Verplaatsbare thermostaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Verplaatsbare thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 16:07

:wave:

Voor bij ons in huis zijn we op zoek naar een 'verplaatsbare thermostaat'. Ik weet dat het bestaat, alleen kan ik verschrikkelijk weinig vinden over verschillende typen/modellen en wat nou fijn werkt.

De situatie: wij hebben een hele fijne houtkachel beneden, onze keuken/eetkamer en woonkamer kunnen daar prima mee verwarmd worden. Vaak hebben we alleen 's avonds even de kachel aan en als het echt heel fris is in het weekend ook de hele dag. Nu is ons huis behoorlijk goed geïsoleerd, waardoor ook overdag de verwarming niet aanslaat (thermostaat hangt tussen de woonkamer en eetkamer). Dat resulteert in een vrij koude bovenverdieping, waar de badkamer en slaapkamers zich bevinden.

Normaal gesproken niet zo'n probleem, dikke pyjama aan en dan gaat slapen prima, maar zelf vind ik het niet zo fijn (mijn man vindt het heerlijk overigens :') ). Nu is er een baby op komst, dus heb ik hem zo ver dat we een oplossing moeten hebben om die bovenverdieping toch ook lekker warm te krijgen. Nu hebben we gehoord dat er dus 'verplaatsbare' thermostaten zijn, die je bijvoorbeeld op de badkamer of babykamer neer zet, waardoor de CV toch gaat werken om die ruimtes te verwarmen.

Wie heeft er tips of ervaringen met zo'n ding en kan mij helpen met de zoektocht? :).
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 03-10-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Re: Verplaatsbare thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:09

Wij hebben vorige week een tado thermostaat met slimme radiatorknoppen aangeschaft.

Kost wel wat, maar tot nu toe heel tevreden over.

We kunnen elke kamer apart verwarmen en dit instellen volgens schema.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:40

Je hebt dat ook van honeywell Evohome geloof ik. Idd niet erg goedkoop maar bijzonder prettig. Elke ruimte afzonderlijk in te stellen. Nu met het thuiswerken heb ik de verwarming op mijn werkkamer aan en in de rest van het huis niet. Voorheen kon dat niet omdat de thermostaat-voeler in de woonkamer zei, verwarming aan is niet nodig terwijl ik dat in de werkkamer wel nodig vond :o .
Installateur gaf de voorkeur aan honeywell omdat zij altijd goed bereikbaar zijn mochten er problemen zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:06

Het klinkt alsof nieuwe thermostaatknoppen voor de radiatoren een betere oplossing zou kunnen zijn. Dan kan je gewoon per ruimte instellen wat de ideale temperatuur is.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 19:00

De Honeywell Evohome was ik inderdaad tegen gekomen, wel wat aan de prijzige kant, maar als het goed werkt is het prima. Het lastige er aan vind ik weer dat ik niet perse een hele luxe zone-regeling ofzo nodig heb. Het moet boven op de douche en de slaapkamers gewoon ergens tussen de 18 en 20 graden zijn in de winter, in plaats van 15 :').

@Zonnebloem, dat is inderdaad ook nog een optie. Dat hadden we eerder ook, voordeel daarvan was dat het inderdaad per ruimte prima te regelen was. Ik weet alleen niet of onze ketel daar mee overweg kan, dat ga ik eens uitzoeken!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:41

Wij hebben een cv-ketel van Vaillant met een losse thermostaat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:45

lieke2 schreef:
Je hebt dat ook van honeywell Evohome geloof ik. Idd niet erg goedkoop maar bijzonder prettig. Elke ruimte afzonderlijk in te stellen. Nu met het thuiswerken heb ik de verwarming op mijn werkkamer aan en in de rest van het huis niet. Voorheen kon dat niet omdat de thermostaat-voeler in de woonkamer zei, verwarming aan is niet nodig terwijl ik dat in de werkkamer wel nodig vond :o .
Installateur gaf de voorkeur aan honeywell omdat zij altijd goed bereikbaar zijn mochten er problemen zijn.

Plus bij de evohome is een losse verplaatsbare unit te krijgen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:46

Ik zou ook voor tado gaan met slimme radiatoren knoppen. Zo kan je per ruimte de temperatuur bepalen. Voordeel is dat je klein kan beginnen en uit kan breiden na behoefte.

Ik heb er zelf een en ben er zeer tevreden over, als je kan wachten, met Black Friday zijn er altijd aanbiedingen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:48

ik heb bij de evohome niet overal losse thermostaatknoppen, alleen in de ruimten waar ik de temperatuur apart in wil stellen. In mijn geval dus de woonkamer en werkkamer. De andere ruimten hebben gewone standaardknoppen en daar worden de radiatoren warm wanneer de verwarming aan gaat. Slaapkamer hoeft hier niet (extra) verwarmd te worden en de douche is snel warm bij douchen :+

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:20

Wij hebben deze :
Honeywell Chronotherm Wireless klokthermostaat CMS927B1015

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:21

De nefit thermostaat heeft een kachel functie, dan compenseert hij voor de warmte in de huiskamer.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:26

Vraag is wat TS precies zoekt, alleen een verplaatsbare thermostaat ( maar wat doet dat en lost het jouw probleem op) of dat ze ruimtes afzonderlijk kan verwarmen?

Wellicht informatie inwinnen bij een installateur om zo je opties te onderzoeken? Gewoon eens bellen en uitleggen wat je hebt maar vooral, wat wil je?