Welke telefoon past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Welke telefoon past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 11:16

Hallo,
Ik weet dat er ooit een algemeen topic over was maar ik krijg die niet gevonden (of is niet meer actief?)

Ik heb al 4 jaar mijn Huawei P10 maar die begint nu toch wat kuren te krijgen (te oud voor sommige updates?). Zag ooit eens wat voorbij komen dat Huawei ook over stapt op een eigen Appstore etc en dat zie ik niet zo zitten.

Nu zat ik wat rond te kijken voor een nieuwe telefoon en het is zo belachelijk duur :=
Ik zoek:
- een (zeer) goede camera, kunnen inzoomen zonder dat er teveel kwaliteit vanaf gaat.
- een goede batterij
- middelmaat, geen L of XL model.

De bovenste 2 eisen zijn geen probleem. Ik vind veel telefoons voor rond de 500 / 600 euro. Máár die zijn allemaal heel groot.

Zoek ik op alle 3 de eisen, kom ik boven de 800 euro uit.. := en dat ga ik niet doen.
Consessies op de batterij wil ik best doen maar niet op de (zoom) camera of het formaat.

Evt een iPhone is een optie maar liever niet. Ik heb een Samsung laptop, onbekend merk oortjes en de aanschaf van een lader etc is volgens mij dan ook veel duurder.

Iemand tips? :=

Achterom

Re: Welke telefoon past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:23

Het formaat is op dit moment gewoon heel lastig. Zelf heb ik nu een motorola G 5G en daar ben ik erg tevreden over (goede camera!), maar het is gewoon wel een heel groot bakbeest. Aangezien ik niets beters kon vinden en ik erg tevreden ben over motorola an sich ben ik toch hiervoor gegaan.
Mijn man wilde perse een kleiner formaat, die heeft nu een sony ericsson, maar dat is toch echt een mindere telefoon. Zowel in gebruik in het algemeen, als qua camera.

Voor mijn werk heb ik een iphone, op zich niet gek hoor (al werk ik liever met android), maar ik vind die telefoons vaak toch wel erg duur in verhouding met hun prestaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:29

Ik heb een Google pixel en ben er erg tevreden mee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 15:56

Achterom schreef:
Het formaat is op dit moment gewoon heel lastig. Zelf heb ik nu een motorola G 5G en daar ben ik erg tevreden over (goede camera!), maar het is gewoon wel een heel groot bakbeest. Aangezien ik niets beters kon vinden en ik erg tevreden ben over motorola an sich ben ik toch hiervoor gegaan.
Mijn man wilde perse een kleiner formaat, die heeft nu een sony ericsson, maar dat is toch echt een mindere telefoon. Zowel in gebruik in het algemeen, als qua camera.

Voor mijn werk heb ik een iphone, op zich niet gek hoor (al werk ik liever met android), maar ik vind die telefoons vaak toch wel erg duur in verhouding met hun prestaties.

Motorola hoor ik ook steeds meer over en er staat me iets bij dat die ook in normaal formaat te vinden zijn.. thanks voor de tip

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:34

Ik heb een Xiaomi Redmi en dat bevalt prima.
Vrijwel gelijke specs als de (veel duurdere) samsung telefoons.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:40

Ik heb de Xiaomi note 10s en ben er heel tevreden over. De camera is heel goed, beter dan mijn Samsung A50 had.

Hij is ook niet belachelijk duur en heeft veel ruimte. Hij is ook snel en ik heb nog geen nadeel negatieve punten gevonden ( hij is ietsje zwaarder dan mijn zusje haar Huawei, misschien kan dat een nadeel zijn, maar voor mij is dat het niet )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:56

Ik heb de Google Pixel 4a 5G en die voldoet aardig aan je eisen. Niet belachelijk groot, prima batterijduur en Pixels staan bekend om de goede camera. De 5G versie is dan de beste optie, die heeft grotendeels dezelfde updates als de nieuwere Pixel 5 maar hij is iets kleiner. Ik zie trouwens wel dat 'ie flink duurder is geworden, hij kost nu €635. In Duitsland zijn Pixels vaak wel goedkoper.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 14:02

De Xiaomi telefoons zien er ook heel goed uit, zeker voor die prijs! Maar helaas vallen ze allenaal in de categorie 'heel groot'.. wat een onzin |o

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:31

Als je de telefoon een beetje als de Huawei wilt houden, dan is de oppo wel een optie :)
Wel iets grotere telefoon indd.
Ik heb zelf die overstap ook gemaakt, nog geen moment spijt van gehad