Jullie gasverbruik

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:00

ClaudiaHS schreef:
Ik zag op het maandoverzicht dat wij in mei 23 kuub gas hebben verbruikt, wij zijn met 5 personen.
T.o.v 2021, toen 159 kuub. Dus een flink verschil.

Kreeg al een melding in de app dat ik het voorschotbedrag moest gaan aanpassen van €174 naar €88. Dacht het niet he.



lekker gevoel is dat he, wij vorig jaar 50 kuub in mei nu iets van 12 of 13
nou was de maand mei dit jaar ook best warm,dat scheelt ook

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:40

ClaudiaHS schreef:
Ik zag op het maandoverzicht dat wij in mei 23 kuub gas hebben verbruikt, wij zijn met 5 personen.
T.o.v 2021, toen 159 kuub. Dus een flink verschil.

Kreeg al een melding in de app dat ik het voorschotbedrag moest gaan aanpassen van €174 naar €88. Dacht het niet he.

Ik al maanden van de 90 naar 0. Laat ik mooi staan voor december als ik mijn afrekening krijg

Marcella

Berichten: 36845
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:02

Ladygiroc schreef:
Hier 22m3 met z'n 2e.

Moet wel zeggen dat het vanmorgen maar 14 graden was beneden. :brr:

Van mij mag de temp wel weer wat omhoog 's nachts.

Van mij niet heerlijk. Heb ook al weken geen kachel aan. Alle roosters open en balkondeur staat of open, haakje op knip. En overdag raampje woonkamer op de knip of open. :+

Bij mij was voorschot ook flink naar beneden bij gesteld, maar gewoon weer op de oude bedragen laten zetten. Kreeg nu ook weer een leuk bedrag terug en dat houd ik er toch liever in dan moeten bijbetalen.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:04

purny schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik zag op het maandoverzicht dat wij in mei 23 kuub gas hebben verbruikt, wij zijn met 5 personen.
T.o.v 2021, toen 159 kuub. Dus een flink verschil.

Kreeg al een melding in de app dat ik het voorschotbedrag moest gaan aanpassen van €174 naar €88. Dacht het niet he.

Ik al maanden van de 90 naar 0. Laat ik mooi staan voor december als ik mijn afrekening krijg


Wij krijgen ergens eind januari de afrekening. Loopt jammer genoeg ook ons vaste tarief af, dus ben benieuwd wat het maandbedrag dan gaat worden.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:06

manzano schreef:
Wij 88m3 met 2 personen in een label A huis met de verwarming uit.
Gaat echt nergens over. Er is alleen geen afspraak te krijgen met een CV monteur. Ze reageren niet eens of bellen niet terug.
En ja we hebben wel een bad enzo, maar dan nog is het echt te veel.


Ik verwacht niet dat wij veel lager uitkomen met 2 personen. Vorig jaar was 76m3 in mei. We hebben dit jaar wel eerder de verwarming teruggezet naar 19, dus die springt niet meer aan. Maar gebruik van een bad kost veel warm water en dus veel gas.

Je kan even kijken bij je cv of de waterdruk hoog genoeg is. En op welke stand het warm water staat. Deze hoeft niet superwarm te staan.

viphorse

Berichten: 1516
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:10

Wij hier 14m3 gas dus valt mee

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:15

Hier gister een mail van vandebron dat variabel nog variabeler gaat worden. Benieuwd wel met welk bedrag ze gaan komen. Net even gekeken naar mijn huidige contract en die moet met 10 euro omhoog. Dus ik vraag mij echt af wat de tarieven gaan worden. (1 pers huishouden, energielabel D, rijtjeswoning uit 1955 met zonnepanelen) Zou nu op 190 uit moeten komen volgens hen.... }:0

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:02

Esther_ schreef:
manzano schreef:
Wij 88m3 met 2 personen in een label A huis met de verwarming uit.
Gaat echt nergens over. Er is alleen geen afspraak te krijgen met een CV monteur. Ze reageren niet eens of bellen niet terug.
En ja we hebben wel een bad enzo, maar dan nog is het echt te veel.


Ik verwacht niet dat wij veel lager uitkomen met 2 personen. Vorig jaar was 76m3 in mei. We hebben dit jaar wel eerder de verwarming teruggezet naar 19, dus die springt niet meer aan. Maar gebruik van een bad kost veel warm water en dus veel gas.

Je kan even kijken bij je cv of de waterdruk hoog genoeg is. En op welke stand het warm water staat. Deze hoeft niet superwarm te staan.


Terug gezet naar 19, dat is toch best hoog? Had je de thermostaat nog hoger staan dan 19? Bij ons staat de thermostaat altijd op 14 of 15.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:18

karrij schreef:
Terug gezet naar 19, dat is toch best hoog? Had je de thermostaat nog hoger staan dan 19? Bij ons staat de thermostaat altijd op 14 of 15.

In de winter op 20,5 en met heel veel ramen wel nodig. Denk dat het scheelt dat we vloerverwarming hebben, die wordt niet warm als je de verwarming op 15 hebt staan.
Op 19 staat de verwarming bij ons uit van april tot eind september. Omdat we veel glas hebben warmt het overdag snel op.

Marcella

Berichten: 36845
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:23

Gas en Stroom betaal ik 60 euro per maand en kreeg dus zo'n 200 euro terug.
Blokverwarming betaal ik 80 euro per maand en kreeg dus zo'n ruime 350 euro terug.
Water betaal ik zo'n 12 euro per maand en daar moet ik jaarlijks een paar tientjes bijleggen. Heb ik al geprobeerd aan te passen, maar weigeren ze.

1 Persoonshuishouden.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:12

Volgens de Oxxio app in mei 43 kuub gas.
Ben alleen, eensgezinswoning met laag energielabel. Dik tevreden dus!

Sinds ik een slimme meter heb, ergens oktober vorig jaar geplaatst geloof ik... Heb ik een veel lager verbruik heb ik het idee. Maandbedrag ook omlaag gezet van 152 naar 94 euro.
September 2023 krijg ik pas een nieuw contract, hopelijk is de meeste sores dan wat van de baan...

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:21

12 m3 in mei verbruikt.
Rijtjeshuis met 3 personen.

Maar mijn warmwater staat op 55 graden en in de eco stand waarbij hij op de momenten dat we niet thuis zijn, nog minder verbruikt.

Qua nieuw contract heb ik geluk. Ik werk zelf bij een leverancier en wij mogen in een collectief.

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:43

Een vraag tussendoor, merken jullie veel verschil in kosten en of comfort met slimme thermostaat zoals bijvoorbeeld Tado of Google Nest?

Ik ben aan het overwegen of ik daar mijn vakantiegeld aan uit zou willen geven. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat welke je dus steeds handmatig omhoog en weer omlaag moet zetten (als je zou willen dat hij in de nacht kouder staat als overdag bijvoorbeeld). Merk je daar veel van in je energieverbruik, als je hem in de nacht (in de herfst en winter) in de nacht een paar graden kouder zet?

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:47

Telpeva schreef:
Een vraag tussendoor, merken jullie veel verschil in kosten en of comfort met slimme thermostaat zoals bijvoorbeeld Tado of Google Nest?

Ik ben aan het overwegen of ik daar mijn vakantiegeld aan uit zou willen geven. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat welke je dus steeds handmatig omhoog en weer omlaag moet zetten (als je zou willen dat hij in de nacht kouder staat als overdag bijvoorbeeld). Merk je daar veel van in je energieverbruik, als je hem in de nacht (in de herfst en winter) in de nacht een paar graden kouder zet?



Wij hebben Nest,al een aantal jaar, bevalt ons heel goed.
Heeft al best veel kuub aan gas bespaard.
Je kunt een heel aantal voorkeur standen ingeven.
Hij staat bij ons standaard op 14 graden.

ook op afstand te bedienen met je mobiel, super handig

Zo duur zijn ze geloof ik ook niet, zo'n 200 euro bij bol
Laatst bijgewerkt door karrij op 02-06-22 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4225
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:49

Telpeva schreef:
Een vraag tussendoor, merken jullie veel verschil in kosten en of comfort met slimme thermostaat zoals bijvoorbeeld Tado of Google Nest?

Ik ben aan het overwegen of ik daar mijn vakantiegeld aan uit zou willen geven. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat welke je dus steeds handmatig omhoog en weer omlaag moet zetten (als je zou willen dat hij in de nacht kouder staat als overdag bijvoorbeeld). Merk je daar veel van in je energieverbruik, als je hem in de nacht (in de herfst en winter) in de nacht een paar graden kouder zet?

Yup, hier een evohome, ook via de app.
Bespaart, en is comfort en gemak.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:02

Wij hebben in mei 8m3 gas gebruikt.
4 personen oud huis , thermostaat staat op 15 graden, koken inductie.
Wel de laatste week van mei op vakantie geweestdus dar scheelt wel wat gas op douchen
Binnenkort krijgen we spouwmuur isolatie.

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:37

Ik heb een slimme thermostaat sinds vorig jaar december. Ik ben zeker minder gaan verbruiken. Via de app op mijn telefoon kan ik alles in de gaten houden. Ik heb hem ook gekoppeld aan Google home dus ik kan hem zelfs op mijn stem bedienen.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:43

Afbeelding
Onze tarieven gaan ook omhoog. Nog niet zo dramatisch als ik bij anderen heb gezien.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:58

Telpeva schreef:
Een vraag tussendoor, merken jullie veel verschil in kosten en of comfort met slimme thermostaat zoals bijvoorbeeld Tado of Google Nest?

Ik ben aan het overwegen of ik daar mijn vakantiegeld aan uit zou willen geven. Momenteel heb ik een simpele Honeywell thermostaat welke je dus steeds handmatig omhoog en weer omlaag moet zetten (als je zou willen dat hij in de nacht kouder staat als overdag bijvoorbeeld). Merk je daar veel van in je energieverbruik, als je hem in de nacht (in de herfst en winter) in de nacht een paar graden kouder zet?


500 kuub gas bespaard in het eerste jaar...

Altijd een thermostaat gehad die op programma liep, in mijn eigen huis zat er een hele simpele thermostaat.
Fantastische uitgave geweest dus :D

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:59

Wij hebben 18m3 verbruikt in mei met z'n tweeën. Ik ga regelmatig in bad. We zitten bij Eneco en gaan naar €2 per m3. :(

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:05

Wij gaan van € 1.11 naar € 1.51 per m3 per 1 juli, vandaag mail gehad van Essent. Heb al jaren variabel tarief.

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 01:22

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/sG7RE0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze tarieven gaan ook omhoog. Nog niet zo dramatisch als ik bij anderen heb gezien.


Zit jij bij Essent?

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 01:24

Tierania_ schreef:
Wij gaan van € 1.11 naar € 1.51 per m3 per 1 juli, vandaag mail gehad van Essent. Heb al jaren variabel tarief.


Wij precies hetzelfde, dit valt nog mee als ik andere bedragen bij anderen lees

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 01:33

Wij gaan per 1 juli van € 1.14 naar € 1.45 per kuub gas (Energiedirect).

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 06:51

karrij schreef:
zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/sG7RE0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze tarieven gaan ook omhoog. Nog niet zo dramatisch als ik bij anderen heb gezien.


Zit jij bij Essent?

Ja, zo bijzonder ook dat er zo veel verschil tussen zit met andere mensen met Essent.