Spaarrekening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 18:47

Hmm, geen idee of ik hier goed zit….

Weet iemand dit toevallig?
Ik zit jaren bij de rabobank, maar wegens redenen wil ik over stappen!
Ik heb nu ook momenteel een spaarrekening naar lopen. Deze hebben we destijds zo kunnen zetten dat je op de rekening wel geld kan overmaken, maar niets eraf kan halen.

En stel dat ik bv over 3 maanden een nieuwe koelkast oid nodig heb, even kan bellen of langsgaan bij de bank, om de spaarrekening open te zetten, geld kunnen overboeken naar mijn betaalrekening, en daarna weer terug vast kan zetten zodat ik er geen geld meer kan afhalen.

Iemand enig idee? Ik kom steeds op een “deposito” uit, maar dat is niet wat ik wil.

De reden dat ik dit wil doet er niet toe, en hoef daar ook geen gezever over. Dit is niet banketstaaf bedoeld, maar zeg het er alvast wel bij! :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:50

Is het niet het makkelijkste om gewoon even de Rabo te bellen? :P

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:55

Jij wilt geld vast zetten op een rekening, maar er in geval van nood wel bij kunnen. Dakannie :+ Althans niet boetevrij. Geld opnemen van een rekening met een vaste looptijd kost altijd boeterente.

Je zet óf je geld vast (depositorekening of ander vorm) óf je spaart (met op dit moment 0% rente) direct opneembaar en je kunt er ieder moment bij.

Deposito's zijn meestal wél zonder boete opneembaar bij het afsluiten of aflossen van een hypotheek, maar verder staat je geld daar echt vast.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:56

Kan je via die app de rekening niet aanpassen zodat je er geld vanaf kan halen? Als dat niet kan dan zou ik inderdaad de bank even bellen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:58

Ibbel schreef:
Jij wilt geld vast zetten op een rekening, maar er in geval van nood wel bij kunnen. Dakannie :+ Althans niet boetevrij. Geld opnemen van een rekening met een vaste looptijd kost altijd boeterente.

Je zet óf je geld vast (depositorekening of ander vorm) óf je spaart (met op dit moment 0% rente) direct opneembaar en je kunt er ieder moment bij.

Deposito's zijn meestal wél zonder boete opneembaar bij het afsluiten of aflossen van een hypotheek, maar verder staat je geld daar echt vast.

Dat is niet waar, gok dat TS deze heeft:

https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... odesparen/

Maar gok dat dit niet zomaar meer te regelen is.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:01

MarlindeRooz schreef:
Ibbel schreef:
Jij wilt geld vast zetten op een rekening, maar er in geval van nood wel bij kunnen. Dakannie :+ Althans niet boetevrij. Geld opnemen van een rekening met een vaste looptijd kost altijd boeterente.

Je zet óf je geld vast (depositorekening of ander vorm) óf je spaart (met op dit moment 0% rente) direct opneembaar en je kunt er ieder moment bij.

Deposito's zijn meestal wél zonder boete opneembaar bij het afsluiten of aflossen van een hypotheek, maar verder staat je geld daar echt vast.

Dat is niet waar, gok dat TS deze heeft:

https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... odesparen/

Maar gok dat dit niet zomaar meer te regelen is.


Dit heb ik ook. Vind het wel handig. Je kan er niet zomaar aankomen en voor sparen op de lange termijn slim.

Denk dat TS een bank zoekt die zoiets zelfde heeft alleen dan wel opneembaar ?
Dan is het hele idee van je spaarrekening vast zetten er natuurlijk af. Dan kom je gewoon op een spaarrekening uit

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:13

Ik had eerst mijn spaargeld bij een andere bank, die kon ik niet op mijn telefoon benaderen (want ik had de app niet) en als ik dan echt mijn geld wilde moest ik dus via de computer. Is zoiets misschien een idee? Dan is de drempel wat hoger .

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:18

Ik heb bij de rabobank gewoon mijn betaal en spaarrekening en kan met mijn spaarrekening zo terugboeken naar mijn betaalrekening. Ik zou gewoon de bank morgen eens bellen, die kunnen het vast fixen hoe jij het wil!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:42

Amado7 schreef:
Ik heb bij de rabobank gewoon mijn betaal en spaarrekening en kan met mijn spaarrekening zo terugboeken naar mijn betaalrekening. Ik zou gewoon de bank morgen eens bellen, die kunnen het vast fixen hoe jij het wil!


Dit heb ik idd ook.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 20:32

Cayenne schreef:
Is het niet het makkelijkste om gewoon even de Rabo te bellen? :P


Want?
Dit heb ik nu, en ik zit bij de rabobank. Maar er zijn diverse redenen dat ik weg wil bij rabobank. Dus ik snap je reactie even niet helemaal…

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 20:33

Ibbel schreef:
Jij wilt geld vast zetten op een rekening, maar er in geval van nood wel bij kunnen. Dakannie :+ Althans niet boetevrij. Geld opnemen van een rekening met een vaste looptijd kost altijd boeterente.

Je zet óf je geld vast (depositorekening of ander vorm) óf je spaart (met op dit moment 0% rente) direct opneembaar en je kunt er ieder moment bij.

Deposito's zijn meestal wél zonder boete opneembaar bij het afsluiten of aflossen van een hypotheek, maar verder staat je geld daar echt vast.


Uh, wat ik bedoel kan wel, want dat heb ik nu bij de rabobank ook.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 20:35

MarlindeRooz schreef:
Ibbel schreef:
Jij wilt geld vast zetten op een rekening, maar er in geval van nood wel bij kunnen. Dakannie :+ Althans niet boetevrij. Geld opnemen van een rekening met een vaste looptijd kost altijd boeterente.

Je zet óf je geld vast (depositorekening of ander vorm) óf je spaart (met op dit moment 0% rente) direct opneembaar en je kunt er ieder moment bij.

Deposito's zijn meestal wél zonder boete opneembaar bij het afsluiten of aflossen van een hypotheek, maar verder staat je geld daar echt vast.

Dat is niet waar, gok dat TS deze heeft:

https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... odesparen/

Maar gok dat dit niet zomaar meer te regelen is.


Nee, dit is het niet. Want ik weet natuurlijk niet 30 dagen of 90 dagen van te voren of ik geld nodig heb.
Dan is dus die depositorekening. Die ik dus NIET bedoel/niet wil.

Als ik bv nu bel van goh mn spaarrekening moet even open, en over een uur weer dicht zodat ik geld over kan boeken, dan deden ze dit gewoon, en dat is dus wat ik nu ook weer wil. Maar heb inmiddels met ABN contact gehad en die hebben dit dus wel nog wat ik bedoel.

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:58

Maar waarom wil je hem niet gewoon open hebben dat je er altijd bij kan dan?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:10

De ABN vind ik persoonlijk een rotbank.

Ik heb een spaarrekening bij de ASN waar ik als het aan de orde is op maandag t/m vrijdag naar kan bellen.
Als ik dan alle cijfers netjes kan opnoemen (rekening nummer ASN, mijn postcode, geboortedatum, en 'mijn oude girorekening') heb ik hetzij dezelfde, hetzij de volgende dag het geld op de ING staan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 21:31

Janneke2 schreef:
De ABN vind ik persoonlijk een rotbank.

Ik heb een spaarrekening bij de ASN waar ik als het aan de orde is op maandag t/m vrijdag naar kan bellen.
Als ik dan alle cijfers netjes kan opnoemen (rekening nummer ASN, mijn postcode, geboortedatum, en 'mijn oude girorekening') heb ik hetzij dezelfde, hetzij de volgende dag het geld op de ING staan.


BedAnkt voor je reactie!
Mag ik vragen waarom je ABN een rotbank vind?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:42

1) Puur persoonlijk hebben ze twee keer een fout gemaakt (mbt overboekingen).
2) Ik zit al jaren principeel bij een bank die niet belegt in apartheid (dat deed de ABN tot het regime viel, sprak oma) of fossiele brandstof (om iets hedendaagsers te noemen).

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 22:58

Voor de pb’s die ik krijg; periodesparen is het ook niet.

Ik heb het nu gewoon bij de rabobank en is dus ook geen periodesparen ed…..

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:12

Naar welke bank zou je willen overstappen?
Vraag die betreffende bank ( of meerdere banken ) of er bij hun mogelijk is wat jij graag wilt en maak daar je keuze uit?

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 06:37

Banyu schreef:
Voor de pb’s die ik krijg; periodesparen is het ook niet.

Ik heb het nu gewoon bij de rabobank en is dus ook geen periodesparen ed…..

Heb je überhaupt gevraagd aan de rabobank of jouw wensen mogelijk zijn?

Volgens mij kunnen zij dat gewoon bieden hoor..

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:26

Ik heb een spaarrekening bij regiobank. Kan er geld op zetten maar als ik er geld af wil halen moet ik langs het kantoor.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 19:43

yvje86 schreef:
Ik heb een spaarrekening bij regiobank. Kan er geld op zetten maar als ik er geld af wil halen moet ik langs het kantoor.


Zonder deposiet?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:46

Ja, is gewoon een spaarrekening waar ik eigenlijk altijd geld vanaf kan halen (door met het bankpasje waar de spaarrekening aan gekoppeld is naar de bank te gaan. Dan kan ik aangeven hoeveel ik op wil nemen en dan wordt dat direct naar de gekoppelde betaalrekening van de ING overgemaakt).

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 22:49

yvje86 schreef:
Ja, is gewoon een spaarrekening waar ik eigenlijk altijd geld vanaf kan halen (door met het bankpasje waar de spaarrekening aan gekoppeld is naar de bank te gaan. Dan kan ik aangeven hoeveel ik op wil nemen en dan wordt dat direct naar de gekoppelde betaalrekening van de ING overgemaakt).


Thanks, ga ik hier ook eens naar kijken! Dankjewel :)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:27

yvje86 schreef:
Ik heb een spaarrekening bij regiobank. Kan er geld op zetten maar als ik er geld af wil halen moet ik langs het kantoor.

Kan ook met "Mijn regiobank" online.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Spaarrekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:45

Ik ben bij de ING, ik kan zo via mijn ING app of via inloggen op de website geld van mijn gewone rekening op mijn spaarrekening, zetten en omgekeerd. Staat er dan ook direct op, geen wachttijd oid.