[Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:40

Ik kom ook volgen Marjan! Had het een beetje meegekregen in het Funda topic, maar nogmaals van harte gefeliciteerd!!! *\o/*
Overigens herkenbare tafereeltjes, wij hebben een huis uit 1932 gekocht...
Afbeelding

Afbeelding
:=

In ieder geval veel succes met verbouwen!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 21:42

Renee1991 schreef:
Ik kom ook volgen Marjan! Had het een beetje meegekregen in het Funda topic, maar nogmaals van harte gefeliciteerd!!! *\o/*
Overigens herkenbare tafereeltjes, wij hebben een huis uit 1932 gekocht...
[ [url=m/PCJ1az.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9rE4Ss.jpg]Afbeelding[/url] ]
:=

In ieder geval veel succes met verbouwen!


Hahaha jaaaa tegeltjes als aanrechtblad ook zo’n ouderwets iets. Net als de keuken bij m’n oma.

Jullie ook succes :D

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:04

MarjanB schreef:
Dit zou ook kunnen, dit is met dat tussen muurtje. Of ze moet onder de spant van 2 meter door… weet niet of dat te laag is? Zie een foutje in de foto wordt 6,5 bij 4 dan

[ [url=m/yPve3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou het stukje tot het muurtje bijvoorbeeld kunnen voorzien van een voerplek voor hooi.
Bijvoorbeeld een plek aan elke kant, zodat er ruimte is en niet direct oogcontact tijdens het eten (sommige paarden vinden daar wat van, zoals die twee taarten van mij).

Maar hoe je dat indeelt, hangt ook weer af van hoe de paarden met elkaar om gaan.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 22:11

Ja verder wil ik niet heel veel in de stal hebben, althans laat ze maar lopen voor eten buiten en als het qua weer slechter is dan wat meer binnen aanbieden. Er zal alleen nog iets van water bij komen en twee plekken voor hooi. Dus eigenlijk wel een mooi idee zo :)

Kaatje blijft soms gewoon wat gek en niet in te schatten. Maar goed tot nu toe gaat het met oudere rustige zelfverzekerde pony’s en paarden goed. Onrustige zenuwachtige dieren moet ze niks van hebben.

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 23:05

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning, wat een mooie plek! *\o/*

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:05

Wat een leuk project! Ik ben zelf al 7 jaar bezig met nog een veel ouder, krakkemikkiger en groter project. Maar als je een beetje van klussen houdt is het alleen maar leuk!
Wat betreft de schuilstal, hier staan ze er normaliter niet veel in, behalve als het warmer is dan 25 graden.
En een lange stal kan prima als je aan beide uiteinden een uitgang hebt.
Prikpaaltjes voldoen prima voor in het begin, als je wel een enorm goede klap stroom op de draad hebt.
Ik heb zelf overal gekloofde eikenhoutenpalen. Dit omdat dat hier in t landschap hoort. Weet niet hoe dat bij jullie in de regio zit.

En die wilg is perfect. Kun je na het knotten mooi aan de paarden geven.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 05:00

Wat een gaaf project! Ik volg!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 16:16

Dank jullie!

Nou we hebben hier thuis weer zitten denken.. :') kopzorgen die paarden.

De vorige optie met de spant lijkt me toch niet handig want bij nader inzien krijg je dit. Het midden van de spant kan omhoog maar je houd altijd een punt op 2 meter hoogte van zo’n 1,5 meter de stal in. Als we dat niet willen moet er een stalen spant in (en das redelijk prijzig)

Afbeelding

Dus tja, nu zijn er nog twee opties open:

Afbeelding

Optie 1 een schuilstal met 1 deur op de hoek, stal is 3 bij 8 en paarden kunnen dan gelijk de wei in. Voordeel, we hoeven niks aan te passen aan de schuur. Nadeel, in mijn ogen is 3 meter te smal.

Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.

Rode streepje is uitgang stal in optie 1 en gele is uitgang stal in optie 2 het blauwe is de wei en doorgang naar de wei en eventueel het stuk wat er bij komt bij optie 2
Afbeelding

Ik weet dat iedereen iets anders zegt maar toch vind het wel fijn om mensen hun mening te horen. We kunnen altijd van optie 1 naar optie 2 ombouwen als het blijkt dat 3 meter te smal is. Maar aangezien we straks erg druk zijn vind ik het zonde om er twee keer werk aan te hebben. Of zou de optie met de spant gewoon kunnen (4x6m) en zal ze naar 1 keer dr kop stoten het wel weten?

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:44

MarjanB schreef:
Dank jullie!

Nou we hebben hier thuis weer zitten denken.. :') kopzorgen die paarden.

De vorige optie met de spant lijkt me toch niet handig want bij nader inzien krijg je dit. Het midden van de spant kan omhoog maar je houd altijd een punt op 2 meter hoogte van zo’n 1,5 meter de stal in. Als we dat niet willen moet er een stalen spant in (en das redelijk prijzig)

[ [url=m/SsHYKV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus tja, nu zijn er nog twee opties open:

[ [url=m/y6IaPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 1 een schuilstal met 1 deur op de hoek, stal is 3 bij 8 en paarden kunnen dan gelijk de wei in. Voordeel, we hoeven niks aan te passen aan de schuur. Nadeel, in mijn ogen is 3 meter te smal.

Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.

Rode streepje is uitgang stal in optie 1 en gele is uitgang stal in optie 2 het blauwe is de wei en doorgang naar de wei en eventueel het stuk wat er bij komt bij optie 2
[ [url=m/xgLMoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat iedereen iets anders zegt maar toch vind het wel fijn om mensen hun mening te horen. We kunnen altijd van optie 1 naar optie 2 ombouwen als het blijkt dat 3 meter te smal is. Maar aangezien we straks erg druk zijn vind ik het zonde om er twee keer werk aan te hebben. Of zou de optie met de spant gewoon kunnen (4x6m) en zal ze naar 1 keer dr kop stoten het wel weten?



Even goed om rekening mee te houden: van welke kant komt de wind/regen?

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:47

Zoals eerder gezegd is de optie van 3x8 heel erg afhankelijk hoe je paarden elkaar dulden. Als het 'ombouwen' zoveel kost/problemen geeft kún je 3x8 proberen, gaat het niet zul je wat anders moeten, maar voor het zelfde geld gaat het prima.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 16:55

Mri schreef:
MarjanB schreef:
Dank jullie!

Nou we hebben hier thuis weer zitten denken.. :') kopzorgen die paarden.

De vorige optie met de spant lijkt me toch niet handig want bij nader inzien krijg je dit. Het midden van de spant kan omhoog maar je houd altijd een punt op 2 meter hoogte van zo’n 1,5 meter de stal in. Als we dat niet willen moet er een stalen spant in (en das redelijk prijzig)

[ [url=m/SsHYKV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus tja, nu zijn er nog twee opties open:

[ [url=m/y6IaPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 1 een schuilstal met 1 deur op de hoek, stal is 3 bij 8 en paarden kunnen dan gelijk de wei in. Voordeel, we hoeven niks aan te passen aan de schuur. Nadeel, in mijn ogen is 3 meter te smal.

Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.

Rode streepje is uitgang stal in optie 1 en gele is uitgang stal in optie 2 het blauwe is de wei en doorgang naar de wei en eventueel het stuk wat er bij komt bij optie 2
[ [url=m/xgLMoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat iedereen iets anders zegt maar toch vind het wel fijn om mensen hun mening te horen. We kunnen altijd van optie 1 naar optie 2 ombouwen als het blijkt dat 3 meter te smal is. Maar aangezien we straks erg druk zijn vind ik het zonde om er twee keer werk aan te hebben. Of zou de optie met de spant gewoon kunnen (4x6m) en zal ze naar 1 keer dr kop stoten het wel weten?



Even goed om rekening mee te houden: van welke kant komt de wind/regen?


Meestal van uit schuin rechtsonder, maar staat volledig beschut achter bomen. Bij optie 1 meer wind dus

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 16:57

DubbelFun schreef:
Zoals eerder gezegd is de optie van 3x8 heel erg afhankelijk hoe je paarden elkaar dulden. Als het 'ombouwen' zoveel kost/problemen geeft kún je 3x8 proberen, gaat het niet zul je wat anders moeten, maar voor het zelfde geld gaat het prima.


Geen idee want heb nu nog maar 1 van de twee :') en dat is wel een speciale zeg maar

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:16

Ik zou die verhoging wel doen en dat "uitsteeksel" opvangen door daar je hooivoerplek tegenaan te zetten.

Twee bakken ertegen, met schot ertussen, zodat ze elkaar niet hoeven te zien, als ze niet willen en kunnen ze wel goed samen, eten ze eerst bak 1 en dan bak 2 leeg :D

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 17:25

ikke schreef:
Ik zou die verhoging wel doen en dat "uitsteeksel" opvangen door daar je hooivoerplek tegenaan te zetten.

Twee bakken ertegen, met schot ertussen, zodat ze elkaar niet hoeven te zien, als ze niet willen en kunnen ze wel goed samen, eten ze eerst bak 1 en dan bak 2 leeg :D


Ja dat is ook een optie, alleen moet je dan altijd in stal de bakken vullen. GJ wil dat liever niet voor als ik er een keer niet ben :') hij vind mevrouw taart op dr tijd wat eng omdat ze zo vlug kan zijn.

Ik heb ergens tweedehands wanden gezien die ik kan gebruiken voor deze optie, echter niet voor de andere opties. Bij optie 1 en twee heb ik alleen twee voorwanden nodig. Bij optie 3 ook een zijwand en zit ik met die stomme spant :')

Oh en wil eigenlijk stimuleren dat ze wel zoveel mogelijk bewegen ipv alleen lui op stal staan te vreten

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:36

Gaaf! Ik volg ook!

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:39

Misschien het over een hele andere boeg gooien? Maar de schuur gewoon gebruiken als garage, klusplek en hooi/voer opslag. En dan een losse inloopstal van hout bouwen in de wei? Lijkt mij een stuk goedkopere oplossing als stalen spanten en dak verhogen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met bouwvergunningen etc zit.

En anders, hoe belangrijk vind je een garage voor de auto? Ik heb werkelijk nog nooit een auto binnen gehad en nooit een probleem mee gehad. Mijn trailer staat ook gewoon probleemloos het hele jaar door buiten (terwijl hij ook een groot deel van het jaar binnen zou kunnen). Maar mijn trailer dealer heeft juist gezegd dat het voor een trailer eigenlijk beter is om buiten te staan. Nat regenen is niet erg, daar is ie op gebouwd. Nat regenen en vochtig blijven is wel erg. Als een trailer buiten staat, waait ie droog en tocht ie door zodra het stopt met regenen. Een trailer die binnen staat, wordt ook nat als je met regen en vochtig weer op pad gaat, maar blijft dan na de rit veel langer vochtig.
Laatst bijgewerkt door oji op 13-09-21 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:40

MarjanB schreef:
ikke schreef:
Ik zou die verhoging wel doen en dat "uitsteeksel" opvangen door daar je hooivoerplek tegenaan te zetten.

Twee bakken ertegen, met schot ertussen, zodat ze elkaar niet hoeven te zien, als ze niet willen en kunnen ze wel goed samen, eten ze eerst bak 1 en dan bak 2 leeg :D


Ja dat is ook een optie, alleen moet je dan altijd in stal de bakken vullen. GJ wil dat liever niet voor als ik er een keer niet ben :') hij vind mevrouw taart op dr tijd wat eng omdat ze zo vlug kan zijn.

Ik heb ergens tweedehands wanden gezien die ik kan gebruiken voor deze optie, echter niet voor de andere opties. Bij optie 1 en twee heb ik alleen twee voorwanden nodig. Bij optie 3 ook een zijwand en zit ik met die stomme spant :')

Oh en wil eigenlijk stimuleren dat ze wel zoveel mogelijk bewegen ipv alleen lui op stal staan te vreten

Ehm, een grote zweep mee doet wonderen :j Ook jouw Taart heeft vrij vlot door dat de voerende hand niet gestoord moet worden.

Je maakt meerdere plekken om te voeren, anders krijg je nooit dat ze gaan lopen. Twee van die plekken zitten in de stal, de rest elders.

Maarre, jouw kerel is toch handig? Kom hier in de buurt eens kijken hoe ze het doen. Dat kun je namaken als je handig bent. Daar zit bovendien een stukje besturing achter, daar draait GJ z'n hand ook niet voor om.

Rubs

Berichten: 511
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:43

prachtig, gefeliciteerd!
ik droom! ... uhh volg

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 11:55

oji schreef:
Misschien het over een hele andere boeg gooien? Maar de schuur gewoon gebruiken als garage, klusplek en hooi/voer opslag. En dan een losse inloopstal van hout bouwen in de wei? Lijkt mij een stuk goedkopere oplossing als stalen spanten en dak verhogen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met bouwvergunningen etc zit.

En anders, hoe belangrijk vind je een garage voor de auto? Ik heb werkelijk nog nooit een auto binnen gehad en nooit een probleem mee gehad. Mijn trailer staat ook gewoon probleemloos het hele jaar door buiten (terwijl hij ook een groot deel van het jaar binnen zou kunnen). Maar mijn trailer dealer heeft juist gezegd dat het voor een trailer eigenlijk beter is om buiten te staan. Nat regenen is niet erg, daar is ie op gebouwd. Nat regenen en vochtig blijven is wel erg. Als een trailer buiten staat, waait ie droog en tocht ie door zodra het stopt met regenen. Een trailer die binnen staat, wordt ook nat als je met regen en vochtig weer op pad gaat, maar blijft dan na de rit veel langer vochtig.


Helaas mag bouwen in de wei niet en zitten we al aan de Max met deze oppervlakte qua bijgebouwen.

Garage is voor mij niet belangrijk maar voor mijn lieve vriendje wel :D ik mijn hobby en hij de zijne.

@ikke gaan van het weekend de opties nog even bekijken. Ben zo aan het twijfelen..

@rubs leuk!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:47

Onze schuur is 5*10m. Dak is hoog zat, maar door de spanten ook te laag voor de paarden.

Hij staat aan een kant vrij dicht tegen de sloot, dus we hebben aan 1 zijkant en de achterkant een afdakje gemaakt toen we hier kwamen wonen.

Het was voor nood en zijn toen 3 meter breed gegaan vanwege de vloer die er lag. We begonnen hier met 6 paarden en nu zijn het er nog 4, met nr 5 op komst.
Maar ik vind 3 meter echt veel te smal.

Op onze vorige plek hadden we 2 stallen open en liepen ze in en uit en ook wel samen, dus prima. Maar dit is meer een loopstal en moeten ze ook achter elkaar langs kunnen. Ze zijn hecht, dus gaat goed, maar ik wil ook hooi kunnen voeren en dat gaat van de breedte af.
Ook zit de opening op de verkeerde kant.

We hebben wel ingang op lange stuk en op korte zijde ook een ingang. En uitgang dan natuurlijk. De hoeken hebben we met winddoek gewerkt, wat wel weer goed bevalt.

Achter zien we niet alles. Maar omdat dit tijdelijk is, gaan we het straks toch anders doen.

Varkens komen in het zicht en het achterste stuk wordt voor de mest kar en maaier, kruiwagens etc. En een poetsplaats.

Deze schuil/loop stal wordt korter, maar dieper. Minimaal 4 meter, maar liever gaan we naar 5 als het uitkomt.

Garage is bij ons weer apart en we hebben een groot bouwvlak, dus gaan aan andere kant nog met rug op open stuk een schuilstal maken.

Andere nadeel van nu is dat als ze rondrennen over de track, dat ze ook wel door de stal rennen waar het bestraat is en ik bang ben voor glijers. Dus de situatie wordt zo dat ze niet meer kunnen afsnijden en op pad moeten blijven.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:05

Citaat:
Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.


Als je toch een nieuwe opening moet maken waarom niet daar tegenover?
Dan kan je de wand van optie 1 een meter of twee naar binnen schuiven, voorbij de huidige ingang. Wordt je stal breder en evt kan je de bestaande deur daar als 2e uitgang gebruiken.

Wanneer je dan opslag mist zou je in de inloopstal een poetsplaats kunnen creëeren en de poetsplaats opslag maken. Met twee paarden is het niet veel werk om de ander even buiten te sluiten als je die er niet bij wilt.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 20:39

Sybelle schreef:
Citaat:
Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.


Als je toch een nieuwe opening moet maken waarom niet daar tegenover?
Dan kan je de wand van optie 1 een meter of twee naar binnen schuiven, voorbij de huidige ingang. Wordt je stal breder en evt kan je de bestaande deur daar als 2e uitgang gebruiken.

Wanneer je dan opslag mist zou je in de inloopstal een poetsplaats kunnen creëeren en de poetsplaats opslag maken. Met twee paarden is het niet veel werk om de ander even buiten te sluiten als je die er niet bij wilt.


Hoe bedoel je? Aan de onderkant van de tekening kan ik geen uitloop maken omdat ze dan op de parkeerplaats lopen :') en dan kan ik nooit makkelijk met de trekker in het achterste deel van de schuur komen aangezien ze dan voor de deur langs moeten.

De wand in optie 1 en 2 staan op de plek van de spanten dus breder maken kan niet zonder nieuwe stalen spanten of dat ze onder 2 meter hoge spanten door moet. Daarom zat ik zo te klooien met m’n eerste idee van optie 3

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:16

MarjanB schreef:
Hoe bedoel je? Aan de onderkant van de tekening kan ik geen uitloop maken omdat ze dan op de parkeerplaats lopen :') en dan kan ik nooit makkelijk met de trekker in het achterste deel van de schuur komen aangezien ze dan voor de deur langs moeten.

De wand in optie 1 en 2 staan op de plek van de spanten dus breder maken kan niet zonder nieuwe stalen spanten of dat ze onder 2 meter hoge spanten door moet. Daarom zat ik zo te klooien met m’n eerste idee van optie 3


Waar nu 3,50 in je tekening staat een nieuwe trekker breedte deur en dan de wand van je schuilstal verschuiven naar voorbij de bestaande deur. Alleen de parkeerplaats en dat daar juist de lage spanten zitten had ik gemist. In mijn hoofd zat het anders.
Ik dacht ook dat een tweede ingang in je stal handig was voor als je het in twee boxen wilt veranderen in nood. Hebben ze allebei een deur om naar buiten te laten.
Maar dat kan dus niet. :\

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Help ik word klusser (oude boerderij gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 10:21

Nee helaas…

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:54

MarjanB schreef:
pmarena schreef:
Ik vind die stallen wel gaaf eigenlijk zo op de foto, met die bakken! Of is dat een kwestie van in het echt is het minder charmant? :=


Nee die zijn super gaaf! Vind ik bijna het mooiste plekje aan het huis nu :')

Ja inderdaad prachtig!

Ik volg ook mee. We hebben dit jaar ook een oude boerderij gekocht, we huurden het al en nu toch aangedurfd om te kopen, tijd zal uitwijzen of dat wijsheid was :')
Onze is nog stukkie ouder :') dus die elektra zijn ook een dingetje hier. Helaas zitten we nog op rapporten te wachten ivm bevingsschade dus verbouwen moet nog even wachten. Al wel plannen aan het maken, beginnende met de paardenstal :j