ongewenste e-mail

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

ongewenste e-mail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 18:15

Ik krijg nu sinds 2 weken mail van een prijsvoordeel site. meerdere keren per dag.
Nu staat er bovenaan op die site de mogelijkheid om je uit te schrijven. Maar is dat veilig ? Ik heb er ook nog nooit voor ingeschreven.

Maureen95

Re: ongewenste e-mail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:15

Als je het niet vertrouwd, kan je de mail altijd naar je spam verplaatsen. Je krijgt het dan niet meer in je primaire inbox binnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:28

Verplaatsen naar "ongewenste mail" of "spam" of druk op Blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:29

Maris schreef:
Ik krijg nu sinds 2 weken mail van een prijsvoordeel site. meerdere keren per dag.
Nu staat er bovenaan op die site de mogelijkheid om je uit te schrijven. Maar is dat veilig ? Ik heb er ook nog nooit voor ingeschreven.

Ik heb ook last van dat soort mails. Op uitschrijven klikken hielp hier niet. Bij gmail kun je gewoon markeren als spam.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 18:32

[***] schreef:
Maris schreef:

Ik heb ook last van dat soort mails. Op uitschrijven klikken hielp hier niet. Bij gmail kun je gewoon markeren als spam.

Ik geloof niet dat dat kan in hotmail. Alleen markeren als ongewenste mail, maar dan komen ze afentoe toch nog binnen in de IN box.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:33

Aha, ik gebruik nooit hotmail, dus dat wist ik niet. Dan kan je je gewoon uitschrijven voor de email

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 18:39

rien10 schreef:
Aha, ik gebruik nooit hotmail, dus dat wist ik niet. Dan kan je je gewoon uitschrijven voor de email

Maar [***] hierboven zegt dus dat dat niet gaat/ niet helpt. Plus ik vraag me dus af of dat uitschrijven veilig is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:40

Je kunt ‘m naar ongewenste mail of spam oid verplaatsen en dan in die map aangeven dat het om spam gaat en dat je de afzender wil blokkeren.
In je browser, althans. De app gebruik ik niet, dus geen idee.
Ik zou niet uitschrijven, dan weten ze dat je mailadres bestaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:41

Welke site gaat het om?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:44

Maris schreef:
rien10 schreef:

Maar [***] hierboven zegt dus dat dat niet gaat/ niet helpt. Plus ik vraag me dus af of dat uitschrijven veilig is.

Ik kan me niet voorstellen dat het onveilig is. Dat het niet werk, ok, dat is naar. Maar onveilig?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:36

Ik heb een periode gehad dat ik heel veel spam mail kreeg (20 per dag) ik heb me toen overal voor uitgeschreven. Ik kreeg toen de tip om dat niet te doen, omdat je de mail daarvoor moet openen en zij zo ‘kunnen zien’ dat het mail account actief is. Ik weet niet of het waar is, maar het heeft niet gewerkt. Ik krijg nog steeds heel veel spam mail binnen, zeker 5 per dag. :x

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:03

Stel regels in voor automatisch opruimen, alles van afzender x meteen naar de prullenbak

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:20

Ik plaats ook altijd alles in de spam. Helaas veranderen ze vak het mailadres waardoor ze alsnog in de normale inbox komen

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:24

Sinds de hack bij het openluchtmuseum, waarbij ze ook mijn gegevens hebben gekregen, heb ik ook bijna elke dag spam-mail. Heel vervelend.
Bij hotmail kan je 'gesprek negeren' aanvinken. Dan verdwijnt de mail van dat emailadres in het vervolg meteen in de prullenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:25

Giolli schreef:
Ik heb een periode gehad dat ik heel veel spam mail kreeg (20 per dag) ik heb me toen overal voor uitgeschreven. Ik kreeg toen de tip om dat niet te doen, omdat je de mail daarvoor moet openen en zij zo ‘kunnen zien’ dat het mail account actief is. Ik weet niet of het waar is, maar het heeft niet gewerkt. Ik krijg nog steeds heel veel spam mail binnen, zeker 5 per dag. :x

Los daarvan kun je ook gewoon beter niet op linkjes klikken in vage emails. Het beste is om het gewoon als spam te markeren en te verwijderen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 14:33

amber15 schreef:
Bij hotmail kan je 'gesprek negeren' aanvinken. Dan verdwijnt de mail van dat emailadres in het vervolg meteen in de prullenbak.

Dank je !

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:21

rien10 schreef:
Verplaatsen naar "ongewenste mail" of "spam" of druk op Blokkeren.

Ik heb geblokkeerd. Nu krijg ik mails binnen waarboven staat: deze mail is afkomstig van een geblokkeerde afzender. Grrrrrrrr