Voor bij ons in huis zijn we op zoek naar een 'verplaatsbare thermostaat'. Ik weet dat het bestaat, alleen kan ik verschrikkelijk weinig vinden over verschillende typen/modellen en wat nou fijn werkt.
De situatie: wij hebben een hele fijne houtkachel beneden, onze keuken/eetkamer en woonkamer kunnen daar prima mee verwarmd worden. Vaak hebben we alleen 's avonds even de kachel aan en als het echt heel fris is in het weekend ook de hele dag. Nu is ons huis behoorlijk goed geïsoleerd, waardoor ook overdag de verwarming niet aanslaat (thermostaat hangt tussen de woonkamer en eetkamer). Dat resulteert in een vrij koude bovenverdieping, waar de badkamer en slaapkamers zich bevinden.
Normaal gesproken niet zo'n probleem, dikke pyjama aan en dan gaat slapen prima, maar zelf vind ik het niet zo fijn (mijn man vindt het heerlijk overigens
). Nu is er een baby op komst, dus heb ik hem zo ver dat we een oplossing moeten hebben om die bovenverdieping toch ook lekker warm te krijgen. Nu hebben we gehoord dat er dus 'verplaatsbare' thermostaten zijn, die je bijvoorbeeld op de badkamer of babykamer neer zet, waardoor de CV toch gaat werken om die ruimtes te verwarmen.Wie heeft er tips of ervaringen met zo'n ding en kan mij helpen met de zoektocht?
.
.