Gaskachel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Gaskachel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 17:35

Hoi, ik ben even benieuwd naar praktische tips.

Ik huur een studio en hier hangt nog steeds een gaskachel aan de muur (echt niet meer van deze tijd, maar ja..). Ik zou heel graag een CV ketel willen, om de volgende redenen:

- de gaskachel voelt niet echt veilig (i.v.m. koolmonoxide, zelfs al heb ik een melder.. maar toch), ik voel me er ook niet prettig bij om aan te laten als ik weg ga. Maar dan wordt m'n studio super koud.
- het raam moet altijd open i.v.m. koolmonoxide, dus dan tocht het ook gelijk weer.
- het kost enorm veel gas / geld om de studio warm te krijgen..

en bovendien is het niet milieu vriendelijk.

Echter.. zouden dit genoeg redenen zijn voor de woningbouwvereniging om de gaskachel te vervangen voor een cv? Ik wil ze opbellen en proberen te overtuigen.. maar ik weet niet of ze er hierom verplicht om zijn.

Ook is deze gaskachel pas vorig jaar geplaatst (het is dus nog wel een nieuwe), en wordt wel goed onderhouden.

Iemand tips voor evt. nog meer argumenten die ik kan gebruiken? Ik wil toch zo veel mogelijk proberen. Alvast bedankt!! :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gaskachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:10

Een studio, dat is waarschijnlijk een vrij kleine ruimte? In zo’n geval zou ik gewoon een elektrisch kacheltje overwegen.
Zelf verwarm ik onze woonkamer met een simpele sfeerhaard, ziet er leuk uit en het verwarmt de ruimte snel en goedkoper dan met een cv.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gaskachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:17

Een electrische kachel kun je echter ook niet aan laten wanneer je niet thuis bent.

Ik vind zelf gaskachels erg prettige warmte geven en de moderne kachels zijn veilig. Maar met de huidige gasprijzen idd niet goedkoop. Daarentegen is de prijs voor electriciteit ook enorm gestegen en een cv-ketel werkt ook op gas.

Je kunt je woningcorporatie mailen met je zorgen en wensen. Of ze verplicht zijn cv aan te leggen, dat denk ik niet, maar wie weet staan ze er best wel voor open.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 19:24

_San87_ schreef:
Een electrische kachel kun je echter ook niet aan laten wanneer je niet thuis bent.

Ik vind zelf gaskachels erg prettige warmte geven en de moderne kachels zijn veilig. Maar met de huidige gasprijzen idd niet goedkoop. Daarentegen is de prijs voor electriciteit ook enorm gestegen en een cv-ketel werkt ook op gas.

Je kunt je woningcorporatie mailen met je zorgen en wensen. Of ze verplicht zijn cv aan te leggen, dat denk ik niet, maar wie weet staan ze er best wel voor open.


Hmm.. ja, het gaat er vooral om voor als ik weg ga. Vind het een fijner idee om de CV op een lage stand te hebben dan dat ik de gaskachel aan moet laten :)

Elektrisch kacheltje heb ik eens gehad maar daarvan ging de elektriciteitsprijs echt 3x omhoog. Dat is dus ook geen optie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:26

IsaCalixa schreef:
_San87_ schreef:
Een electrische kachel kun je echter ook niet aan laten wanneer je niet thuis bent.

Ik vind zelf gaskachels erg prettige warmte geven en de moderne kachels zijn veilig. Maar met de huidige gasprijzen idd niet goedkoop. Daarentegen is de prijs voor electriciteit ook enorm gestegen en een cv-ketel werkt ook op gas.

Je kunt je woningcorporatie mailen met je zorgen en wensen. Of ze verplicht zijn cv aan te leggen, dat denk ik niet, maar wie weet staan ze er best wel voor open.


Hmm.. ja, het gaat er vooral om voor als ik weg ga. Vind het een fijner idee om de CV op een lage stand te hebben dan dat ik de gaskachel aan moet laten :)

Elektrisch kacheltje heb ik eens gehad maar daarvan ging de elektriciteitsprijs echt 3x omhoog. Dat is dus ook geen optie.

Snap ik, ik zou een gaskachel ook niet aan laten staan. Al kan het volgens mij wel, er zit behoorlijk wat beveiliging op, zelfs op die oude van mij.