Jullie gasverbruik

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:12

Zit jij bij Essent?
[/quote]
Ja, zo bijzonder ook dat er zo veel verschil tussen zit met andere mensen met Essent.[/quote]

Nou dat is echt heel gek, ik zou er een belletje aan wagen!
Dat er concurrentie is tussen energiebedrijven begrijp ik maar toch niet bij klanten onderling. Ook omze stroom is goedkoper zie ik nu. Zit je nog niet zolang bij Essent, of ben jij over gegaan van een vast contract naar een flexibel contract?
Ben benieuwd naar reden

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:19

manzano schreef:
karrij schreef:
Krijg net een mail van Essent dat de kuub gas per 1 juli van 1.11 euro per kuub naar 1.51 per kuub gaat, forse verhoging maar ik schrik er nog niet van.
Morgen worden er weer 4 kuub hout geleverd voor aankomend winter. ook dit is iets duurder geworden maar betaal nu voor 4 kuub hout 225.00 euro.

Oh dat is flink goedkoper dan Eneco.


Hoeveel gaan jullie betalen dan?

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:26

Afbeelding
Afbeelding
Zo blij dat ik net op tijd de boel heb vastgezet voor 5 jaar. Helemaal met ons verbruik...

Sansevieria
Berichten: 4225
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:32

Fokfanaat, hier precies hetzelfde, net twee maanden eerder.
Zo blij dat ik 5 jaar heb genomen. Tegen het advies consumentenbond in.

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:34

Hier 3 jaar vast, in sept 21 afgesloten dus nog tot sept 24 veilig. Maar goed, eens moeten we er allemaal aan geloven. Ze zeggen dat de prijzen hoog blijven voor de aankomende jaren zeker.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:42

we krijgen dit jaar nog nieuwe kozijnen en glas, gaan de buitengevel helemaal laten isoleren en over 5 jaar verwacht ik niet dat de kids nog thuiswonen, dus ik denk dat iig ons verbruik dan ook veel minder zal zijn.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:42

Sansevieria schreef:
Fokfanaat, hier precies hetzelfde, net twee maanden eerder.
Zo blij dat ik 5 jaar heb genomen. Tegen het advies consumentenbond in.


dan heb je vast een beter tarief.

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:55

Nou dan hebben jullie inderdaad mazzel zeg, fijn.

Hoop niet dat er veel kleine energie bedrijven de aankomende jaren over de kop gaan, dan komen er nog meer mensen in de problemen, dan kom je alleen nog voor het allerhoogste tarief in aanmerking vrees ik.

Sansevieria
Berichten: 4225
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:43

fokfanaat schreef:
Sansevieria schreef:
Fokfanaat, hier precies hetzelfde, net twee maanden eerder.
Zo blij dat ik 5 jaar heb genomen. Tegen het advies consumentenbond in.


dan heb je vast een beter tarief.


Nee, niet echt.
Maar hoe dan ook erg blij mee, als ik de horrorverhalen om me heen hoor.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:45

Helaas heb ik maar een 1 jarig vast contract... ben dus in december de sjaak

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:15

1,51 euro per m3 gas is toch helemaal niet veel ? Ik lees overal over prijzen tussen de 2 en 3 euro ?!

Sansevieria
Berichten: 4225
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:18

@Purny, en zo zal het nog meer mensen vergaan ben ik bang :(

Er werd eind vorig jaar toch ook op verschillende sites gezegd, neem geen lange vaste contracten, die prijzen zullen vast snel weer gaan dalen, dan zit je onnodig lang vast aan dure prijzen %)

Nou ik blij dat ik zo eigenwijs ben, en het toch zo lang mogelijk vast heb gezet, ondanks de 0.20 cent per kuub gas meer.

Men adviseerde bij het failliet gaan van onze eerste energie leverancier ook om geen incasso te storneren, dat mocht niet en kreeg je de deurwaarder op je dak :wave:
Ammehoela, zo blij dat ik ook daar gewoon mijn ding heb gedaan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:37

Wij hebben ook een Nest, deze staat uit vanaf half april tot eind oktober. Daartussen hebben we hem op minimum 13 graden staan en op bepaalde tijden gaat de thermostaat automatisch naar 19 graden. Ik vind het zelf wel handig, je kunt altijd van afstand de verwarming aanzetten. Bij mijn vorige baan deed ik de verwarming altijd aan voordat ik van werk naar huis reed. Dan was bij thuiskomst het huis warm. Het enige jammere is, vind ik dat als de thermostaat 19 graden bereikt, dat die blijft jojoën. Dus slaat weer aan bij 18,5 graden, dan weer uit bij 19 graden en dan weer aan bij 18,5 graden. Als we in het voor- of najaar een hele dag weg zijn dan doe ik de thermostaat pas aan als we richting huis gaan. Dat is dan ook weer het nadeel, als je het vergeet dan kom je thuis in een koud huis...

Marcella

Berichten: 36843
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:53

Heb ouderwets knoppen draaien. :+

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:11

Hier ook ouderwets knop draaien. Maar dat is een kwestie van routine toch?

Met 12 zonnepanelen wil ik ook gaan kijken naar airco’s als koeling/verwarming naast de cv en houtkachel. En hopelijk eind dit jaar/begin volgend jaar boven kunststof kozijnen met dubbel glas én een nieuwe cv ketel die ik graag wil combineren met een electro boiler en keukenboilertje. Mijn zonnepanelen leverden in maart al meer op dan ik verbruik :)

Mijn maandtermijn is €165 (Greenchouce sinds nov ‘21, 5 jaar vast) gebaseerd op een historisch verbruik van 2000 kuub gas. Als ik dit jaar doorreken dan kom ik voor ‘22 aan 1400 kuub, dus dat scheelt nogal.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:17

karrij schreef:
Nou dat is echt heel gek, ik zou er een belletje aan wagen!
Dat er concurrentie is tussen energiebedrijven begrijp ik maar toch niet bij klanten onderling. Ook omze stroom is goedkoper zie ik nu. Zit je nog niet zolang bij Essent, of ben jij over gegaan van een vast contract naar een flexibel contract?
Ben benieuwd naar reden

Sinds december variabel, al 11 jaar klant. Ik ga er vanmiddag eens achteraan bellen waar dat verschil in zit.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:19

Zonnebloem wat een mooie prijzen heb je!
Ongelooflijk

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:21

Moet je nagaan dat er klanten zijn bij Essent die variabel nog minder betalen.

Over het stroom krijgen we nog extra korting omdat we al meer dan 10 jaar klant zijn.

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:52

zonnebloem18 schreef:
Moet je nagaan dat er klanten zijn bij Essent die variabel nog minder betalen.

Over het stroom krijgen we nog extra korting omdat we al meer dan 10 jaar klant zijn.


Ja dat van stroom dat hebben wij ook, ik ben wel benieuwd met welke reden ze komen waarom jullie meer betalen dan andere klanten.

Zag het bedrag van 1.51 hier al vaker voorbij komen

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:33

zonnebloem18 schreef:
Moet je nagaan dat er klanten zijn bij Essent die variabel nog minder betalen.

Over het stroom krijgen we nog extra korting omdat we al meer dan 10 jaar klant zijn.


Ik ga vanaf 1 juli voor electra €0,29 betalen en voor gas € 1,51. Is inmiddels een verdubbeling van vergeleken met juli 2020.
De tarieven zijn volgens mij ook per regio anders.

Ook al meer dan >10 jaar klant en al heel lang variabel. Denk dat het scheelt van welk tarief je begonnen bent en vanuit daar x% verhoging krijgt.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:02

Chubby schreef:
Hier ook ouderwets knop draaien. Maar dat is een kwestie van routine toch?


Ik leerde denk ik op mijn 5e dat ik de knop naar 20 graden mocht zetten. En vanaf m'n 8/9/10e hadden we een programmeerbare thermostaat.
Zie dan die routine maar eens aan te brengen, ik ben daar in ieder geval te chaotisch voor :')

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:14

Wij hadden vroeger als kind al zo'n digitale die je kon programmeren.. die stond op 16 als we weg waren, en werd op 17,5 gezet als we thuis kwamen.. en o wee als we hem stiekem naar 18 graden draaiden :')

Nu staat onze thermostaat gewoon standaard op 16 graden, en bijverwarmen doe ik alleen als we het te koud krijgen, en dan met de elektrische kachel. Maar dat is best een vervelend ding want die instelling is niet heel nauwkeurig.. de ene keer springt ie netjes uit bij 17 graden, de andere keer zit ik achter mijn bureau te zweten en zie ik ineens dat het al 19 graden is :')

Marcella

Berichten: 36843
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:28

Chubby schreef:
Hier ook ouderwets knop draaien. Maar dat is een kwestie van routine toch?

Enige routine die ik nu heb is alles uit veel te warm in huis om kachel aan te hebben. Iemand boven mij heeft wel de kachel aan gezien de buizen naar boven warm zijn.

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:59

Wij zijn in november verhuisd naar een appartement en in ons oude huis hadden we een Toon.
We hebben dus totdat we de nieuwe Toon kregen aardig wat gas verbruikt omdat we steeds vergaten de thermostaat lager te zetten als we naar bed gingen :=

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:01

chanicha schreef:
Wij zijn in november verhuisd naar een appartement en in ons oude huis hadden we een Toon.
We hebben dus totdat we de nieuwe Toon kregen aardig wat gas verbruikt omdat we steeds vergaten de thermostaat lager te zetten als we naar bed gingen :=

:D
Mag ik brutaal zijn en vragen aan wat voor bedrag ik dan moet denken wat je meer kwijt was door het af en toe te vergeten? Kan ook per pb als je dat prettiger vindt!
Want ik krijg het dus niet in mijn systeem dat ik er aan denk om dat ding steeds een zwiep te geven, ik ben opgegroeid met een klokthermostaat die automatisch ging :o Ik vergeet het constant, en ik ben toch benieuwd hoe lang het dan zou duren ook voordat je zo'n ding weer terug hebt verdiend zeg maar. Voor mij is de aanschaf een hoop geld vandaar al die vragen.

Trouwens, voor wie zo'n ding hebben, kan je die makkelijk zelf installeren of moet daar iemand voor langs komen?