Welke houtsoort is dit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Welke houtsoort is dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 16:41

Even een specifieke vraag over het hout wat in onderstaande foto gebruikt wordt als steunbalken. Ik dacht dat het olijfhout is, maar ik kan het verder niet vinden op internet. Er wordt ook cactushout genoemd, maar ook dat kan ik niet vinden. Ik doel dus op de houtkleurige balken, maar ik weet niet of de witte balken van hetzelfde hout zijn. Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb toevallig iemand gevonden die met olijfhout werkt, ik heb hem ook gevraagd om advies.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:06

Ik heb het idee dat de steunbalken van dezelfde houtsoort zijn als de liggende balken onder het dak, alleen dan white wash.
Olijvenbomen ken ik alleen als vrij lage, dikke, grillige bomen. Niet als dit soort smalle, hoge bomen.
Lastig te zien ook doordat de bast er helemaal vanaf is. Zou het niet gewoon dennehout kunnen zijn? Dat zijn vaak van die heel smalle, rechte, hoge bomen.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Welke houtsoort is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:12

Gezien de vele knoesten denk ik aan dennenhout

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:14

Mijn stiefvader heeft even gekeken en die vermoed dst het berkenstamnen zijn maar hij is nog even aan het googelen
Edit: hij weet het zeker! (Is hout bewerker)
Hij zegt ook dat he hier goed kastanjestammen voor kan gebruiken dat geeft ook een beetje dezelfde uitstraling

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 18:36

Jilletje schreef:
Mijn stiefvader heeft even gekeken en die vermoed dst het berkenstamnen zijn maar hij is nog even aan het googelen
Edit: hij weet het zeker! (Is hout bewerker)
Hij zegt ook dat he hier goed kastanjestammen voor kan gebruiken dat geeft ook een beetje dezelfde uitstraling


Wat fijn, ik ga eens kijken. Kastanje zie je veel voorbij komen maar geeft net niet dezelfde sfeer :)