Vliegen verjagen met ultrasoon geluid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

Vliegen verjagen met ultrasoon geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 09:53

Jullie verklaren me misschien voor gek met mijn vraag, maar ik weet het even echt niet, dus ben benieuwd naar ervaringen.

We hebben de paarden aan huis en dat geeft toch wel extra vliegen in huis. Voor de ramen hebben we goede horren, maar voor de deur is het nog wel even een dingetje. We hebben al verschillende dingen geprobeerd, maar vliegen komen er nog steeds doorheen.

Nu heeft mijn man een apparaatje gezien waarbij de vliegen met een ultrasoon geluid zouden verjagen. Klinkt ideaal. Nu heb ik nog nooit een vlieg met oren gezien, dus was even aan het googlen geslagen om te kijken hoe vliegen horen, maar dat is nu het ding, als ik het goed begrijp horen vliegen dus niks. Ja, een speciaal soortje en dat is niet de vlieg die we hier in huis hebben…mijn vraag is dus of mensen ervaring hebben met dit soort apparaatjes en vliegen. Werkt het echt? Gaat het dan om de trilling ofzo?

Als er mensen nog tips en trucs hebben voor een goede vliegwering voor de deur dan is dat ook heel welkom. Er moeten huisdieren vrij door naar binnen en buiten kunnen lopen. Verder is het een gewone deur, geen speciale maten of dubbele deuren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:01

Wij wonen in de polder aan het IJsselmeer, dus ook ontzettend veel vliegen. Vorig jaar hebben we een split airco aangeschaft en sindsdien eigenlijk nagenoeg geen vliegen meer in huis. Ze schijnen een hekel te hebben aan airco.

Die ultrasone dingen werken net zo goed als die geluiden tegen mollen en katten. Niet dus. :')

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 11:58

Matheno dank voor je reactie. Ik zal eens kijken bij een split airco. Airco is natuurlijk sws ook goed idee tegenwoordig!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:54

Elsje123 schreef:
Matheno dank voor je reactie. Ik zal eens kijken bij een split airco. Airco is natuurlijk sws ook goed idee tegenwoordig!

Ja, echt de moeite waard hoor!
Het is even een investering, maar wij hebben er inmiddels al heel erg veel plezier van gehad.
Geld dubbel en dwars waard.

Kloesje

Re: Vliegen verjagen met ultrasoon geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:50

Wij hebben nu een apparaatje van flybusters staan en hebben echt nauwelijks nog vliegen in huis, ook echt een aanrader :)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 16:45

Dank voor de tip Kloesje, ik ga er eens naar kijken!