangeklikt. Ik zou een compact doorstromer nodig hebben. Een kraan voor warm water, meteen op het apparaat de temperatuur regelen zou helemaal super zijn. :P Maar ja welke dan.de keuze is ook dan enorm.